recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?
    Sendt: 03-December-2018 kl. 10:04
TV pejs med HDR mode medium i 3-4 timer har efterladt en grøn plamage midt på skærmen.
Jeg ser den når der er røde og gule farver. Har kørt renseprogram tre gange nu uden forbedring.

Er der noget at stille op? Er det virkelig burn-in eller kan jeg håbe på det er en mere "sejlivet" image retention som forsvinder over tid?

Håber på lidt gode råd Cry


Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 11:36
har du prøvet at køre billed rens
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 11:41
Tre gange...
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 11:45
Det er da helt klart burn in med den pejs lige op af skærmenLOL
Undskyld, jeg kunne ikke dy mig. Men burn in, er det ikke noget der kun sker med plasma skærme?
 
Flemming


Redigeret af fltk - 03-December-2018 kl. 11:47
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 13:10
OLED har arvet lidt af plasmas dårligdomme

Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 14:50
Virker lidt som om det er samme problem der omtales her? 
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 15:11
Suk ja. Bortset fra at der nok ikke kommer en flink mand fra LG og udskifter panelet på mit tre år gamle tv...

Redigeret af biggo - 03-December-2018 kl. 15:11
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 20:14
Pudsigt.....
Når folk spørger til anbefalinger af TV herinde, står OLED disciplene klar med anprisninger af OLED, inklusive skudsikre garantier om, at burn-in kun er en teoretisk diskussion og selv tusindvis af timers brug ikke vil give antydning af burn-in.

Du må fortælle din hjerne, at det kun er teoretisk at du har en stor plamage i midten.... Ermm
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Pudsigt.....
Når folk spørger til anbefalinger af TV herinde, står OLED disciplene klar med anprisninger af OLED, inklusive skudsikre garantier om, at burn-in kun er en teoretisk diskussion og selv tusindvis af timers brug ikke vil give antydning af burn-in.

Du må fortælle din hjerne, at det kun er teoretisk at du har en stor plamage i midten.... Ermm
Jeg er lidt enig med dig. Jeg har set et par eksempler på burn-in på OLED som der ikke er en brugbar forklaring på, og ejerne er bestemt ikke typer bortforklare noget som helst.

Omvendt, så har jeg haft OLED TV i godt et år, og har ikke oplevet noget som helst ubehageligt - men der bliver sørme også passet på det.

Problemet for mig er jo, at har du først haft et OLED billede, så er det meget svært at gå tilbage til f.eks. LED.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 20:40
Nå heldigvis går tiden ikke så hurtig som jeg troede. Der er stadig en måneds reklamation på fjernsynet. Så må vi se hvad Elgiganten siger til det. Burde vel være dækket af garantien?

Redigeret af biggo - 03-December-2018 kl. 20:40
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24623
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Nå heldigvis går tiden ikke så hurtig som jeg troede. Der er stadig en måneds reklamation på fjernsynet. Så må vi se hvad Elgiganten siger til det. Burde vel være dækket af garantien?
Du skal da i hvert fald skynde dig, og se hvad de siger. Desværre har vi ikke 24 mdr garanti, men 24 mdr reklamationsret. Og butikkerne kan godt finde på, at afvise det. Men gå til den. Og held og lykke.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2018 kl. 21:51
Hvis jeg tolker svarene på AVforums rigtigt , så er der ikke tale om burn-in, som vi normalt kender det . Men at panelet af en eller anden grund har været overophedet af elektronikken bagved . .? 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu