recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hue Tap ombygningskit til Fuga kontakt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hue Tap ombygningskit til Fuga kontakt.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hue Tap ombygningskit til Fuga kontakt.
    Sendt: 21-November-2018 kl. 22:12
Nogen der har prøvet det her ombygningskit Hue Tap til Fuga kontakt, ser ud som den løsning jeg har ledt efter lang tid, 
Men ville gerne hører om der er nogen der har prøvet kittet? 


Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 06:23
Til 0,01 krone er det da vist bare med at købe det og afprøve det Smile.
Hvordan det så forholder sig med lovligheden af at monterer dette i stedet for en afbryder ved jeg ikke, hvis det er det du har tænkt dig.


Redigeret af Eeyore - 22-November-2018 kl. 06:25
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 07:11
Kan da meddele at da jeg skrev indlægget kosted det 199kr, men nu er der bestilt et kit til 00.1kr for det var da et super tilbud lige pludselig 😊 
Og går mest op i om det er sikkerheds mæssigt forsvarligt, om det er lovligt, Må være for dem som levere af at installere el.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 07:28
Hvorfor skulle dette være ulovligt ?
Det har intet med el at gøre.

Du klæber en Philips dims op på væggen i en anden plastik ramme.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 07:50
Vis man samler den nuværende stikkontakt med muffer, også sætter dette kit ind istedet ved jeg ikke om det er lovligt, sætter man den med dobbeltklæbende et vilkårligt sted på væggen er jeg helt sikker på, det er fuldkommen lovligt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 08:01
Det svarer til at du sætter et blinddæksel på og klistrer hue kontakten fast på blinddækslet.
Det er der intet ulovligt i....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 08:21
Du lavet indgreb i den fast installation vis du fjerner en kontakt, og montere et blinddæksel, plus du får en skjult samling, skal du have et blinddæksel på må der ikke være spændingsførende ledninger bagved,
Men som sagt er jeg ikke helt sikker på reglerne så vil ikke anbefale noget der er ulovligt, men er ret sikker på det du foreslår er ulovligt, på den ene eller den anden måde.
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 08:41
Hmm, ikke noget der tiltaler mig. Er der ikke snart nogen der laver en zigbee kontakt med samme funktion som hue dimmer switch der kan smides direkte i en fuga ramme. Altså et rigtigt dobbelttryk der monteres til strøm som både virker som almindelig afbryder (hvis netværket går dødt) og ellers bare virker som dimmer swich. Jeg vil jo give +700 kr. pr. kontakt med den funktion bare for at undgå det grimme påklæbede alternativ. Hvis du har forstand på teknologien er det bare at komme igang. Vil tro der er et kæmpe markede for sådan en løsning og vil ønske jeg selv havde ekspertisen.

Redigeret af Ehlz - 22-November-2018 kl. 09:43
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 09:47
Hvad nogle af de nye hue kontakter ?

Ved godt det ikke er LK, men de er muligvis bedre end Philips egne kontakter.
Til top
Eeyore Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 360
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eeyore Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Hmm, ikke noget der tiltaler mig. Er der ikke snart nogen der laver en zigbee kontakt med samme funktion som hue dimmer switch der kan smides direkte i en fuga ramme. Altså et rigtigt dobbelttryk der monteres til strøm som både virker som almindelig afbryder (hvis netværket går dødt) og ellers bare virker som dimmer swich. Jeg vil jo give +700 kr. pr. kontakt med den funktion bare for at undgå det grimme påklæbede alternativ. Hvis du har forstand på teknologien er det bare at komme igang. Vil tro der er et kæmpe markede for sådan en løsning og vil ønske jeg selv havde ekspertisen.

Markedet er ultra lille, så det kommer ikke til at ske forløbigt. Dette skyldes at vi er begrænset af dimensionerne på LK produkter som hovedsageligt kun bruges i DK og læg dertil at det måske er under 1% af de danske husstande som pt. roder med sådan noget. Der er overhoved ingen business case i at starte en produktion af sådan et produkt lige pt.



Redigeret af Eeyore - 22-November-2018 kl. 10:38
Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af Eeyore Eeyore skrev:


Markedet er ultra lille, så det kommer ikke til at ske forløbigt. Dette skyldes at vi er begrænset af dimensionerne på LK produkter som hovedsageligt kun bruges i DK og læg dertil at det måske er under 1% af de danske husstande som pt. roder med sådan noget. Der er overhoved ingen business case i at starte en produktion af sådan et produkt lige pt.


Du har en pointe i at det danske marked er lille, til gengæld mener jeg ikke du kan bruge dit andet argument. Jeg tror at mange netop holder fingerne fra HUE fordi det ikke er "integrebart" i det danske hjem i dets nuværende form. Såfremt der fandtes kontakter er jeg overbevist om at langt flere vil tage HUE til sig. Jeg tænker årsagen i langt højere grad skyldes, at LK ikke er interesseret i at konkurrere med deres eget IHC system hvorfor jeg heller ikke forventer at det er LK selv der griber bolden.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 13:12
Feller laver da hue kontakter, de er også ejet af Schneider Electric.
Så i princippet kunne LK da også fremstille hue kontakter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu