recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  <1234 10>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 09:57
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.

Mon ikke at det er som det plejer, high-end i april maj, og så kommer de øvrige månederne efter.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Til lykke med dit nye TV :-)

Jeg er vild med Panasonics HCX processor og dens virkeligt gode chroma opskalering. Jeg gør brug af en Panasonic Ultra HD Blu-ray Recorder DMR-UBC80 som UHD Blu-ray afspiller og som tuner til modtagelse af DVB samt afvikling af DRTV. Og den gør underværker i forhold til opskaleringen af almindelig HD i forhold til mit ATV 4K og min gamle Vantage 8000 DVB modtager - Ja, selv HbbTV-streamingen fra DRTV (i 50 Hz) får glæde af det. I TV'et du er der oven i købet den nye HCX version med holywoods look-up-table.

Angående Panasonics Chroma-opskaleringen, så prøv at se her. Chippen slår selv Oppo: https://youtu.be/6Ys6mpdhaZI?t=165
Jeg er også selv ret begejstret for HCX processoren. Mit kommende TV har samme processor som er monteret i min nye UB9000 BD afspiller. Jeg tror nu ikke at det har den store billede mæssige indvirkning, efter som mit nuværende TV har HCX version 2.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.
Er det dette? 
https://www.youtube.com/watch?v=K8G52b4Q1tQ

Mvh. JørgenT
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.
Er det dette? 


Jep - det er den. tak
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 11:14
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.
Er det dette? 


Jep - det er den. tak
Ok fik lige checket et par af disse videoer ud. Rigtigt flotte steder, men videoerne er pænt kedelige. Ligner nogle gamle amatør turist videoer.

Kan personligt bedre lide dem med flere features, også gerne med lidt mere personlighed.
F.x. denne video  fra Chris Rogers, ved godt den ikke lige er fra Philipinerne. Jeg vil tro den også står super flot på jeres 65" OLED.


Redigeret af lahan - 01-December-2018 kl. 11:16
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2018 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Er der et bestemt afsnit af Amazing places on our planet". du kan anbefale ?
Jeg kiggede på et par stykker med de var kun i 720p

Hvornår kommer Panasonic egentligt med de nye 2019 modeller ?
Afsnittet er ca. 2 måneder gammelt og handler om Phillipinerne.
Er det dette? 


Jep - det er den. tak
Ok fik lige checket et par af disse videoer ud. Rigtigt flotte steder, men videoerne er pænt kedelige. Ligner nogle gamle amatør turist videoer.

Kan personligt bedre lide dem med flere features, også gerne med lidt mere personlighed.
F.x. denne video  fra Chris Rogers, ved godt den ikke lige er fra Philipinerne. Jeg vil tro den også står super flot på jeres 65" OLED.
Mja, det er jeg så ikke helt enig med dig i - men smag og behag. Jeg holder meget af natur film, hvor jeg bare kan flade ud til en skøn billede kvalitet. Jeg har faktisk skrevet lidt sammen med ham der laver de forskellige afsnit, mægtig hyggelig fyr.

Den video du linker til er dæleme også flot.Smile


Redigeret af Hother - 01-December-2018 kl. 12:32
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 00:24
Jeg var været der i virkeligheden. Det kan anbefales i et par dage, men så bliver det kedeligt...  :)
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Hustler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hustler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 07:04
Tillykke med det :)
er stadig glad for dit gamle dx900
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg besluttede  mig til at vende tilbage til TV forhandleren for at gense det omtalte afsnit på Samsung TV´et. Puff.... hvor var den billededybde jeg havde der hjemme på mit OLED, hvor blev kontrasten af?  Klipper og huler i afsnittet var pludselig uden den dybde jeg var vant til. Kan selvfølgelig have noget med indstillinger at gøre. Dem har jeg ikke forudsætninger for at ændre på i dette tilfælde.

Ikke for at nedvurdere LCD overhovedet, jeg har haft flere skønne af slagsen. Summa sumarum, jeg har bestilt et Panasonic 65FZ950E OLED, hos min sædvanlige forhandler, og med 2 til 3 ugers leveringstid.Smile


Grunden til din oplevelse kunne snildt hænge sammen med den at Samsung med deres Q9FN ganske uforståeligt (fra purist og referenceperspektiv) har manipuleret EOTF værdien helt skamløst hele vejen op, sågar selv inden for de første 100 altafgørende og normalt ukrænkeligt hellige nits, til at være højere end den bør være. TV'et fører således luminansen langt bort fra referencen - Det er ellers først meningen at man skal begynde at tonemappe langt over de første par hundrede nits ihht skærmens øverst mulige lysoutput, men bestemt ikke inden for de første par hundrede nits og slet ikke inden for de helt grundlæggende første 100 nits der jo danner selvete fundamentet for billedet. Men dette kunstigt hævede niveau i den helt grundlæggende og allervigtigste del får dermed selv de ca. 99% af billedet der befinder sig inden for de første 100 nits til at fremstå meget lysere end referencen tilskriver at det bør være (Man kan vel betragte det en slags loudness war - for HDR-TV). Men den kunstigt hævede EOTF udvasker jo så samtidig også billedet og billeddybden - som det netop lader til er hvad du har oplevet. Man skulle kun delvis kunne kalibrere sig ud af det, f.eks. lave en profil med kontrasten som udgangspunkt for kalibreringen sænket til 40 og opnå en trods alt lidt mere referencenær EOTF til 1000 nits titler, men denne profil ville så til gengæld fucke f.eks. 4000 nits titler op chuche disse titlers shadowdetail. ...Så jeg tror bare at du med dine præferencer for reference skal glæde dig over at du er havnet hvor du er ;-) Lånt fra HDTVtest: (Gul er referencen, gråt de målte værdier)

Redigeret af TBC1 - 02-December-2018 kl. 10:00
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Hustler Hustler skrev:

Tillykke med det :)
er stadig glad for dit gamle dx900
Mange tak. Bliv ved med at være glad for dit TV, det er det bedste LED TV jeg har set - helt til op til i dag. Pas på detSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Jeg besluttede  mig til at vende tilbage til TV forhandleren for at gense det omtalte afsnit på Samsung TV´et. Puff.... hvor var den billededybde jeg havde der hjemme på mit OLED, hvor blev kontrasten af?  Klipper og huler i afsnittet var pludselig uden den dybde jeg var vant til. Kan selvfølgelig have noget med indstillinger at gøre. Dem har jeg ikke forudsætninger for at ændre på i dette tilfælde.

Ikke for at nedvurdere LCD overhovedet, jeg har haft flere skønne af slagsen. Summa sumarum, jeg har bestilt et Panasonic 65FZ950E OLED, hos min sædvanlige forhandler, og med 2 til 3 ugers leveringstid.Smile


Grunden til din oplevelse kunne snildt hænge sammen med den at Samsung med deres Q9FN ganske uforståeligt (fra purist og referenceperspektiv) har manipuleret EOTF værdien helt skamløst hele vejen op, sågar selv inden for de første 100 altafgørende og normalt ukrænkeligt hellige nits, til at være højere end den bør være. TV'et fører således luminansen langt bort fra referencen - Det er ellers først meningen at man skal begynde at tonemappe langt over de første par hundrede nits ihht skærmens øverst mulige lysoutput, men bestemt ikke inden for de første par hundrede nits og slet ikke inden for de helt grundlæggende første 100 nits der jo danner selvete fundamentet for billedet. Men dette kunstigt hævede niveau i den helt grundlæggende og allervigtigste del får dermed selv de ca. 99% af billedet der befinder sig inden for de første 100 nits til at fremstå meget lysere end referencen tilskriver at det bør være (Man kan vel betragte det en slags loudness war - for HDR-TV). Men den kunstigt hævede EOTF udvasker jo så samtidig også billedet og billeddybden - som det netop lader til er hvad du har oplevet. Man skulle kun delvis kunne kalibrere sig ud af det, f.eks. lave en profil med kontrasten som udgangspunkt for kalibreringen sænket til 40 og opnå en trods alt lidt mere referencenær EOTF til 1000 nits titler, men denne profil ville så til gengæld fucke f.eks. 4000 nits titler op chuche disse titlers shadowdetail. ...Så jeg tror bare at du med dine præferencer for reference skal glæde dig over at du er havnet hvor du er ;-) Lånt fra HDTVtest: (Gul er referencen, gråt de målte værdier)
Mange tak for din analyse. Du har helt sikkert ret. Selv det 65DX900E der nævnes ovenfor mener jeg på mange måder var bedre for mig. Men okay, det er også det første TV der kom med en HCX processer. 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 15:46
Jeg har lige modtaget den gode nyhed fra Panasonic Center Rødovre, at mit nye 65FZ950E måske allerede ankommer i næste uge. Det bliver spændende, så drager jeg afsted til butikken for at checke OLED panelet, og medbringende en pose af vores jule hjemmebag til medarbejderne her - hyggeligtSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu