recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EQ software til win10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EQ software til win10

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EQ software til win10
    Sendt: 19-November-2018 kl. 13:42
Hej gutter

Jeg vil rigtig gerne have korrigeret mit computer setup.
Søger noget software med advanceret EQ hvor jeg kan tweek mit system ind til rummet. søger ingen auto løsninger, har selv mic til måling. Mangler blot noget software som kan overrule alt lydout på min computer.

Har søgt lidt forgæves og det eneste jeg har fundet er programmet jeg linker til herunder. Det gør ikke noget for mig. for få justerings muligheder.

har i nogle forslag?


Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2018 kl. 19:25
Equalizer APO Wink
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Equalizer APO Wink

mange tak thomas!
Jeg har lige prøvet at installere det, virker 100p til at kunne det jeg skal. kan se jeg kan sætte de filer jeg vil.

jeg simelthen bare ikke få den til at gøre noget ved lyden. har prøvet at se flere videor på youtube ifht til opsætning. Den gør intet ved lyden :( 

mit setup er Toslink ud af af bundkort til en digital forstærker.
har du nogle videoer som hjalp dig igang?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 09:30
Tror du skal ind i windåse's indstillinger for lydkortet og fjerne et flueben under fanen avanceret. Der står noget med "tillad programmer at overtage  kontrol af denne enhed". Ellers meld lige tilbage hvis det ikke hjælper. 
Til top
rene49 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 871
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rene49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 09:35
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Tror du skal ind i windåse's indstillinger for lydkortet og fjerne et flueben under fanen avanceret. Der står noget med "tillad programmer at overtage  kontrol af denne enhed". Ellers meld lige tilbage hvis det ikke hjælper. 

har jeg tjekket. Der er flueben i at den må tillade programmer at overtage. Skal den vel også blive ved med at være?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2018 kl. 10:23
Mener jeg har fjernet det flueben for og få effekt i Netflix. Kører man PCM ud er det ligegyldigt, men f.eks. ved surround formater skal det flueben væk for og tvinge PCM. 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 12:26
Fik du det til og virke?
Du skal også huske og installere APO'en i configurator. Det ser ca sådan ud:

Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 12:32
Jeg kører ud af HDMI, med 7 kanaler FIR convolution. Og det virker på alt  lyd, bortset fra REW sweep. For og få det igennem REW/ASIO bruger jeg et andet program der hedder voicemeeter.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 12:33
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 13:17
Virker det også til til atmos og dts-x?
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 13:48
Nej. For der skal du jo bitstreame. Vil man lave FIR i PC'en skal det forlade som PCM, og dermed går meta data tabt.
Til top
Zuppe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 375
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zuppe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 14:18
Det var også det jeg selv var kommet frem til, men ville lige høre fra en der rodet med det.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu