recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stemmestyring af musik til hele huset?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stemmestyring af musik til hele huset?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 18:08
Er det nogle herinde der dagligt benytter stemmestyrring til musik ?

Virker det godt eller ?

Har selv prøvet en del stemmestyrring produkter de sidste år, ofte har det været mere bøvlet at benytte stemme styring fremfor andre måder at styre på. Så stemmestyring er slået fra igen.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 18:45
Jeg synes det er langt nemmere med Spotify Connect på min receiver.

Og så kan jeg bedre finde musik ved at bladre/søge på mobilen.
Til top
jannikmariager Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jannikmariager Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 19:32

Jeg bruger kun stemmestyring til mine 2 Apple Homepods der kører i stereo og virker næsten perfekt. Få gange fumler Siri i titlen og sætter forkert sang på, men kan måske skyldes min udtale eller noget ? Men ellers kører det helt fint med Apple Music.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Hvad er det for en Airport Express du har? Er det en 2.gen kan du opdatere den så den kan køre Airplay 2, og styre den med siri.

Men det er jo ikke fedt, hvis hele familien skal sidde og stemmestyre med deres iPhone eller iPad. Hvis man har den oppe i hånden, så kan man vel lige så godt styre med en app.
Og Apple laver kun en enhed, der kan stå i hjemmet. Nemlig Homepod. Den koster 2700kr. Det bliver dælme dyrt, hvis du skal have stemmestyring i både stue, køkken, badeværelse, soveværelse og hvert børneværelse.
Det er virkelig ikke for at være imod Apple, men som det er nu, er det ikke en reel løsning til stemmestyring i hele hjemmet.

Som jeg læser mellem linierne i trådstarters indlæg, 
Ville han gerne kunne styre sit nuværende anlæg med stemmestyring, men det vigtigste er at man ikke skal være låst til at styre anlægget med en bestemt enhed fordi konen er træt af at finde den rigtige enhed når hun skal skrue ned eller skifte sang, 
Alt det kan han løse fuldstændig gratis vis hans Airport Express er en 2.gen da den så kan opdateres til Airplay 2.
Når trådstsrter så har prøvet det eventuelt, kunne man jo købe noget med Airplay 2 indbygget til at udvide i resten af huset, og det behøves ikke være Apple enheder jo.




Det laver stadig ikke om på, at man så enten skal stemmestyre med en telefon, hvor hele fidusen så går af det, eller med en højttaler til 2700kr, som så kun står i hjørnet for at modtage kommandoer, men aldrig benyttes som højttaler, fordi den skal styre en Airport. Kan du ikke godt selv se fidusen lidt går af den så?
Og han skriver nu også højt og tydeligt, at han ønsker stemmestyring til musik i hele hjemmet. Ikke kun til den eksisterende opsætning med Airport.
Det koster virkelig ikke mange penge at skifte en Airport ud med en Chromecast Audio. Og er det tilmed en der kan opdateres til Airplay 2, så kan den tilmed sikkert også videresælges, så der bliver til den første Google Home Mini. Så vil det faktisk være helt gratis at skifte på det eksisterende anlæg :)
Det der Apple for Apples skyld er bare for dumt. De har ikke en ordentlig funktionel løsning til det OP søger lige nu.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er det nogle herinde der dagligt benytter stemmestyrring til musik ?

Virker det godt eller ?

Har selv prøvet en del stemmestyrring produkter de sidste år, ofte har det været mere bøvlet at benytte stemme styring fremfor andre måder at styre på. Så stemmestyring er slået fra igen.


Jeg bruger Google Home Mini i stuen og på badeværelset. Den i stuen styrer alt AV-udstyr over Harmony Hub, hvor der så i forstærkeren er tilsluttet en Chromecast Audio.
Den på badeværelse er tilsluttet direkte til en Bluetooth højttaler. 
Begge styrer så også lys, støvsuger og lidt el.

Som udgangspunkt går det egentlig rigtig godt med at vælge musik. men der kan være bandnavne eller albumtitler hun snubler lidt i. Men som regel fatter hun det så anden gang man siger det.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er det nogle herinde der dagligt benytter stemmestyrring til musik ?

Virker det godt eller ?

Har selv prøvet en del stemmestyrring produkter de sidste år, ofte har det været mere bøvlet at benytte stemme styring fremfor andre måder at styre på. Så stemmestyring er slået fra igen.


Jeg bruger Google Home Mini i stuen og på badeværelset. Den i stuen styrer alt AV-udstyr over Harmony Hub, hvor der så i forstærkeren er tilsluttet en Chromecast Audio.
Den på badeværelse er tilsluttet direkte til en Bluetooth højttaler. 
Begge styrer så også lys, støvsuger og lidt el.

Som udgangspunkt går det egentlig rigtig godt med at vælge musik. men der kan være bandnavne eller albumtitler hun snubler lidt i. Men som regel fatter hun det så anden gang man siger det.

Kan din google direkte forbinde til din harmony hub ? Det månjeg have afprøvet når jeg får en google home mini.

Har primært afprøvet:

Siri til hue lys. Det virker godt.
Siri i CarPlay virker også fint.
Google i CarPlay virker også fint
Samsung stemme styring til tv, meget ringe
Google Assistant til ifttt, virker ringe både på dansk og engelsk.
Gopro stemmestyring, virker ok men for bøvlet i normale situationer.
Gopro med skihandsker, virkeligt smart.

Næste bliver google mini, håber det virket bedre end google assiastant.
Til top
itemplate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-November-2007
Status: Offline
Point: 136
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itemplate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 00:56
Wow sikke mange gode forslag og anbefalinger!

@Deschain:
Det er primært Spotify og den er jeg faktisk glad for - 320K stream lyder slet ikke så ringe endda. Og alle i huset er blevet godt dus med Spotify.

@madsklit:
Yes den er 2. gen. Problemet er at jeg ikke kan styre andet end Apple Music med Siri? Og ja det er muligt det er mig den er galt med, men jeg synes udvalget i Apple Music er ringe og prisen for høj (Vi er 5 i huset).

@Nagash:
Interessant - men hvis jeg fx har en "Google Home mini -> Chromecast -> ADM" opsætning ville vi så kunne skifte numre, styre volume o.a. fra forskellige enheder? M.a.o. man forbinder til Google Home mini og ikke Chromecast fra mobiler og pads? Så man slipper for det møg hvor Cast'en skal skifte fra enhed til enhed....

@hansie:
Ja jeg er lidt vild med Sonos må jeg sige...men det er dyrt hvis hele huset skal fyldes med Sonos. Men lad os sige jeg har en Sonos Amp tilkoblet mit anlæg i stuen. Hvordan kan jeg stemmestyre dette med Sonos? Skal jeg have en One som så bare styrer Sonos Amp uden selv at spille eller hvordan? Og kan jeg med samme Sonos One styre musikken fra en Sonos Play X som står i køkkenet?

Mvh
Werner


Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 00:58
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af madsklit madsklit skrev:

Hvad er det for en Airport Express du har? Er det en 2.gen kan du opdatere den så den kan køre Airplay 2, og styre den med siri.

Men det er jo ikke fedt, hvis hele familien skal sidde og stemmestyre med deres iPhone eller iPad. Hvis man har den oppe i hånden, så kan man vel lige så godt styre med en app.
Og Apple laver kun en enhed, der kan stå i hjemmet. Nemlig Homepod. Den koster 2700kr. Det bliver dælme dyrt, hvis du skal have stemmestyring i både stue, køkken, badeværelse, soveværelse og hvert børneværelse.
Det er virkelig ikke for at være imod Apple, men som det er nu, er det ikke en reel løsning til stemmestyring i hele hjemmet.

Som jeg læser mellem linierne i trådstarters indlæg, 
Ville han gerne kunne styre sit nuværende anlæg med stemmestyring, men det vigtigste er at man ikke skal være låst til at styre anlægget med en bestemt enhed fordi konen er træt af at finde den rigtige enhed når hun skal skrue ned eller skifte sang, 
Alt det kan han løse fuldstændig gratis vis hans Airport Express er en 2.gen da den så kan opdateres til Airplay 2.
Når trådstsrter så har prøvet det eventuelt, kunne man jo købe noget med Airplay 2 indbygget til at udvide i resten af huset, og det behøves ikke være Apple enheder jo.




Det laver stadig ikke om på, at man så enten skal stemmestyre med en telefon, hvor hele fidusen så går af det, eller med en højttaler til 2700kr, som så kun står i hjørnet for at modtage kommandoer, men aldrig benyttes som højttaler, fordi den skal styre en Airport. Kan du ikke godt selv se fidusen lidt går af den så?
Og han skriver nu også højt og tydeligt, at han ønsker stemmestyring til musik i hele hjemmet. Ikke kun til den eksisterende opsætning med Airport.
Det koster virkelig ikke mange penge at skifte en Airport ud med en Chromecast Audio. Og er det tilmed en der kan opdateres til Airplay 2, så kan den tilmed sikkert også videresælges, så der bliver til den første Google Home Mini. Så vil det faktisk være helt gratis at skifte på det eksisterende anlæg :)
Det der Apple for Apples skyld er bare for dumt. De har ikke en ordentlig funktionel løsning til det OP søger lige nu.
Hej forum,

Kan man bruge enten Alexa, Google Home / Assistent, Apple Siri eller andet til at styre et "rigtigt" hifi anlæg? Jeg er lidt ude efter hvilke muligheder der er eller kommer snart (fx Google Assistent til Sonos). 

Mit svar til ovenstående er ja vis din Airport Express er 2 gen kan den kører Airplay 2, 
Altså kan han styre sit nuværende “rigtige” hi-fi anlæg med Siri som han efter spørg, 
og han er irriteret over lige netop den IPhone eller Ipad der started streamen via Airplay skal findes for at skrue op eller ned, dette løser Airplay 2 også da man kan styre det fra alle Ipad og IPhones ikke kun den man started streamen på, 
Også kan han udvide systemet i resten af huset med Airplay 2 kompatible enheder feks Sonos som han også  nævner kunne være en mulighed,
Så mener jeg at man gratis skulle software opdatere sin 5 år gamle Airport Express til Airplay 2 og være glad for man investerede i et lækkert produkt der stadig den dag idag kan bruges med den nyeste multirooms protokol Airplay 2, og også kan integreres med de nyeste Sonos produkter via Airplay 2 istedet for at gå ud og investere i noget fra et helt andet økosystem (Google) og samtidig afskære sig fra at kunne styre eventuelt Indkøbte Sonos højtaler til ungerne til jul, for det kan Google Home jo ikke,
Og til sidst er der jo lige det med Wifi dækningen, der er stor chance for den ikke dækker huset ordenligt vis den Airport Express blir pillet fra også skal han jo så ud at investere i wifi grej også,
Og han nævner ingen steder at der på ingen måde må bruges en IPhone eller Ipad til stemmestyringen så skulle man ikke lade op til trådstsrter om hvad han synes er bedst også bare holde os til at fortælle hvad de forskellige produkter kan og ikke kan set i forhold til det han spørg om.
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 02:06
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Wow sikke mange gode forslag og anbefalinger!

@Deschain:
Det er primært Spotify og den er jeg faktisk glad for - 320K stream lyder slet ikke så ringe endda. Og alle i huset er blevet godt dus med Spotify.

@madsklit:
Yes den er 2. gen. Problemet er at jeg ikke kan styre andet end Apple Music med Siri? Og ja det er muligt det er mig den er galt med, men jeg synes udvalget i Apple Music er ringe og prisen for høj (Vi er 5 i huset).

@Nagash:
Interessant - men hvis jeg fx har en "Google Home mini -> Chromecast -> ADM" opsætning ville vi så kunne skifte numre, styre volume o.a. fra forskellige enheder? M.a.o. man forbinder til Google Home mini og ikke Chromecast fra mobiler og pads? Så man slipper for det møg hvor Cast'en skal skifte fra enhed til enhed....

@hansie:
Ja jeg er lidt vild med Sonos må jeg sige...men det er dyrt hvis hele huset skal fyldes med Sonos. Men lad os sige jeg har en Sonos Amp tilkoblet mit anlæg i stuen. Hvordan kan jeg stemmestyre dette med Sonos? Skal jeg have en One som så bare styrer Sonos Amp uden selv at spille eller hvordan? Og kan jeg med samme Sonos One styre musikken fra en Sonos Play X som står i køkkenet?

Mvh
Werner


Udvalget i Apple musik er nok svært at gøre noget ved, men mener min kammerat betaler 150kr om måneden for et familie abonoment til Apple Music hvor man kan være 5 eller 6 bruger.

Umiddelbart vil jeg tro at en god løsning ville være at investerer i noget Sonos vis du vil bruge Spotify også kunne du kører med Alexa stemmestyring mener det er indbygget i nogen af de nyeste Sonos højtaler ellers kan man jo købe Amazon Echo dot til billige penge til styringen,
Har haft en Amazon echo højtaler og deres stemmestyring virker fint.
Men man kunne også vente til starten af næste år også bare går all in på Amazon produkter,
Vis man er tilfreds med hvordan de integrere med Spotify for det har jeg ikke prøvet hvordan det virker,
Men der kommer en Echo Link til aktive højtaler og en Echo Link AMP til passive højtaler og en trådløs SUB er vist kommet som kan forbindes med 2 Echo speakers for 2.1 stereo.
Se lidt om det her https://youtu.be/eAJ3zlSqzeQ
Der kommer også en Echo Input der kan sluttes til et almindeligt anlæg så man kan styre det med Alexa.
Faktisk hele Sonos produktlinjen i Amazon istedet, og til Amazon pris som er væsentligt billigere end Sonos.

Men Google og Amazon er ikke så glade for hinanden, så du skal læse op på hvordan Youtube som er Google ejet virker på Amazon devices vis du bruger det meget for ved ikke hvordan krigen står pt mellem dem.





 

Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 02:15
Hov glemte det vigtigste Amazon’s stemmestyrede microovn 😳
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 02:40
Madsklit - Det kan godt være jeg er underlig her, men når folk eftersøger stemmestyring til hele hjemmet, så menes der stemmestyring. Ikke "hiv telefonen op af lommen, åbn Siri og så tal" styring.
Jeg anser stemmestyring som værende noget der benyttes ved blot at tale ud i rummet. Og selvom OP ganske vidst ikke nævner det selv, så står det også lidt mellem linjerne, at det er det han søger.
Og du glemmer jo også lige at tage hensyn til, at det kræver alle medlemmer af familien så har iPhone. 

Og nu har manden jo heller ingen Sonos produkter, så hvorfor skal de bringes ind i snakken? Og ganske vist har Sonos Airplay 2 og ingen Google support endnu. Men det kommer da. Men ellers er det jo bare et spørgsmål at vælge en af de 100-vis af andre produkter med Chromecast support.

Og ja, du vil opleve præcis det samme med, at alle enheder i hjemmet kan styre systemet. Ikke blot den telefon, der har startet streamet op. Alle enheder der er tilknyttet det samme "hjem" i Google Home, kan styre enhederne.

Jeg har intet imod Airplay 2, iPhone eller andet med Apple, men jeg synes virkelig ikke din løsning er en lækker løsning, hvis der skal være fokus på stemmestyring.

Og så kan Siri jo også kun stemmestyre Apple Music.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 02:46
Oprindeligt skrevet af itemplate itemplate skrev:

Wow sikke mange gode forslag og anbefalinger!

@Deschain:
Det er primært Spotify og den er jeg faktisk glad for - 320K stream lyder slet ikke så ringe endda. Og alle i huset er blevet godt dus med Spotify.

@madsklit:
Yes den er 2. gen. Problemet er at jeg ikke kan styre andet end Apple Music med Siri? Og ja det er muligt det er mig den er galt med, men jeg synes udvalget i Apple Music er ringe og prisen for høj (Vi er 5 i huset).

@Nagash:
Interessant - men hvis jeg fx har en "Google Home mini -> Chromecast -> ADM" opsætning ville vi så kunne skifte numre, styre volume o.a. fra forskellige enheder? M.a.o. man forbinder til Google Home mini og ikke Chromecast fra mobiler og pads? Så man slipper for det møg hvor Cast'en skal skifte fra enhed til enhed....

@hansie:
Ja jeg er lidt vild med Sonos må jeg sige...men det er dyrt hvis hele huset skal fyldes med Sonos. Men lad os sige jeg har en Sonos Amp tilkoblet mit anlæg i stuen. Hvordan kan jeg stemmestyre dette med Sonos? Skal jeg have en One som så bare styrer Sonos Amp uden selv at spille eller hvordan? Og kan jeg med samme Sonos One styre musikken fra en Sonos Play X som står i køkkenet?

Mvh
Werner



Alle der har adgang til der har adgang til det "hjem" du opretter i Google Home app'en, har mulighed for at indstille volume, slukke stoppe og what not. Det gør de bare fra Google Home. Og det findes selvfølgelig både til iOS og Android.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu