recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Philips Pronto erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Philips Pronto erfaringer?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Philips Pronto erfaringer?
    Sendt: 19-November-2018 kl. 12:25
Hej alle,

Jeg er ved, at undersøge markedet for universal remotes til min hjemmebio. Har selvfølgelig kigget på Harmony og senest Irule styring via mobil eller tablet (iflg Irule forum ser det dog ud til de lukker ned i 2021 for deres servere og så kan systemet ikke  bruges)

Creston, RTI osv bliver bare for dyrt for mig, så de er udelukket. 

Nu kan jeg så se, at Philips Pronto f.eks TSU9600 er godt på vej ned i pris på brugtmarkedet og det har altid været lidt en drømme remote for mig, men hvordan er programmering og understøttelse af nye produkter? Det er efterhånden mange år siden de stoppede med, at producer dem. 
Jer der bruger dem er i stadig tilfreds eller er der nogen mangler i for hold til nyere løsninger? 
Nogen der har skiftet dem og til hvad? 

Håber der er en eller flere der kan svare på mine spørgsmål? 

Mvh Brian Høgh 

Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 13:37
Har været forbi pronto og harmoni, og fandt først ro, da jeg købte mig en Beo4 og Lintronic converter.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 16:21
Tror ikkeder er meget tilbage med pronto

Hvad ønsker du at kunne

Er selv mange årig bruger af harmony smart remote. 

Den dækker mit setup.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 18:15
Har kun erfaring med Harmony . Funktionelt helt OK, - men designmæssigt temmelig PC/plastic-agtig .

Jeg er ikke i tvivl om,at B&O løsningen er nice - men det er mig bekendt langt fra plug and play. 

Vi hører meget lidt om hvordan det går med den nye dreng i klassen = Neeo . .? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 19:30
Pronto er meget langt fra plug an play. 

Beo løsningen er vist ved at være gammel.    Og er ikke sikker på opdateringer fra deres side 

Harmony er plastik.   Men utrolig nemt
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 21:44
Kig evt på Neeo
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 23:00
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Beo løsningen er vist ved at være gammel.    Og er ikke sikker på opdateringer fra deres side

Hvad skal opdateres?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 23:36
Tak for inputs.
Det der irritere mig lidt med en B&O løsning, er layoutet af knapper som ikke gir mening i for hold til de produkter jeg har - Det ville gå mig på, når jeg skal se en film på min Zappiti så skulle jeg trykke på DVD på Beo 4, det gir ik mening i mit hoved og ville faktisk være lidt en øje bæ. Bevares fjernbetjeningen oser af kvalitet, men det er bare ikke nok for mig. Nu har jeg også arbejdet med den jævnligt de sidste 20 år, da min far og bror er inkarneret B&O folk, men fatter ikke det tekniske så det er altid mig der ordnet det for dem, så måske er jeg bare mættet hvad det angårLOL

Så jeg er nok på jagt efter noget touch eller tablet styring af en art. Tablet løsning er det vigtigt der er forbindelse med det samme jeg åbner den og ikke noget med den skal vente på, at få forbindelse (er egentlig ik klar over om det overhovedet kan lade sig gøre, selv med de dyreste løsninger) 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 19:56
Harmony hub, fungere godt og ikke noget med der skal ventes på forbindelse, en gang i mellem kan forbindelsen være tabt men det er ikke ret tit. 
Hos mig står fjernbetjeningen efterhånden bare i laderen da den desværre har dårlig batteri tid (harmony950) også bruger jeg bare mobil eller tablet til at styre med.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Harmony hub, fungere godt og ikke noget med der skal ventes på forbindelse, en gang i mellem kan forbindelsen være tabt men det er ikke ret tit. 
Hos mig står fjernbetjeningen efterhånden bare i laderen da den desværre har dårlig batteri tid (harmony950) også bruger jeg bare mobil eller tablet til at styre med.
jeg har samme løsning, dårligt batteri på harmony.

Styring på tablet / telefon det virker, men er alt for bøvlet til hverdags brug
Til top
flex195 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 459
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flex195 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Harmony hub, fungere godt og ikke noget med der skal ventes på forbindelse, en gang i mellem kan forbindelsen være tabt men det er ikke ret tit. 
Hos mig står fjernbetjeningen efterhånden bare i laderen da den desværre har dårlig batteri tid (harmony950) også bruger jeg bare mobil eller tablet til at styre med.
jeg har samme løsning, dårligt batteri på harmony.

Styring på tablet / telefon det virker, men er alt for bøvlet til hverdags brug

Kan være jeg skal kigge lidt nærmere på Harmony hub'en. Bruger i Android og hvis ja, findes der så en widget så man kan betjene den fra startskærmen? 
Mvh Brian
Infinity : Technology - Performance - Design
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 23:11
Ved ikke om der findes en på Android.
Der findes en på iOS, men kan ikke bruges til noget.

Generelt er det mega bøvlet, og langsomt.

Hvis man ønsker at skrue op for lyden.
Med en Remote:
Tag Remote og tryk på lyd op

Med en telefon:
Tag telefon
Lås skærm op
Find harmony app
Lad den forbinde
Swipe til siden med lyd
Tryk lyd op

Nå ja, med remoten tager det 2 sek, og jeg skal ikke kigge på den.

Med telefon, så tager det 6-10 sek. Jeg bliver nød til at kigge på den og ikke på filmen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu