recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LED - defekte HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung LED - defekte HDMI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bskovgaardl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2018
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bskovgaardl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LED - defekte HDMI
    Sendt: 02-December-2018 kl. 20:17
Hej forum

Jeg har et Samsung LED tv (ikke smart tv) model UE46EH5005. 

Vi bruger det udelukkende til Playstation 4. Desværre er begge HDMI indgange defekte og jeg tænker på om man kan skifte disse selv? Hvis ikke er det desværre ubrugeligt. Jeg har købt et kabelsæt som tilsluttes fra Playstation til tv via component indgangene, men resultat er skidt ift hdmi....

/Brian 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-December-2018 kl. 20:39
Definer “defekte”.

Er de knækkede rent fysisk, eller er det elektrisk der er noget galt?
Hvordan er de gået i stykker?

De fysiske stik kan skiftes, hvis du er herreskrap med en loddekolbe. Er det elektrisk det er galt, så er du ilde stedt.


Dit tv er 10 år gammelt og ganske givet udskiftningsmodent, for 3500 kroner kan du få et 49” tv grangiveligt med bedre billede end du har i dag.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 06:11
Når det så er sagt, så tænker jeg, hvordan er de begge gået i stykker. Skifter i kabler mens enhederne er tændt eller? 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 06:24
Hvis tv er 10 år gammel har det nok overgået Samsung døden som de led meget af år tilbage

Redigeret af hansie - 03-December-2018 kl. 06:25
Til top
Bskovgaardl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2018
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bskovgaardl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 09:45
Tak for jeres svar!! I har nok ret i at jeg kan få et nyt med noget bedre billede, men det fungerer jo fint ellers, og det er rigeligt fint billede, hvis bare de f..... HDMI virkede. De er simpelthen fysisk gået i stykker. Knægten har et utal af gange taget HDMI stikket ud og ind, da han tit har haft Playstation med sig "ud af huset", og den midterste del er simpelthen "pulveriseret". Jeg har læst om en del der har haft samme issue. Gætter på at lodningen er fin, da selve stikkene sidder rigtigt godt fast, men der er bare ikke forbindelse mere pga. den smadrede midte af indgangene. Jeg så på youtube en gut som loddede et stik fast, som havde løsnet sig, jeg kan godt se, at det ikke er for de fumlefingrede. Jeg hælder nok til at skulle på udkig efter et nyt tv, men vil lige prøve at lege lidt med resolution setup med den converter vi har prøvet...måske jeg kan vinde noget der. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 10:51
Tænk om man havde et ekstra HDMI kabel, så skulle man kun pille stik ud af Playstation og ikke af tv, hvor det sikkert sidder et helt elendigt sted.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bskovgaardl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 02-December-2018
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bskovgaardl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 11:59
Det ville være pivfrækt Claus. Jeg forestiller mig allerede et HDMI kabel som har "flex" ala en støvsugerledning :-)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 13:09
og det ekstra kabel havde måske kostet 50.- Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu