recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology tilknytte drev Win 10 LØST
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology tilknytte drev Win 10 LØST

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology tilknytte drev Win 10 LØST
    Sendt: 01-December-2018 kl. 14:12
Hej

Jeg kan ikke længere tilknytte drev på min computer så jeg kan se mine mapper på min DS214+.
Har heller ikke adgang til de nuværende.

Den siger noget om en forældede SMB1-protokol. Men er ikke blevet så klogere af at søge på det hvordan jeg får adgang.

Håber en kan hjælpe.

Jesper


Redigeret af Packer - 06-December-2018 kl. 12:32
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 11:35
punkt nr. oplys alle mulige relevante oplysninger så folk har en minimal chance for at hjælpe dig.
hvilken ver af win10
hvilken version af syno software

hvad har du aktiveret  af forbindelser i syno softwaren?

Beder man om hjælp sørg for der ikke står "fejl mellem win 10 og synology-  hvad er der i vejen" (det er reelt det du har skrevet.
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 11:58
Hej

Ja det er nok en god ide. 

DS214+ (version DSM 6.2.1-23824 Update 1)
Win 10 (version Home 1803)

Denne fejlmeddelelse popper op. Har prøvet at læse om det via det link men desværre uden at blive klogere. 

Jesper

--- 



Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 12:24
Gå ind på din Synology og fortæl den, at den skal køre med SMB2 (eller 3).

På min DSM 5.x er det
Control Panel -> File Services -> Win/Mac/NFS -> Advanced Settings (under Windows File Service) -> Max Protocol for Windows Service -> Enable SMB2

Redigeret af HeartWare - 06-December-2018 kl. 12:25
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Packer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Maj-2007
Sted: Sjælland
Status: Offline
Point: 527
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Packer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 12:31
Hej

Mange mange tak Smile, det var jo lige det der skulle til. Underligt at jeg intet har kunne finde på Synology eller google om at det bare var den "lille" ting.

Endnu engang tak for hjælpen.

Jesper
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 20:13
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu