recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 10:33
hej Hother 
Jubiii nu har jeg fået min. Oled fz800E sat op, har et spørgsmål.
Under indstillinger står der panel vedligeholdelse. Skal man selv gøre noget, trykke så den gør det, eller gør den det automatisk når man sætter tv’et i stand by, synes jeg læste, at man ikke skal slukke et oled helt, så den selv renser skærm. Du ved for at forhindre burn-in.
Håber på svar
God dag


Redigeret af Lofferen - 25-Januar-2019 kl. 10:33
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

hej Hother 
Jubiii nu har jeg fået min. Oled fz800E sat op, har et spørgsmål.
Under indstillinger står der panel vedligeholdelse. Skal man selv gøre noget, trykke så den gør det, eller gør den det automatisk når man sætter tv’et i stand by, synes jeg læste, at man ikke skal slukke et oled helt, så den selv renser skærm. Du ved for at forhindre burn-in.
Håber på svar
God dag
Jamen stort tillykke med dit nye TV.

Hvis du ikke selv går ind og ændre noget, så vil dit TV for hver 3-4 timer automatisk kører en screen wash i ca. 5 minutter, når TV´et går i standby. Husk at du IKKE må tage strømmen fra dit TV. Ca. hvert halve år vil dit TV desuden kører en længere screen wash, og den tager en god time.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

Hej Hother 
Du snakker om kalibrering af dit tv. Har du et link jeg kan bruge når det bliver aktuelt. Inden for de næste 3 måneder, hef det ikke tv kalibrering eller. s
God dag

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 12:00
hej igen Hother
Tak for svar. Det vil så bare stå i stand by. 😀
Har ikke ændret noget i indstillinger.
Ang. andre indstillinger: går ud fra man skal slå hdr fra når man ikke lige nu har tilsluttet en hdr enhed. Man kan vælge dynamisk eller statisk, er det ikke rigtigt.?

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

hej igen Hother
Tak for svar. Det vil så bare stå i stand by. 😀
Har ikke ændret noget i indstillinger.
Ang. andre indstillinger: går ud fra man skal slå hdr fra når man ikke lige nu har tilsluttet en hdr enhed. Man kan vælge dynamisk eller statisk, er det ikke rigtigt.?


Uha, her jeg ikke ekspert. Jeg tror bare at du skal lade indstillingerne stå "Default", så vælger dit TV jo selv HDR hvis det modtager et sådant signal. Faktisk er der ikke ret meget du skal vælge at lave om på i indstillingerne, det er min erfaring.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4246
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 19:17
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

hej igen Hother
Tak for svar. Det vil så bare stå i stand by. 😀
Har ikke ændret noget i indstillinger.
Ang. andre indstillinger: går ud fra man skal slå hdr fra når man ikke lige nu har tilsluttet en hdr enhed. Man kan vælge dynamisk eller statisk, er det ikke rigtigt.?

Nej slå ikke HDR fra. Du kan gå ind på youtube og søge på 4K HDR, og opleve hvor flotte videoer kan gengives på dit nye Oled. Især en video streng optaget med Panasonic Lumix kamera kan anbefales.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 22:20
hej igen Hother 
Er det hdmi indgang 1 og 2 man skal bruge, hvis man også vil gøre brug af hdr?
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2019 kl. 22:21
tak for svar Munch det vil jeg gøre 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 00:35
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

hej igen Hother 
Er det hdmi indgang 1 og 2 man skal bruge, hvis man også vil gøre brug af hdr?
Ja, de to indgange kan det hele omkring båndbredde osv. Bemærk at HDMI 2 er en ARC indgang, så har du en anden ARC indstillet enhed, skal den tilsluttes her, og du kan typisk tænde din BD afspiller, og dit TV vil tænde.  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 10:36
tak for svar Hother
PS! Tror sgu også jeg hopper på en kalibrering om et par måneder smiler god dag
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2019 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Lofferen Lofferen skrev:

tak for svar Hother
PS! Tror sgu også jeg hopper på en kalibrering om et par måneder smiler god dag
Det ville være synd ikke at benytte dig af, at Panasonic har et af de bedste color management systemer (CMS), og få det aller bedste ud af et i forvejen glimrende panel.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2019 kl. 02:19
Måske er det ikke så spændende at læse om en bruger som er jublende tilfreds med sit TV. Omvendt så læser jeg flere tråde (både her og i udlandet), hvor der er problemer med dette eller hint, uanset om det er et LCD eller OLED panel. Så på en eller anden led må det også være fair, at skrive om én som er inderligt tilfreds.

Indrømmet, jeg testede mit specifikke TV grundigt inden at jeg kørte mit Dankort igennem ved købet. Jeg har aldrig set et OLED TV med et absolut fejlfrit OLED panel, når jeg testede på diverse farver m.v. inden købet. Heldigvis holder denne test også efter at mit TV nu har 81 timer "På loggen" Jeg har lige siddet og nydt en times tid på filmen "Our beautiful Planet". Jeg vil tro at jeg tabte underkæben nogle gange. Jeg har aldrig set en så fejlfri gengivelse af noget som helst - og så er TV´et endnu ikke kalibreret.

Også indrømmet, jeg kan ikke udelukke, at der er nogen som er særligt sentensiv for et eller andet i billedet, kan se noget fejl i billedet, som jeg kan bare ikke kan se. Intet DSE, ingen motion failures, intet af noget som helst. Det har jeg godt nok aldrig oplevet før, efter næsten 81 timers fokuseret billede granskning. Jeg har godt nok haft et pænt antal fladskærme. Jeg er imponeret - virkelig. Ind i mellem tvivler jeg på, om et billede kan gengives bedre.

Jeg ved ikke om jeg bare bare være ekstrem heldig i TV lotteriet, men særdeles tilfreds, det er jeg altså Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu