recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret
    Sendt: 30-November-2018 kl. 17:11
Jeg har jo tidligere "Kundgjort", at jeg ville købe nyt TV i 2019, men nu er det bestilt, men i 2018 udgave. Der er en længere historie som ligger til grund for min nye bestilling.

Jeg har jo aldrig været den helt store modstander af LCD TV - i det mindste af den gode slags. Så i min udvælgelses proces har også indgået et Samsung 65F9. Jeg må blankt erkende, at det Samsung TV havde et i mine øjne, et rigtigt godt billede på den BD jeg havde medtaget, nemlig BBC planet Earth 2. Jeg var lidt imponeret. Min store hurdle er dog, at jeg ikke er så begejstret for Samsung produkter, og dette selvom jeg ikke overhovedet har fulgt med i status på Samsung problemtikker. Mine meninger ligger åbenbart latent i mig.

Jeg susede hjem igen, og gik i tænkeboks. På Youtube findes en serie der hedder "Amazing places on our planet". Den serie ser jeg ganske ofte. Optagelserne her er ganske fornemme i 4K, og omhandler nærmest rejsebeskrivelser. Jeg har naturligvis mit yndlings afsnit i den serie. Jeg besluttede  mig til at vende tilbage til TV forhandleren for at gense det omtalte afsnit på Samsung TV´et. Puff.... hvor var den billededybde jeg havde der hjemme på mit OLED, hvor blev kontrasten af?  Klipper og huler i afsnittet var pludselig uden den dybde jeg var vant til. Kan selvfølgelig have noget med indstillinger at gøre. Dem har jeg ikke forudsætninger for at ændre på i dette tilfælde.

Ikke for at nedvurdere LCD overhovedet, jeg har haft flere skønne af slagsen. Summa sumarum, jeg har bestilt et Panasonic 65FZ950E OLED, hos min sædvanlige forhandler, og med 2 til 3 ugers leveringstid.Smile





Redigeret af Hother - 09-Marts-2019 kl. 16:14
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
eyvind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér eyvind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 17:31
Tillykke med nyt tv, er ret sikker på du vil bli superfornøyd. ( ihvertfal i et års tidTongue)
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 18:33
Mange tillykke! Det bliver helt sikkert et hit!

2019 bliver også året hvor der kommer et 65" OLED op på min væg. Har kig på Sony AF8.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 18:45
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mange tillykke! Det bliver helt sikkert et hit!

2019 bliver også året hvor der kommer et 65" OLED op på min væg. Har kig på Sony AF8.
Jo mange tak, men du gør nok klogt i at undersøge (om muligt), dit specifikke TV for panelfejl inden et køb. Som jeg kan udlede, så er der ikke færre OLED panelfejl på 2018 modeller end tidligere. Jeg har selv forudsat at jeg checker mit TV ud. Her bl.a. for tint, andre panelfejl herunder pixelfejl.

Pøj pøj med det. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 19:00
Blev helt bange for du hoppede tilmsamsung lcd.  

Du ved nok hvorfor jeg skriver det. 😉

Drømmer om Panasonic kommer med 77 oled til menneske penge

Skifter ikke mit dx900 til et oled af samme størrelse.    
Det ender sikkert i soveværelset eller gives til sønnen
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 19:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mange tillykke! Det bliver helt sikkert et hit!

2019 bliver også året hvor der kommer et 65" OLED op på min væg. Har kig på Sony AF8.
Jo mange tak, men du gør nok klogt i at undersøge (om muligt), dit specifikke TV for panelfejl inden et køb. Som jeg kan udlede, så er der ikke færre OLED panelfejl på 2018 modeller end tidligere. Jeg har selv forudsat at jeg checker mit TV ud. Her bl.a. for tint, andre panelfejl herunder pixelfejl.

Pøj pøj med det. 

Havde regnet med at koordinere det med at Thomas var et smut i Hovedlandet (Jydeland), så kunne han kalibrere og tjekke for "egenskaber" Wink 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 19:11
For helvede John, jeg troede lige,, at du havde købt et crapsung. Du må ikke tage livet af mig. WinkTongue
Tillykke med det kommende.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Blev helt bange for du hoppede tilmsamsung lcd.  

Du ved nok hvorfor jeg skriver det. 😉

Drømmer om Panasonic kommer med 77 oled til menneske penge

Skifter ikke mit dx900 til et oled af samme størrelse.    
Det ender sikkert i soveværelset eller gives til sønnen

Det var også meningen med den finteLOL
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 19:14
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Mange tillykke! Det bliver helt sikkert et hit!

2019 bliver også året hvor der kommer et 65" OLED op på min væg. Har kig på Sony AF8.
Jo mange tak, men du gør nok klogt i at undersøge (om muligt), dit specifikke TV for panelfejl inden et køb. Som jeg kan udlede, så er der ikke færre OLED panelfejl på 2018 modeller end tidligere. Jeg har selv forudsat at jeg checker mit TV ud. Her bl.a. for tint, andre panelfejl herunder pixelfejl.

Pøj pøj med det. 

Havde regnet med at koordinere det med at Thomas var et smut i Hovedlandet (Jydeland), så kunne han kalibrere og tjekke for "egenskaber" Wink 
Thomas skal også forbi mig i det nye år. Men panelchecket, det vil jeg selv.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2018 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

For helvede John, jeg troede lige,, at du havde købt et crapsung. Du må ikke tage livet af mig. WinkTongue
Tillykke med det kommende.

Ho ho ho ho...... Takker Flemming.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 07:56
Til lykke med dit nye TV :-)

Jeg er vild med Panasonics HCX processor og dens virkeligt gode chroma opskalering. Jeg gør brug af en Panasonic Ultra HD Blu-ray Recorder DMR-UBC80 som UHD Blu-ray afspiller og som tuner til modtagelse af DVB samt afvikling af DRTV. Og den gør underværker i forhold til opskaleringen af almindelig HD i forhold til mit ATV 4K og min gamle Vantage 8000 DVB modtager - Ja, selv HbbTV-streamingen fra DRTV (i 50 Hz) får glæde af det. I TV'et du er der oven i købet den nye HCX version med holywoods look-up-table.

Angående Panasonics Chroma-opskaleringen, så prøv at se her. Chippen slår selv Oppo: https://youtu.be/6Ys6mpdhaZI?t=165

Redigeret af TBC1 - 01-December-2018 kl. 10:25
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 08:32
Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu