recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 16:28
Og se så bareTongue

Mit nye Panasonic TX-65FZ950E er langt om længe nået frem til min Panasonic forhandler i Rødovre. Ventetiden har været begrundet i, at modellen har været i restorde hos Panasonic´s europæiske centrallager.

Så på mandag går min tur til Rødovre for her at teste mit nye TV for eventuelle panelfejl. Jeg tror at det bliver en god dag, jeg glæder mig i det mindste. Jeg er meget taknemmelig for, at min forhandler giver mig muligheden for at teste min nye store investering.

På onsdag skulle mit nye TV gerne hænge på væggen hos migSmile


Redigeret af Hother - 03-Januar-2019 kl. 16:36
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2019 kl. 15:27
Så har jeg været forbi Panasonic Center Rødovre for at teste mit nye 65FZ950 for panelfejl.

TV´et var allerede hængt op på væggen, lige klar til test. Jeg har test på alle de kanter som jeg kender til, og  absolut ingen panelfejl - hvor skønt.

Og her hænger mit nye absolut tint frie TV:



Mange tak for et par hyggelige timer med Jimmy fra Panasonic, og min kære svoger Bjarne.

Og så skal det lige kører 3-400 timer før Thomas fra TV- kalibrering kommer forbi og udfører sine underværker. 


Redigeret af Hother - 07-Januar-2019 kl. 15:46
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 16:41
Så har gutterne fra Panasonic Center Rødovre, været forbi med mit nye Panasonic 65FZ950E. Beklager reklamen, men jeg er jo ikke helt på toppen mere, men sikke en service de levere. Det er bare enestående - mange tak.





Jeg har rodet en del med lyden til TV´ets soundbar, der er jo en del mulige indstillinger. Efter at have fjumset en rundt i lydindtillingerne, så er den nu ved at være der.




Billedet gør jeg ikke så meget ved, det afventer en senere kalibrering.


Redigeret af Hother - 09-Januar-2019 kl. 18:15
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 19:26
Jeg har modtaget lidt PM om jeg vil skrive lidt om mine observationer på mit nye TV. Jeg skal nok skrive lidt om sagen, men det bliver sikkert primært om de forskelle der er mellem mit tidligere 65EZ1000E og det nye. Forskelle er der mellem de to TV, blot skal jeg lige have tid til at sætte mig lidt ind i mit nye TV.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gromit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 20:16
Hej Hother,

Tillykke med din nye skærm, og jeg håber, at du glædes meget ved den.

Dog, skal du nok ikke ha´ skruet skærmen for godt fast i væggen... da Panasonic netop har præsenteret deres nye GZ2000 på CES 2019... samt mange andre spændende skærme fremvist på CES 2019.

Ak ja, ak ja... hvad bliver det næste man skal gå efter - når ens økonomiske budget ikke har nogen betydning. Smile

PS.
Selv, er jeg SUPER glad for min SONY 65" AF8. Wink


Redigeret af Gromit - 10-Januar-2019 kl. 20:17
SONY AF8 65", SONY STR-DN1080, Panasonic DP-UB820, Monitor Audio Bronze 6 Theater Package
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 20:25

Lidt om mit nye Panasonic 65FZ950E

Efter en del ventetid, så ankom mit nye Panasonic 65FZ950E den 9. januar. I ventetiden var jeg nu ikke at beklage, for jeg havde jo stadig mit 65EZ1000E hængende. Det var mere synd for køberen af mit TV, at ventetiden blev så lang.

Jeg havde egentlig ikke haft de store intentioner om at skifte TV, for glæden over billede kvaliteten på mit EZ1000E blev bekræftet hver eneste dag. Tingene går ikke altid som beregnet, det ved jeg om nogen.

Jeg var så heldig at jeg hos forhandleren kunne komme til at teste mit specifikke OLED TV på alle leder og kanter. Det er sikkert ikke helt ukendt, at LG´s OLED paneler (som også benyttes af Panasonic), kan indeholde en del panel fejl af forskellig karakter. Mange kalder købet at et nyt TV for et lotteri. Det er i det mindste et lotteri som jeg bestemt ikke vil deltage i. Ikke på vilkår om jeg vil hælde en pokkers masse penge i et TV som indeholder fejl, som jeg kan ærgre mig over i lang tid – hver dag! Mit nye TV viste dog absolut ingen fejl, da jeg testede dette hos min forhandler.



Jeg har været lidt spændt på forskellene mellem mit EZ1000E og EZ950E. Billedet på EZ1000E er en smule bedre, eftersom det jo er kalibreret. Jeg savner lidt detaljer. Jeg er dog sikker på, at billedet på FZ950E bliver lige så fornemt, når det er blevet kalibreret. Min erfaring fortæller mig, at farverne på et OLED TV ændre sig, når det er blevet ”Kørt til”. Derfor venter jeg et par måneder med kalibreringen.



Nu når vi taler om kalibrering, så er der en lille ændring i kalibreringsmenuen på FZ950E. Efter ønske fra Hollywood, hvor TV´et bliver benyttet hos nogle af filmproducenterne i forbindelse med redigeringen af farver. Her var ønsket en lidt mere detaljeret kalibrering på ”IRE” forløbet. Der er derfor tilføjet en mindre ændring ved IRE menuen ved en kalibrering.  Kalibreringsmenuerne er helt i tråd med en ISF kalibrering, og er lige så omfattende som de altid har været..   

Menuerne er langt hen ad vejen meget genkendelig. Jeg ved godt at mange ønsker sig en mere fancy menu, med adgang til mange APPS. Jeg har det sådan, skyldes måske min alder, at jeg straks føler mig hjemme i menuen på en nyindkøbt Panasonic enhed. Jeg vil langt hellere have en kendt menu som jeg straks kan hoppe ombord i uden problemer – og menuen, den virker.   




På lydsiden er der kommet en nyere version af den medfølgende soundbar. Effekten er øget til 80 watt. TECHNICS som står for enheden har tunet lyden en del. Soundbar enheden indeholder så vidt jeg husker 12 særskilte højtalere, fordelt over HIFI frekvensområdet. I og med at udgangs effekten er øget kan jeg formentlig lytte med samme lydstyrke som jeg plejer, men med mindre forvrængning. Soundbaren bærer i øvrigt TECHNICS mærke. En lidt sjov detalje er jo, at hvis TV´et placeres på en fod, så vinkles soundbaren som på EZ1000E, men hænges TV´et op på væggen, jamen så peger højtalerne direkte mod seeren. Soundbaren kan for de fleste nemt benyttes som eneste lydkilde ved den daglige TV kigning. Jeg så et optaget program fra Royal Albert Hall i England. Det var en koncert som blev afholdt i anledning af dronningens fødselsdag. Lyden var ganske glimrende. 



Fjernbetjeningen er Panasonic´s lækre alu-sag. Men én ting skuffer mig en del. Man har fjernet knappen ”Aspect”, og erstattet den med en knap benævnt ”Picture”. Aspect knappen bruger jeg flere gange dagligt, når jeg ønsker at zoome billedet for at undgå at visse logos. Picture knappen giver så en mere direkte adgang til de forskellige typer af billede profiler (Game, sport osv.), – jeg kommer næppe til at bruge den mulighed. Man kan dog stadige komme til zoom funktionen via en undermenu i billede indstillinger. Noget af en omvej. En anden mulighed, har man en ældre fjernbetjening, så har denne stadig knappen aspect, og så fungere det igen, men altså for mig ikke en særlig genial løsning.

Byggekvaliteten er ganske fin, men er nu ikke helt så lækker som på mit tidligere EZ1000E.

Men ellers et skønt TV, fungere godt og er for mig når OLED er bedst. 

Hvis du vil læse en professionel test af mit nye TV, så findes den her:

https://www.avforums.com/review/panasonic-tx-65fz952-fz950-review.14474

og i en fransk test af 55tommer udgaven:

https://www.lesnumeriques.com/tv-televiseur/panasonic-tx-55fz950-p42481/test.html





Redigeret af Hother - 13-Januar-2019 kl. 13:43
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2019 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Gromit Gromit skrev:

Hej Hother,

Tillykke med din nye skærm, og jeg håber, at du glædes meget ved den.

Dog, skal du nok ikke ha´ skruet skærmen for godt fast i væggen... da Panasonic netop har præsenteret deres nye GZ2000 på CES 2019... samt mange andre spændende skærme fremvist på CES 2019.

Ak ja, ak ja... hvad bliver det næste man skal gå efter - når ens økonomiske budget ikke har nogen betydning. Smile

PS.
Selv, er jeg SUPER glad for min SONY 65" AF8. Wink

Mange tak. Nej den nye GZ2000 står ikke på indkøbslisten. Den nye model omhandler primært de forskellige HDR formater, og det interessere mig ikke.

Jeg har i nogen grad kendt til den nye model siden efteråret og skrev faktisk en smule om den, den 4. novemberSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 12:30
Så har jeg netop bestilt kalibreringen af mit nye TV hos Thomas og TV Kalibrering. Jeg har bedt om hans besøg hen i marts. Det skyldes jo, at jeg gerne vil have omkring 300 timer "På loggen", inden en kalibrering. Der er jo ikke meget fidus i at få kalibreret, og så efterfølgende at opdage at farverne igen skifter lidt karakter.

Jeg glæder mig til Thomas´besøg.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 12:40
Stort tillykke med dit tv, jeg var ude og se den mindre model uden soundbar, i 55 tommer hos lyd og billede, flot skærm og som jeg skrev er det i år jeg hopper på OLED i år, selv jeg har været glad for mit Plasma  i 5o tommer.*S*
De havde den til pris 13990 samme pris som Power.
Hernik
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Stort tillykke med dit tv, jeg var ude og se den mindre model uden soundbar, i 55 tommer hos lyd og billede, flot skærm og som jeg skrev er det i år jeg hopper på OLED i år, selv jeg har været glad for mit Plasma  i 5o tommer.*S*
De havde den til pris 13990 samme pris som Power.
Hernik
 

Mange tak. Men gør den selv den tjeneste at checke dit specifikke OLED TV ud før et endeligt køb.

Ofte kan man købe et TV til samme pris hos en selvstændig forhandler, og lige så ofte med en mere kvalificeret betjening og en bedre service end i et AV supermarkedet.

Pøj pøj med købetSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Dkiceman Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2017
Sted: Mors
Status: Offline
Point: 55
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dkiceman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 13:15
Hej Hother tillykke med dit nye tv..

jeg har selv lige købt OLED, dog kun et LG B8, må jeg spørge hvilke test du bruger for at tjekke panelet. indtil videre har jeg selv "kun" tjekket om der er tint og ens artet over hele skærmen ved forskellige niveauer af grå og farver... 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2019 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Dkiceman Dkiceman skrev:

Hej Hother tillykke med dit nye tv..

jeg har selv lige købt OLED, dog kun et LG B8, må jeg spørge hvilke test du bruger for at tjekke panelet. indtil videre har jeg selv "kun" tjekket om der er tint og ens artet over hele skærmen ved forskellige niveauer af grå og farver... 
Tak og i lige måde. Det må du da. Via Youtube checker jeg med white, yellow, red og dark gray screen. Mod lysende pixels er det black screen. Man fanger måske ikke alt, men det er absolut bedre end ingen ting. Så kører jeg visse afsnit af Spears and Munsils Test BD. Sidstnævnte dog ikke så meget ved mit seneste køb, da mit TV har stort set samme billede processor som mit foregående TV.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu