recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke AP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke AP

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke AP
    Sendt: 18-November-2018 kl. 16:33
Hej.

Vi har lige fået en 300/300 fiber fra Waoo, der følger 2 AirTies boxe med til at forlænge netværket.
Og vi har da også signal i hele huset, men hastigheden er kun på omkring 150 Mbit/s ved den første box og omkring 80 Mbit/s ved den anden box.

Jeg har kigget på om jeg skal købe et eller flere Accesspoint, men er i tvivl om hvad der vil være bedst, så håber i kan hjælpe :)

Skal jeg købe 2 UAP-AC-LITE og sætte op i hver ende af huset, eller skal jeg købe 2 UAP-AC-PRO, eller er det nok at købe 1 UAP-AC-LR og sætte op så centralt i huset som muligt?

Og hvilken trådløs router vil i anbefale? jeg har jo kun fiberboxen hvor der ikke er en router i og de 2 AirTies som jeg ikke gider at bruge.

Håber i kan hjælpe :)
 
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 16:39
kunne det tænkes at det var dine klienter der ikke kun klare en højere hastighed? ps, det eneste rigtige er at trække kabel til alle enheder der har mulighed for det.
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af affer affer skrev:

kunne det tænkes at det var dine klienter der ikke kun klare en højere hastighed? ps, det eneste rigtige er at trække kabel til alle enheder der har mulighed for det.

Jeg har snakket med Waoo flere gange og de siger at det er meget normalt at hastigheden ligger på ca. 150.
Så tænker det er de 2 boxe fra Waoo der ikke er bedre?
Til top
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 17:43
Jeg har ikke mulighed for at trække kabler til alle tv'er, pc'er, spillekonsoler osv. i huset.
Det vil jo heller ikke forbedre hastigheden på nettet når jeg bruger macbook, ipad og mobil i huset. 
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 17:58
Wifi er en løjerlig ting.. ingen kan fortælle dig hvad der er bedre og hvad der er skidt, alt for mange faktore (antal naboer, hvad er dit hus lavet af, antal klienter du skal ha på, andre ting der bruger samme frekvens osv osv).. men igen, er 150 mbit ikke nok på din telefon? jeg kan sagtens anbefale at købe noget andet, men om det vil forbedre noget for dig, det kan jeg ikke love.. dog vil jeg garantere at du kan trække 300mbit, hvis du bruger kabel. 

(jeg har lige testet på unifi ap her... 200 mbit hiver min telefon på wifi, det er ok, men igen.. det afhænger af antal klienter der er koblet op, hvor mange der bruger data osv osv. ) 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 18:04
Nej det er ikke nemt at blive klog på :)
Jo 150 mbit er vel nok, men de 150 mbit er kun hvis jeg står lige ved siden af den første box der er sat til fiberboxen og alt andet der bruger wifi er slået fra.
Ellers ligger hastigheden på omkring 60-80 mbit når jeg tester den rundt omkring i huset.

Jeg synes bare det er lidt ærgerligt at betale for en 300 mbit forbindelse og så "kun" køre 60-150 mbit.

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 19:09
1. Lær om begrænsninger i wifi
2. Kabling af udstyr sikrer høj hastighed.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 19:23
Du har ingen mulighed for at bruge en 300mbit downloadhastighed på en mobiltelefon alligevel til andet end OS opdateringer, så skid hul i det. - nyd at du ikke har nogen større problemer.
Til top
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2018 kl. 20:00
Nej det er muligt jeg ikke har noget at bruge en 300 mbit forbindelse til noget på en telefon, men på min bærbar pc, ipad og tv har det noget at sige om hastigheden er 60 eller 300 mbit.

Jeg spørger ikke om jeg kan nøjes med at trække 60-150mbit, men om hastigheden vil forbedres ved at sætte et eller flere access point op.



Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 08:56
Der er ingen der kan ligge hovedet på bloggen og sige om det bliver bedre for dig uanset hvad du gør med dit wifi, du kan prøve dig frem, men forvent aldrig 300mbit i år 2018.. igen det afhænger af så mange faktore at der ikke er en gylden retningslinie.

det første man kan starte med er at trække kabel til de enheder der kan bruge det, det aflaster dit trafik på dit wifi, og kan dermed måske give bedre fremkommelighed for dine andre trådløse enheder. og du skriver i flertal at du har tv'er spillekonsoller osv.. så du har nok en del trafik, forestil dig at du står i en menneskegruppe og alle taler/mumler i munden på hinanden, det samme sker på dit wifi.. sætter du et kabel (beder menneskegruppen om at holde mund) i 80% så vil det alt andet lige blive nemmere at kommunikere.

Forestil dig så at der er nogen der snakker på samme frekvens, så vil det blive til en råben for at få lov til at komme igennem, det samme hvis du har noget isolering i dit hus der ikke gør det nemt at komme igennem, så vil dine enheder råbe endnu højere for at få lov til at snakke.. så alt ialt jo flere trådløse enheder, jo lavere hastighed

husk hastighed er heller ikke det vigtige når man snakker wifi.. det er stabilitet, altså at du har kontinuerligt fremkommelighed, og det viser en hastigheds test dig desværre ikke. heller ikke hvis du får 300 mbit på dit wifi.. 
Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
warcaos Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér warcaos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 09:25
Da jeg havde waoo for et lille års tid siden, havde jeg ingen problemer med at trække 300mbit. Internt havde de forskellige airties boxe en forbindelse på ca 900mbit. 

Du kan installere "waoo wifi" på din mobil, og se hvordan deres indbyrdes hastighed er. Ikke at det hjælper meget på hastigheden, men så kan du jo se om det ændrer noget hvis du flytter dem nærmere på hinanden. Det burde det. Den router/fiberbox de satte op er noget skrammel. I hvert fald den jeg fik monteret.
Til top
Daal87 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 23-Januar-2017
Status: Offline
Point: 31
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daal87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 09:53
Jeg har prøvet at sætte den ene AirTies til fiberboxen, og frakoble alt der bruger wifi. Hvis jeg så logger på 5 GHz med min macbook og tester hastigheden, så kommer den ikke over 150-160 Mbit og det er selvom jeg står lige ved siden af fiberboxen, så der ikke er nogen væg, isolering eller andet der forstyrre.
Vil det hjælpe noget at sætte en router til fiberboxen og så sætte AirTies til routeren?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu