recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 10:20
Undskyld jeg spurgte Stern Smile


Redigeret af 2ben - 05-December-2018 kl. 15:56
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 22:32
Servicemedarbejderen i Elgiganten mente det var burn-in og at tv’et selvfølgelig skal sendes til reparation. 

Han sagde det vil tage halvanden uges tid, trods det skal en tur over Sundet. 

Det må han da meget gerne få ret i Clap


Redigeret af biggo - 05-December-2018 kl. 22:34
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 21:48
Så er der endelig nyt. Mit TV har nu fået udskiftet panelet og afsendes snart fra InfoCare i Sverige. Smile

Hvad tænker I om det nye panel: Er det tænkeligt at det på nogen måde er en forbedret udgave af B6 panelet, måske endda en nyere generation? Eller er det ønsketænkning? Wink



Redigeret af biggo - 19-December-2018 kl. 23:13
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 22:00
Det er ønsketænkning.Smile
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 22:01
Hvad sagde LG at fejlen var?
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 23:12
Det fremgår der ikke noget om.
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 09:22
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Så er der endelig nyt. Mit TV har nu fået udskiftet panelet og afsendes snart fra InfoCare i Sverige. Smile

Hvad tænker I om det nye panel: Er det tænkeligt at det på nogen måde er en forbedret udgave af B6 panelet, måske endda en nyere generation? Eller er det ønsketænkning? Wink

Ja det er vidst ønsketænkning.
Tror bare du skal krydse fingre for at det nye panel ikke har fejl, og at TV'et er blevet samlet ordentligt.
Mvh Jesper
Til top
Basto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-December-2011
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 533
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Basto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 13:05
Ja enig .. Kryds endelig fingre for at panelet ikke har fejl ,og at de har samlet det ordentligt

Mvh Michael 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 13:54
Oprindeligt skrevet af Basto Basto skrev:

Ja enig .. Kryds endelig fingre for at panelet ikke har fejl ,og at de har samlet det ordentligt

Mvh Michael 
Egentligt stygt, at det er blevet sådan.

Jeg ved jo af egen erfaring - og andres, at virkeligheden er som nævnt. Af helt samme årsag modtager jeg ikke mit nye OLED TV før en grundig egen test for Tint, pixelfej, banding osv.


B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 15:31
De reparationer vi har hørt om på dén generation af OLED har betydet, at panelet er blevet opgraderet til en nyere generation, da man har kunne se, at skærmen har mistet 3D-funktionen. Nu har B6 ikke 3D, men jeg tror ikke, at servicepartnerne har så gamle paneler liggende.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 16:02
Ok det lyder da rigtig spændende, så var det måske ikke ønsketænkning alligevel Wink

Gad vide om man kan aflæse panel generationen på een eller anden måde? Det kræver vel næsten adgang til service menuen?

Har desværre ikke fået tv’et hjem endnu...
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 18:52
FYI så har jeg i dag fået mit OLED tilbage med et nyt panel - og dækket af garantien Clap
Umiddelbart ser alt fint ud. TV'et er blevet nulstillet så nu er det forfra med alle indstillinger Shocked

Jeg har via min Logitech Harmony adgang til service menuen, men jeg ved dog ikke om man kan se om panelet evt. er af en nyere generation?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu