recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia shield og yousee og Kodi og?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia shield og yousee og Kodi og?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benj0219 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nvidia shield og yousee og Kodi og?
    Sendt: 24-November-2018 kl. 13:31
Teknologien rykker sig hurtigt hvis man ikke følger med..Så jeg har brug for lidt opdatering. Vi har nu yousee med tilhørende boks. Og den er vi glade for, men har alligevel købt en Nvidia shield. Mest af nysgerrighed men tænker at den måske kan afløse boksen. Jeg ved at den køre Android men der stopper min forståelse mere eller mindre. Jeg ved at der findes en yousee app som stort set ligner boksens UI. Jeg prøvede fornyligt yousee appen til mit LG tv, men der manglede programoversigten, hvilket var et stort minus. Gælder det samme for Android tv appen? Er der nogen der har erstattet yousee boksen med nvidia shileld uden at gå på  kompromis med brugeroplevelsen?
Jeg streamer ikke særligt meget så der kan jeg chromecaste evt. manglende app. Når jeg læser om Nvidia shield nævner mange Kodi, hvilket tilsyneladende er en medieplatform som kan installeres på den. Hvad tilføre den af muligheder? 
Og endeligt så er der spille muligheden og har kigget på geoforce hjemmesiden, og det ser ikke ud til at der er det store udbud, ihvertfald ikke af nye kendte spil. Er der noget jeg har overset i forhold til muligheden for at spille på den?
Takker for alle input!
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 15:38

Shield TV kan på nogen måder afløse Humax boksene, men der er ingen EPG, og der er heller ikke mulighed for optagelse, der kræves at der haves en 4000 boks. De optagelser kan så ses i App'en, som de også kan på de øvrige You See App's.
 UI på Shield er ikke den samme som på boksene, selv om UI på andre App's er, den kan dog det samme som de andre App's, der er App's til andre OS som har EPG. Shield har Chromecast, så en extern er ikke nødvendig.
Shield er er glimrende medie afspiller, bruger den selv til det i forbindelse med en HDD.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ersgaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 19-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 143
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ersgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 16:09
Hej.

Har selv et LG C8 og en Nvidia Shield, og har tidligere haft YouSee boksen.
Ud over optagefunktione i YouSee boksen, så mener jeg at NS'eren kan praktisk taget det samme.
Live-TV, arkiv adgang til tilvalgskanalerne (som fx. HBO Nordic) etc.
Nu skriver du ikke, hvilket LG'er du har, men jeg kan fint optage direkte via fjernsynet på en USB-nøgle. Dog kun én kanal ad gangen.

Ved seneste slutrunde i fodbold, selnde YouSee kampene i 4k, og det kunne kun vises på YouSee boksen. Appen til NS'eren var dog ikke sendt ud, så det vides ikke om man kunne have fået kampene i 4k den vej.

For øvrigt, så havde jeg selv dårlige erfaringer med app'en på mit LG fjernsyn, da den blev  udsendt. Den fungerer dog fint nu, men dog også uden optagemulighed, som på NS.
Jeg prøver dog primært min NS, da jeg synes den reagerer hurtigere end appen til LG

Jeg savner på ingen måde YouSee boksen.

/Ersgaard
/Ersgaard
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2018 kl. 23:31
EPG er på vej til Android TV/Shield - testes for øjeblikket.
Kodi er efter min mening den stærkeste medieafspiller, der findes. Den giver dig bl.a. mulighed for at katalogisere dine mediefiler fra f.eks NAS samt vælge og afspille stort set alle kendte lyd- og videoformater. Der er mange plugins/apps til Kodi, og Kodi er pt. den bedste vej til DR på Shield. Med version 18 Leia kan Kodi også håndtere f.eks. Netflix og Viaplay, og jeg har et 21:9 TV, hvor Kodi giver mig mulighed for at afspille fra Netflix og Viaplay i 21:9 format med undertekster i billede - Det er kun Kodi, der kan det!
miri
Til top
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benj0219 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 17:22
Nu er den modtaget med posten, så må jeg se hvad den kan bruges til eller den skal retur. Tak til jer der gav jeres besyv med.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 17:27

 Det er vel nok den bedste medieafspiller på markedet for nuværende.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benj0219 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Det er vel nok den bedste medieafspiller på markedet for nuværende.

Fin lille boks, men kan se at den nok ikke kommer til at afløse Yousee boksen da der mangler epg. Desuden er fjernbetjeningen til Yousee boksen rigtig udmærket. Men det kan være at den er værd at beholde alligevel med de mange andre funktioner.
Til top
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benj0219 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2018 kl. 23:10
og så kan jeg se at man heller ikke kan vælge optag eller favorit i Yousee app'en. Så den er ret begrænset i forhold til funktioner
Til top
Niller55 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niller55 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 21:25
Har lige fået en Nvidia Shield tv for 2 dage siden - der er da EPG i min yousee app, den EPG ligger godt et sted hvor man ikke lige får øje på den.

ØV - den larmer lidt.


Redigeret af Niller55 - 28-November-2018 kl. 21:28
Til top
benj0219 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2006
Status: Offline
Point: 73
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér benj0219 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2018 kl. 23:21
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

Har lige fået en Nvidia Shield tv for 2 dage siden - der er da EPG i min yousee app, den EPG ligger godt et sted hvor man ikke lige får øje på den.

ØV - den larmer lidt.

Kan du beskrive nærmere hvordan du finder epg?

Og undres stadig over at man ikke kan optage og vælge favoritter fra app'en.

Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 08:13
Du kan kun vælge EPG, når du starter streaming af program, eller hvis du under streaming trykker play. Du får så valget mellem "forfra" samt evt "stop" - og nu "guide". Det er ikke optimalt, men bedre end før, hvis man skal rose Yousee.....
miri
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Niller55 Niller55 skrev:

ØV - den larmer lidt.
Larmer Shield'en!? (Har 2 stk - forskellige gen's - det har jeg ikke bemærket)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu