recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit valg af nyt TV,  observationer, kalibreret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mit valg af nyt TV, observationer, kalibreret

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2019 kl. 01:44
Så nåede mit Panasonic TX-65FZ950E 162 timer på "Loggen". Det betyder, at mit TV snart er klar til kalibrering (efter min bedømmelse). Jeg har derfor bedt Thomas fra TV-kalibrering.dk kigge forbi omkring den 15. marts. Det er helt op til Thomas hvornår det passer ham i forhold  til hvad han ellers har af bestillinger.

Jeg er stadig nærmest "Uforskammet" tilfreds med mit TV. Ingen fejl er observeret, ingen artifacts er set -  det bare virker. Indrømmet jeg ser ikke Netflix, HBO osv, for jeg har bare ikke behov for de betalings tjenester. Men Youtube ser jeg en del - når mit Yousee internet fungere. Her nyder jeg specielt gode 4K optagelser.

Det kan sikkert nyde mærkeligt for en del, men mit indre kan ind i mellem flyde over, af bare glæde over billede kvaliteten. Nå, sådan er jeg indrettet.

Jeg har lovet mig selv, at når jeg nu er så såre tilfreds med billedet, min Sony ST-HT5000 er fra maj sidste år, min Panasonic DP-UB9000 er fra september og mit TV fra januar i år, så kan jeg godt tillade mig at mene - tag en slapper John, det kommende er nok ikke så meget bedre end det du allerede har. Jeg har i øvrigt ikke den fjerneste ide om hvad i alverden jeg skal kigge på - eller købe. Jeg mener selv, at jeg har noget af det bedste for min pengepung.

Nu ser jeg frem til at få mit TV kalibreret, det synes jeg bare er spændende.


Redigeret af Hother - 17-Februar-2019 kl. 01:50
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 02:27
Det kommende Panasonic TX-65GZ2000.

Jeg har modtaget et antal PM´s omkring mit eventuelle køb af det nævnte TV. Jeg er meget glad for de PM´s, og lidt beæret. Det man ønsker at vide er jo, om jeg køber det kommende TV, og om jeg i givet fald vil skrive om mine observationer med det nye TV.

Jeg kommer ikke til at købe et GZ2000, og hvorfor gør jeg ikke det.

Det kommende TV fokusere ret meget på øgningen af Nits til op i mod 1000 Nits. Jeg har tidligere skrevet en del om, at for mig er lysstyrken på HDR BD lige i overkanten. Okay, min Panasonic UB9000 afspiller kan i nogen grad afbøde de værste lys effekter for mig. Mit nuværende 65FZ950E kan udlede noget omkring 785 Nits som for mig er rigeligt ved HDR. Så hvorfor skal jeg så satse på et panel med måske 1000 Nits? Fint at det nye GZ2000 har både HDR10+ og Dolby Vision - lige som min UB9000 BD afspiller. Men nej tak, jeg føler ikke at jeg har behov for de to "Formater" i min film dagligdag.

Hvad der godt nok er lidt mere interessant med GZ2000 er "Power Management" systemet som kan - som jeg forstår det, øge farve/billedekvaliteten. Se det er jo mere spændende. Omvendt, jeg er så tilfreds med mit nuværende 65FZ950E (endnu ikke kalibreret), at jeg nok tvivler på, at mer udgiften til et GZ2000, trods alt for mig kan forsvares med rimelighed omkring en øget billede kvalitet, i forhold til mit nuværende, og til mit brug. Det nye GZ2000 bliver jo sikkert pebret i pris.   

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at det kommende GZ2000 bliver et aldeles fremragende TV, måske det bedste over en bred kam for OLED TV i 2019. Vi må vente og se, men jo - naturligvis skal jeg da beundre et kommende GZ2000.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 06:32
GZ2000 bliver nok mit valg som afløser til DX900 

Eneste anke er mangel på eARC   Under mig de glemmer det 

Og det er pga lysstyrken. . Men vi er jo forskellige og vores tv står forskelligt.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2019 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

GZ2000 bliver nok mit valg som afløser til DX900 

Eneste anke er mangel på eARC   Under mig de glemmer det 

Og det er pga lysstyrken. . Men vi er jo forskellige og vores tv står forskelligt.
Og det vil jeg glæde mig til at høre mere omSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2019 kl. 13:38
Og lørdag den 9. marts kommer Thomas fra TV-Kalibrering.dk forbi mig og laver en kalibrering af mit TV.

Jeg er nu nået op på 280 driftstimer, så TV´et er nu helt klar til en kalibrering.

Jeg er meget spændt på resultatet af kalibreringen. Og det er jeg jo fordi jeg synes at TV´et allerede er så godt som det er billedemæssigt. Desuden har jeg lidt på fornemmelsen, at der faktisk ikke har været det helt store "Skred" i farverne. Det bliver spændende at se måleresultaterne, og naturligvis forbedringerne i selve billedekvaliteten. Mon ikke at billedet bl.a. bliver tilført lidt mere kontrast, selvom kontrasten er fin allerede. Vi får se Smile


Redigeret af Hother - 02-Marts-2019 kl. 13:38
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 16:36
Og så har Thomas fra tv kalibrering.dk netop været forbi mig. Det er faktisk 4. gang, at han har besøgt mig til en kalibrering.



Inden Thomas ankom blev mit TV varmet op med at se min nye IMAX HDR film "Journey to the Pacific". Utrolig flot film, som jeg kun kan anbefale.



Kalibrerings udstyret er opsat, og klar til en Calman Auto Calibration.




Jeg fik ikke taget mere end et billede undervejs i seancen. Men tag et kig øverst i højre hjørne, så kan du se RGB-Kurven inden kalibreringen. RGB ligger faktisk ganske nydeligt fra starten.

Den store forskel i dette tilfælde er på HDR kalibreringen, her blev ændret en del i billede indstillingerne. Jeg bad om kun at få kalibreret "HDR night". Det gav til gengæld en mulighed for at sammenligne billedet på HDR day and night. Den kalibrerede HDR night gav klart en større grad af detaljer på billedet, i forhold til den ukalibrerede HDR day. Interessant anskueliggørelse.

Det er altså, med mindre at du er ret ligeglad med din billede kvalitet, en god investering at få kalibreret dit OLED. Forbedringerne er tydelige hele vejen rundt på alle billede profiler, og specielt når det kommer til kontrast gengivelsen (farverne var jo fra starten ganske okay).

Mange tak for din indsats og besøget Thomas. det er altid hyggeligtSmile 

Og hermed slutter min beretning om købet af mit nye TV - med tilhørende observationer undervejs.

Og da jeg har absolut intet i støbeskeen til nyindkøb, så tja...... Mange tak til de af jer der har fulgt med undervejs.




Redigeret af Hother - 09-Marts-2019 kl. 16:37
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 17:08
Tænker at dagene efter sådan en tur må give mange observationer i dagene efter.

Kunne være interessant at vide hvordan du oplever flow tv den kommende tid.

Det er jo nok her de fleste tv kørere det meste af tiden
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 17:54
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Tænker at dagene efter sådan en tur må give mange observationer i dagene efter.

Kunne være interessant at vide hvordan du oplever flow tv den kommende tid.

Det er jo nok her de fleste tv kørere det meste af tiden

Helt klart, de fleste forbedringer dukker først op for en efter lidt tid.

Det eneste flow TV jeg ser, det er Youtube, og det har altid været særdeles flot hvis optagelse m.v. er gode. Her er indstillingerne jo også ISF 1 og 2.  


Redigeret af Hother - 09-Marts-2019 kl. 18:02
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 18:51
YouTube er da ikke flow TV. Det er så meget streaming som det kan blive :-D
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2019 kl. 19:46
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

YouTube er da ikke flow TV. Det er så meget streaming som det kan blive :-D

Sorry, jeg er så vant til at folk skriver om streaming. 

Men mit kabel TV ser også forrygende ud - under de samme vilkår - gode optagelser.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2019 kl. 00:59
Billede dybde og detaljer er også markant forbedret på 4K (uden HDR), på Youtube. Ses tydeligt på minyndlings serie "Amazing places on our Planet". Billederne herunder er fra en seriens afsnit fra Philipinerne, som jeg har set mange gange. Forbedringerne var synlige med det samme.






Selvom et billede fra et TV ikke på nogen måde afspejler dynamikken, så håber jeg at billede dybden kan fornemmes. 


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lofferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2019 kl. 17:47
Hej igen så fik jeg besøg af Thomas fra Tv kalibrering i dag, og fik mit oled fz800E kalibreret, en fornøjelse at ha ham på besøg. Tak for besøget Thomas. Så tjekker jeg senere når mørket kommer, ser resten af en film i hdr 😀
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu