recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR er nu på Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR er nu på Sonos

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR er nu på Sonos
    Sendt: 21-November-2018 kl. 10:45
Nu er det muligt at tilføje DR som musiktjeneste på Sonos.
Der er også tilgang til Podcasts.
Lydkvaliteten er ganske god og jeg syntes at det umiddelbart er en fin og god integration DR her har fået lavet i Sonos.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 11:34
tak for info

det må prøves

Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 11:35
Super, så kan vi håbe de udfald via Tunein forsvinder på DR.
SVP03
Til top
ekelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-August-2006
Sted: Aalborg Denmark
Status: Offline
Point: 1396
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ekelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 14:40
ved vi hvilken lydkvalitet der er valgt ? fordi jeg lagde dem manuelt ind i Sonos i bedre kvalitet end tunein
Kef R500,R200C, Q100, SVS SB-2000, Onkyo TX-NR818,Hegel Röst , Sony 65XE90, Xbox One X. ,Apple TV4K
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af ekelund ekelund skrev:

ved vi hvilken lydkvalitet der er valgt ? fordi jeg lagde dem manuelt ind i Sonos i bedre kvalitet end tunein

Lige umiddelbart så lyder de bedre end de “gamle” direkte links.

Jeg håber at redaktionen af Recordere kan finde ud af streaming formatet og hastigheden som DR bruger i Sonos Appen.

For at få en ordentlig DR lydkvalitet, så har jeg faktisk benyttet YouSee DR radio linkene, via en Chromcast Audio, de lyder også er bedre end de direkte DR links.

Men lige nu mener jeg at lydkvaliteten er bedre end de direkte links, men det kan DR jo ændre på, -jeg håber det dog ikke.




Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 15:40
Hej,
Måske et dumt spørgsmål, men hvordan tilføjer jeg DR i Sonos?
Er det under Indstillinger for tjenester?
Jeg synes ikke der er noget med DR på listen.

Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 15:42
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Hej,
Måske et dumt spørgsmål, men hvordan tilføjer jeg DR i Sonos?
Er det under Indstillinger for tjenester?
Jeg synes ikke der er noget med DR på listen.



Jeg ser den heller ikke.....er i andre på beta?
Og der er heller ikke nogen opdateringer til Sonos hos mig.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 15:47
Ja, kan der være noget med beta og ikke beta, og kan der være forskel på Sonos app til mobile enheder og til Mac/PC?
Jeg bruger Windows 10, og kan som sagt heller ikke se DR appen på listen.
Til top
gah Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-November-2013
Sted: Kastrup
Status: Offline
Point: 128
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gah Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Hej,
Måske et dumt spørgsmål, men hvordan tilføjer jeg DR i Sonos?
Er det under Indstillinger for tjenester?
Jeg synes ikke der er noget med DR på listen.



Jeg ser den heller ikke.....er i andre på beta?
Og der er heller ikke nogen opdateringer til Sonos hos mig.

Det var mystisk, jeg er godt nok på Sonos Beta og DR appen ligger fint og flot under tilføj musiktjeneste, på en opdateret iPad.
Jeg kan ikke tro, at dette har noget med Sonos Beta at gøre.

Der er forøvrigt noget med at Sonos har ændret på PC/Mac appen, så man kun kan fortage de mest basale ting, så hvis man skal tilføje fjerne ting så skal man bruge ios eller androide transportabel enheder.


Redigeret af gah - 21-November-2018 kl. 16:16
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 15:53
Ja, meget mærkeligt.

Info om Sonos hos mig:

Version: 9.2
Build: 46357250
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 15:56
På min Windows 10 er det:
Version: 9.2
Build: 46357250

På min iPhone er det:
Version: 9.2
Build: 46357271

Og ingen af stederne ser jeg DR som en tjeneste jeg kan tilføje (heller ikke Danmarks Radio el. lign. :-))
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2018 kl. 15:58
Hmm, måske skal vi lige give det en dag eller to og se, om
det dukker op. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu