recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC UH1 - eller alternativer i samme prisklasse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC UH1 - eller alternativer i samme prisklasse.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: JVC UH1 - eller alternativer i samme prisklasse.
    Sendt: 22-November-2018 kl. 16:53
Hey all.

Kan se av-con har ovenstående på bud lige nu til hvad jeg går ud fra er en god pris.
Har kikket på 4k projektor i noget tid nu, men de ligger i den høje ende.
Ved godt den ikke er native. 
Nogle der har erfaringer med den, om det er en fornuftig projektor.
Eller har et bud på alternativer i den prisklasse?


På forhånd tak 
Til top
eyvind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eyvind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 17:04
Epson TW-7300 er på tilbud hos komplett, tør og påstå at den giver et bedre billede end UH1. Den er dog også en eshift(2k),men har motorisert zoom og lens shift.


Redigeret af eyvind - 22-November-2018 kl. 17:05
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 20:54
Er du alligevel oppe at skulle betale 22.000 for den, så havde jeg personligt nok fundet de sidste 3.000 et sted og nuppet den B-stock DLA-X5900'er i stedet!

Ellers vil jeg til dels give Eivind ret ang. Epson'en (det er en helt ok pris!), men igen havde jeg, om muligt, givet lidt ekstra og taget en 9300'eren i stedet, eller den nyere 7400, som kan findes til 15.000.

Men havde jeg råd, og valget stod mellem JVC og Epson? JVC, any fucking time.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 21:20
uh1'eren er på tilbud til 16.000. Så immervæk 6000 i besparelse. 
Så er det godt 9000 oven i hatten for x5900 i forhold til. 


Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 21:52
Helt sikkert gå efter en af JVCs RIGTIGE projektorer, som jacobe nævner, i stedet for det der DLP-legetøj
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2018 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af Viborg Viborg skrev:

uh1'eren er på tilbud til 16.000. Så immervæk 6000 i besparelse. 
Så er det godt 9000 oven i hatten for x5900 i forhold til.

Jeg kan simpelthen ikke finde den til dén pris, hjælp mig gerne. Kan derimod finde en Sony HW65ES til den pris.

(EDIT: Never mind, fandt den under Black Friday udsalg)

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Helt sikkert gå efter en af JVCs RIGTIGE projektorer, som jacobe nævner, i stedet for det der DLP-legetøj

Tjo, men nu er der lige pludselig en væsentlig prisforskel. Kan godt forstå den er interessant, men spørgsmålet er om den er mere int. i de nævnte LCD-Epson'er.


Redigeret af jacobe - 22-November-2018 kl. 22:11
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 06:26
Men som jeg læser det på hifi klubbens hjemmeside, Så kan tw7400 ikke gengive 4k materiale. Den bedscalere 4k materiale til 1080?
Så er ideen med 4k lidt tabt. Så kan jeg vel lige så godt beholde min tw6600 indtil der dukker noget mere spændende op.


Redigeret af Viborg - 23-November-2018 kl. 06:27
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 07:18
???! Øh, lyder for mig mere som om, at du forventer 4k fra en ikke-native 4k projektor.

7400 fungerer præcis ligesom alle andre e-shift modeller. HFK's beskrivelse er ret kluntet.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 07:59
Nu har jeg ikke lige den store tekniske kunnen mht projektor. Specielt ikke alt det det nye med eshift 4k ikke 4k osv. 
Jeg læser bare hvad der står i beskrivelsen og går ud fra det. 
Jvc'en angiver 3840x2160 via eshift og ved eks tw7400 angiver de bare 1920x1080.
Så er det nok bare mig der ikke fatter ret meget Big smile

Når der står de "kun" viser 1080p. Går jeg ud fra jeg får samme kvalitet billede som min tw6600 og ikke bedre som er tanken?
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Viborg Viborg skrev:

Jvc'en angiver 3840x2160 via eshift og ved eks tw7400 angiver de bare 1920x1080.
Så er det nok bare mig der ikke fatter ret meget Big smile

Når der står de "kun" viser 1080p. Går jeg ud fra jeg får samme kvalitet billede som min tw6600 og ikke bedre som er tanken?

Det er faktisk Epson som er mest ærlige her, men jeg synes du skal bruge lidt tid på at sætte dig mere ind i, hvad 4K e-shift/pixelshift egentlig betyder.

Det korte af det lange er, at de begge gør det samme, men angiver det forskelligt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 11:57
Jeg tror godt jeg er med på det grundlæggende. At det er en 1080p projektor. Men ved "4k" fordobler den det antal pixels der via eshift. 
Det jeg er ude efter er, om det kan betale sig for mig at opgradere fra min tw6600 ift. Billedkvalitet osv. 
Vil der være en mærkbar forskel i både film og f.eks Xbox gaming materiale ved tw7400 eller uh1''eren, Eller er den nogenlunde det samme. 
Til top
jespermart Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 891
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jespermart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2018 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Viborg Viborg skrev:

Jeg tror godt jeg er med på det grundlæggende. At det er en 1080p projektor. Men ved "4k" fordobler den det antal pixels der via eshift. 
Det jeg er ude efter er, om det kan betale sig for mig at opgradere fra min tw6600 ift. Billedkvalitet osv. 
Vil der være en mærkbar forskel i både film og f.eks Xbox gaming materiale ved tw7400 eller uh1''eren, Eller er den nogenlunde det samme. 

Der vil jo være den mærkbare forskel, at du vil være i stand til at afspille UHD Skiver med HDR i en opskaleret opløsning på 3840x2160 via e-shift. Gamle 1080p film og spil kan du jo også opskalere til tilnærmet 4k opløsning.

I forhold til din gamle TW6600 vil du i det mindste på TW7400 få et væsentligt bedre sortniveau end du har i dag. Sortniveauet på jvc'en vil nok være dårligere eller det samme som du har idag, det er trods alt ikke en jvc men en rebrandet optoma 
Jesper

Jvc N5B, Elite Screens 120" Cinegrey 5D, Marantz SR7013, Dynaudio Evoke10 og X28C i 5.1.4
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu