recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&W 802D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&W 802D

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Mit valg om jeg skulle skifte ville være sonus faber / Dali euphonia som helt klart gør noget musik mere blødt og lækkert. Nora Jones, John Mayer, tracy chapman har godt af deres “farvning”.
Euphonia har jeg aldrig hørt, men jeg er helt vild med Epicon 8. 
Spørgsmålet er så om det overhovedet er farvning de andre har. De par gange jeg har hørt 802 D3 og 804 D3, var de lyse/skingre og anstrengende at lytte til. Ikke noget jeg forbinder med neutral. Også fordi jeg ved mine egne måler ret liniært on-axis anachoic, og de minder slet ikke om hinanden i klang.


802D er som linket viser enormt lineære og faktisk også over 30.000 hz som det fremgår i artiklen.

Mange diskanter dykker op mod 20.000hz og levere kun i et snævert felt. 

Dali er ret kendt for at være farvede men som sagt i min mening kun positivt:)

Hvilken model har du i xtz?
Til top
hw1270 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hw1270 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 04:04
Megafedt setup. Men m600 er svær at få fingren i.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af hw1270 hw1270 skrev:

Megafedt setup. Men m600 er svær at få fingren i.

Det har du ret i:)
Det giver dog et helt fantastisk overskud til både film og musik.
Spiller typisk en del højere end tidligere fordi det bliver ved med at lyde ubesværet.
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


802D er som linket viser enormt lineære og faktisk også over 30.000 hz som det fremgår i artiklen.

Mange diskanter dykker op mod 20.000hz og levere kun i et snævert felt. 

Dali er ret kendt for at være farvede men som sagt i min mening kun positivt:)

Hvilken model har du i xtz?

Altså det der er jo overhovedet ikke det jeg kalder liniært. Det absolut vigtigste område for vore ører 1-4khz (mht bl.a. opfattelse af klangbalance) ligner et bjerglandskab. Først stigende med 3db ved 4 kHz, derefter et hul til normal niveau, for igen og stige 4 db op mod 10khz. En skam der ikke er en nearfield måling af dette område.


Hvad der sker ved 20 & 30khz interessere mig ikke så meget, jeg hører absolut intet over 15khz, og det er vidst meget normalt.
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Hvilken model har du i xtz?

Den hedder Divine 100.49. Jeg kører dem aktivt 3 vejs med elektronisk delefilter. Dette kombineret med FIR filtre fra pc, gør jeg selv kan bestemme alt omkring frekvensgang, fase forløb, forsinkelse mellem enheder, og tilpasse dem til rummet og placering. Aktiv delefilter har også den fordel at højttaleren bliver meget nemmere og trække. Så der er også overskud uanset lydstyrke.


Redigeret af armani-thomas - 25-November-2018 kl. 10:53
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 11:22
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


802D er som linket viser enormt lineære og faktisk også over 30.000 hz som det fremgår i artiklen.

Mange diskanter dykker op mod 20.000hz og levere kun i et snævert felt. 

Dali er ret kendt for at være farvede men som sagt i min mening kun positivt:)

Hvilken model har du i xtz?

Altså det der er jo overhovedet ikke det jeg kalder liniært. Det absolut vigtigste område for vore ører 1-4khz (mht bl.a. opfattelse af klangbalance) ligner et bjerglandskab. Først stigende med 3db ved 4 kHz, derefter et hul til normal niveau, for igen og stige 4 db op mod 10khz. En skam der ikke er en nearfield måling af dette område.


Hvad der sker ved 20 & 30khz interessere mig ikke så meget, jeg hører absolut intet over 15khz, og det er vidst meget normalt.
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Hvilken model har du i xtz?

Den hedder Divine 100.49. Jeg kører dem aktivt 3 vejs med elektronisk delefilter. Dette kombineret med FIR filtre fra pc, gør jeg selv kan bestemme alt omkring frekvensgang, fase forløb, forsinkelse mellem enheder, og tilpasse dem til rummet og placering. Aktiv delefilter har også den fordel at højttaleren bliver meget nemmere og trække. Så der er også overskud uanset lydstyrke.

En højttaler der holder sig omkring +-3db i det hørbare frekvensområde kalder jeg for lineær.
Xtz 100.49 har også været under kniven og det er samme billede: https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/divine-100.49-tower-loudspeaker/measurements

Ved den slags små udsving er det også ligegyldigt da rummet påvirker langt mere samt at alt efter hvor lang RT60 er i det område også påvirker oplevelsen.

Lyder lækkert med aktiv deling som alt andet end lige burde give en masse gode muligheder for justering og tilpasningThumbs Up
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


En højttaler der holder sig omkring +-3db i det hørbare frekvensområde kalder jeg for lineær.
Xtz 100.49 har også været under kniven og det er samme billede: https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/divine-100.49-tower-loudspeaker/measurements

Ved den slags små udsving er det også ligegyldigt da rummet påvirker langt mere samt at alt efter hvor lang RT60 er i det område også påvirker oplevelsen.

Bingo WinkThumbs Up

Sæt B&W 802 D3 er absolut ikke helt så nemme at drive, der findes masser af forstærker der får dem til at spille godt ingen tvivl om det, men når de virkelig skal folde sig ud, i ved sådan rigtig.... så skal der altså rigtige kræfter til.

XTZ Divine 100.49 er også en glimrende højtaler, men i min optik så er B&W 802 D3 oppe i en helt anden liga, og endnu mere hvis der er den/ de helt rigtige forstærker på. 

Det efterhånden været en lang rejse gennem 40 år hifi, om 802 så har været de bedste, måske men apogee grand var jeg også sindsyg glad for.


Redigeret af Potter - 25-November-2018 kl. 12:45
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2018 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


En højttaler der holder sig omkring +-3db i det hørbare frekvensområde kalder jeg for lineær.
Xtz 100.49 har også været under kniven og det er samme billede: https://www.audioholics.com/tower-speaker-reviews/divine-100.49-tower-loudspeaker/measurements

Ved den slags små udsving er det også ligegyldigt da rummet påvirker langt mere samt at alt efter hvor lang RT60 er i det område også påvirker oplevelsen.

Bingo WinkThumbs Up

Sæt B&W 802 D3 er absolut ikke helt så nemme at drive, der findes masser af forstærker der får dem til at spille godt ingen tvivl om det, men når de virkelig skal folde sig ud, i ved sådan rigtig.... så skal der altså rigtige kræfter til.

XTZ Divine 100.49 er også en glimrende højtaler, men i min optik så er B&W 802 D3 oppe i en helt anden liga, og endnu mere hvis der er den/ de helt rigtige forstærker på. 

Det efterhånden været en lang rejse gennem 40 år hifi, om 802 så har været de bedste, måske men apogee grand var jeg også sindsyg glad for.

Om 802D/800D er bedre end andet er en vurderingssag.
Men for mig giver det en trøst og ro at vide, at mange af de bedste film og musikstykker er udarbejdet på classe monoblokke og 800D som mine deler alt andet end bas elementet med.
Så jeg får lydmikserens oplevelse på rigtig mange film:)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 22:47
Det her er en højtaler der har et lineært frekvensområde (Dynaudio Evidence Master)




Personligt er jeg nad fan og vil sige et par brokoblet nad 218THX som der ihverfald er 3 til salg af, de er opgivet til at kunne trække 1 ohm og brokoblet 800watt i 8 ohm, men nad yder ofte bedre end de er opgivet til https://www.youtube.com/watch?v=CA582cvAfjA&t



Redigeret af gasolin - 26-November-2018 kl. 22:49
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 07:40
Så er der lige selve ørets linearitet. Som i øvrigt også er forskelligt fra person til person.

Grafer/ kurver er flotte, men det er mit øre der lytter og ikke øjneneWink


Redigeret af Potter - 27-November-2018 kl. 08:04
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Så er der lige selve ørets linearitet. Som i øvrigt også er forskelligt fra person til person.

Grafer/ kurver er flotte, men det er mit øre der lytter og ikke øjneneWink
Ja og stuen højtalerne spiller i. Det er i mit tilfælde den største udfordring for at opnå et vellydende resultat 😉
Mvh Frank 
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Så er der lige selve ørets linearitet. Som i øvrigt også er forskelligt fra person til person.

Grafer/ kurver er flotte, men det er mit øre der lytter og ikke øjneneWink

Det må du lige forklare dem ovre på HT selvbygger forumetLOL
Det er ovenud svært og lave en god HT bedre, uden mulighed for målingerWink
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2018 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af armani-thomas armani-thomas skrev:

Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Så er der lige selve ørets linearitet. Som i øvrigt også er forskelligt fra person til person.

Grafer/ kurver er flotte, men det er mit øre der lytter og ikke øjneneWink

Det må du lige forklare dem ovre på HT selvbygger forumetLOL
Det er ovenud svært og lave en god HT bedre, uden mulighed for målingerWink

Selvbygger omg. LOL......

Sæt du heller lidt ind i hvordan dit/ mennesket øres linearitet opføre sig. Det menneskelig øre er bestemt ikke linær, snare tværtimod.

Hurra for loudnees LOL


Redigeret af Potter - 27-November-2018 kl. 11:11
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu