recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Installation af hdmi port i loft til projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Installation af hdmi port i loft til projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Installation af hdmi port i loft til projektor
    Sendt: 02-December-2018 kl. 19:26
Jeg er ved at lave en hjemmebio i kælderen og har revet det gamle loft ned. Når jeg nu skal have installeret et nyt vil jeg gerne have hdmi porte i lofte hvor projektor sidder og der hvor receiver skal stå. Jeg ville gerne bruge LK fuga hdmi, men kan se at den kun er 1.4. Kan det virkelig ikke klare 2.0 når det bare er en død port hvis alle kabler der connector delene er 2.0 certificerede?

Er der nogen som har kendskab til 2.0 outlets som kan sidde i loftet og gerne passe sammen med LK fuga?

Projektoren regner jeg med bliver en Optoma UHZ65.
Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 20:05
Det ser selvfølgelig bedst ud, men jeg lod være og trak bare bakke til strøm og hdmi. Så kan det udskiftes efter behov.
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 13:11
Ja det er lige nemlig det at det ser bedst ud og når hele rummet er totalt skrællet vil man gerne få lavet det ordentlig fra starten. Sysnes bare det er underligt at LK Fuga stik ikke er godkendt til mere end 1.4. Den standard er jo flere år gammel efterhånden.
 
Er der andre som har erfaring med at lave sådan en type installation?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 13:34
Jeg har grundet manglen af ordenlige hdmi stik til paneler trukket et cat7 kabel i et panel.

I dette har jeg så monteret en Vivolink HDBT extender der sender HDMI over cat7
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 18:53
Jeg har lige fræset mine kabler til mit tv ind i væggen, og ledte også efter et udtag med HDMI 2.0 men jeg kunne ikke rigtig finde et desværre, så nu er det blevet et blinddæksel jeg så har lavet et hul i.
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 22:00
det var en smart løsning clemen, men det er måske lidt halv dyr løsning. 

Det kan måske være man må bide i det sure æble og bare trække kablet op til projektoren i en kabelbakke. Eller måske se om jeg kan få et stort nok Flexrør igennem loftsbjælkerne så det kan trækkes over loftet i det og komme ud gennem et blinddæksel.

Synes bare det er underligt at der ikke findes nogen ordentlige paneludtag for der burde da være et marked for det.
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 22:12
Nogen der har erfaring med sådan et vivolink crosswall hdmi kabel? 7,5 eller 10m burde være mere end rigeligt til at nå op til projektoren også er det hdmi 2.0 kompatibel .

Til top
renep Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-Marts-2008
Sted: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér renep Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 22:10
Det ser smart ud, men giver en ekstra samling i kablet.
Du kunne også overveje et Supra kabel. Her kan stik-huset afmonteres, og så kan kablet (ihvertfald det jeg har) trækkes i et standard 1” flexrør (men overvej alligevel et glat rør).
Med hensyn til udtag, har jeg somme tider brugt et Neutrik udtag, fx direkte i møbler, men har ikke prøvet det med kabler over 3m. Du kunne montere det i et Fuga blænddæksel, og hvis det ikke virker, kan du bare trække Supra stikket direkte hen til pj. i stedet.


Redigeret af renep - 04-December-2018 kl. 22:37
Til top
sehested Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Status: Offline
Point: 261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sehested Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 22:50
jeg valgte at gå med supra hdmi/h frhf kabel. Havde nemlig erfaringer med supra kabler fra tidligere og synes deres kvalitet er i top.

Regner med at gå med glatte rør da loftet er pillet helt ned og det ikke vil være noget problem at fører det på siden af bjælkerne i loftet.

Mange tak for alle jeres input Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu