recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EQ software til win10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EQ software til win10

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 21:57
Hvis man vil lave sine egen FIR filtre til atmos osv, skal det gøres i en boks mellem pre/pro og effekt. Men på Minidsp's fir kompatible bokse, er der en begrænsning på ca 6000taps, hvor jeg på PC kan køre op til 64000 taps. Jeg bruger dog kun 16000 taps per kanal. Kan sagtens være 6000 taps ville gøre det 95% ligeså godt, det er noget jeg mangler og eksperimentere med.

Redigeret af armani-thomas - 21-November-2018 kl. 21:58
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 10:33
Er ikke ordentlig inde i de forskellige filtre og hvad de kræver. Men har tænkt mig at prøve det på stereo, for at høre om der er meget forskel. 
Jeg har været i gang med at læse guides til rePhase for noget tid siden, men det er gået i glemmebogen igen. Ouch
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 20:37
Det virker rigtig godt her hos mig på mine XTZ Divine 100.49, der i øvrigt er med aktiv delefilter. Jeg har lavet en minimum fase korrektion fra 200hz-10khz, og efterfølgende lagt EQ ind for og ramme min target kurve. De bliver suppleret af 2 subs, som er EQ'et vha MSO (multi-sub optimizer)Det er faktisk det bedste lyd jeg har lagt øre til.
Jeg har lavet det samme hos en kammerat på hans Arendal 1723 Tower, drevet af en meridian 557. Det spiller også helt kanon! 

Minimum fase korrektion giver væsentlig bedre impuls respons, hvilket medfører mere nærhver og realisme til lyden. Det lyder bare mindre af højttalere.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 21:22
Bliver mere hooked på at give det en chance nu. Jeg må i gang med at lære de forskellige programmer at kende. samt læse nogle vejledninger
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 09:56
Når du laver fir filtre, er det så på hver enhed i højttaleren? eller er det bare på højttaleren kun?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Når du laver fir filtre, er det så på hver enhed i højttaleren? eller er det bare på højttaleren kun?

Det for hele ht'eren. Jeg korrigerer for fasedrejet i mit iir delefilter, og finjustere en smule for og få minimum fase i lytte position. Det er så baseret på en vector average af 15 målinger i lytteposition.
Jeg har ikke nok udgange i PC'en til og lave delefilter der når jeg også har 7.1 snurrerundt. Så det gør jeg i en minidsp 10x10 bagefter. Har heller ikke lyst til og have delefilter i en pc. Hvis windåse fucker op, kan det potentielt koste 11000,- til nye mellemtoner og diskanter.


Redigeret af armani-thomas - 26-November-2018 kl. 10:12
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 11:23
Okay. Troede du brugte minidsp til aktiv deling. Har nemlig fundet minidsp 2x4 HD til 1600 kr.
 Hvis det var hver enhed, skal der indkøbes en del forstærkere også når det er 3 vejs højttalere.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 15:44
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Okay. Troede du brugte minidsp til aktiv deling. Har nemlig fundet minidsp 2x4 HD til 1600 kr.
 Hvis det var hver enhed, skal der indkøbes en del forstærkere også når det er 3 vejs højttalere.

Jeg har måske formuleret mig dårligt. Men jeg laver aktiv deling i minidsp efter PC og receiver. Og har dermed også en effekt udgang pr enhed. 
Skal man lave deling til diskanter og mellemtoner, ville jeg kigge efter en minidsp 10x10, da den har bedre signal/støj ratio end 2x4.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 18:09
Okay, så bliver det ikke lige nu der skal leges med det. Da pengene skal bruges et andet sted. Mener at jeg læste at rePhase også kan bruges til passiv delt højttalere, er det noget du har prøvet? eller kan anbefale?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Zuppe Zuppe skrev:

Okay, så bliver det ikke lige nu der skal leges med det. Da pengene skal bruges et andet sted. Mener at jeg læste at rePhase også kan bruges til passiv delt højttalere, er det noget du har prøvet? eller kan anbefale?

Ja det kan det sagtens. Det virker ligeså godt på passive delte som aktive. Det har jeg udført et par steder med stor succes. Der kan opnås en meget jævn frekvensgang, selv i akustisk almindelige/ubehandlede rum. Og med en forbedring af impuls respons.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 19:17
Fedt! Det er godt at høre. Så virker en 2x4 HD vel okay, når der ikke skal deles mellem diskant og mellemtone?
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 21:56
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:


Beklager mit fravær. nej fik det ikke til at virke. den gør intet ved lyden. Jeg kører toslink ud af min pc til en digital forstærker med indbygget dac.

kan læse nogle steder online at der nogle konfigrationer som den ikke virker med. men der står ikke noget om denne her. har installeret det "korrekt" i config samt sat til windows at den skal tillade andre programmer at overtage control.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu