recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG OLED B6 - Har jeg fået Burn In?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 00:12
Det ser absolut ikke ud som burn-in, men en defekt på panelet.
Lennons "diagnose", lyder meget sandsynlig.

Til de, der straks bruger lejligheden til at svine OLED til, når der er en fejl på ét, så vil jeg lige tilføje, at LCD-skærme altså også kan (og gør) gå i stykker!


Redigeret af Supergris - 04-December-2018 kl. 00:14
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Offline
Point: 3777
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Pudsigt.....
Når folk spørger til anbefalinger af TV herinde, står OLED disciplene klar med anprisninger af OLED, inklusive skudsikre garantier om, at burn-in kun er en teoretisk diskussion og selv tusindvis af timers brug ikke vil give antydning af burn-in.

Du må fortælle din hjerne, at det kun er teoretisk at du har en stor plamage i midten.... Ermm

Og sjovt som navlepillerne blot venter på der oprettes emner med oled problemer, så der kan lukkes ophobet luft igennem sidebenen;). 
Tror vidst ikke der er nogen der har givet skudsikre garantier mm vedr oled. Dælme godt der ikke skal denne debat igang hver gang der måtte debateres et lcd issue.

Med det sagt, så tænker jeg heller ikke burn in.
Alternativt - har du ikke en indbo forsikring der evt kunne dække?
Har selv haft benyttet min indbo til - vent............ lcd skærme trods det jeg blot har ejet 3 lcd i mit liv. Det gir en fejlrate på 100%.
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 08:22
Tak for feedback allesammen - og ja, skulle det ende med at jeg må investere i et nyt TV, bliver det selvfølgelig et OLED igen. Hvad ellers? Wink
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det ser absolut ikke ud som burn-in, men en defekt på panelet.
Lennons "diagnose", lyder meget sandsynlig.

Til de, der straks bruger lejligheden til at svine OLED til, når der er en fejl på ét, så vil jeg lige tilføje, at LCD-skærme altså også kan (og gør) gå i stykker!



Det burde nok nærmerer være
"Til dig, der straks bruger lejligheden"

og selv du må da kunne se det morsomme i burnin / overophedning, på grund af en pejsevideo

Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 10:03
Det er jo ikke burn in. Men en eller anden underlig fejl... Burn in er jo billedet der har brændt sig fast... Har du set noget sci-fi med den grønne plamage angriber?! ;-) Men ja, skynd dig at klag til LG. Måske er de flinke... måske en god kulance pris... 
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 14:36
Oprindeligt skrevet af biggo biggo skrev:

Tak for feedback allesammen - og ja, skulle det ende med at jeg må investere i et nyt TV, bliver det selvfølgelig et OLED igen. Hvad ellers? Wink

Jeg er helt på linje med dig. Det er svært at gå væk fra OLED Thumbs Up

Jeg håber du får noget ud af din reklamation, det er værd at prøve. Hvis ikke kan du vælge at se det som en tilskyndelse til at opgradere til seneste generationer af TV med de ekstra features etc. de har.

Nogen gange holder elektronik næsten for godt så det er svært at overtale den bedre halvdel til at det er tiden at skifte Wink. Og så kan det være en fordel hvis det bare går i stykker.
Til top
biggo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2006
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biggo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 14:51
Håber også det kan løses. Jeg har egentlig bare fulgt guiden til reklamation hos elgiganten https://www.elgiganten.dk/cms/20131205_104234/aftersales-0014-2-support-og-reparation-pa-tv-lyd-og-billedprodukter-1-2/ som førte videre til https://serviceorderhub.com/infocare/da-dk og tv'et bliver nu hentet på torsdag. 

Så behøver jeg vel ikke også henvende mig i butikken?


Redigeret af biggo - 04-December-2018 kl. 14:53
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 19:22
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:


Det burde nok nærmerer være
"Til dig, der straks bruger lejligheden"

og selv du må da kunne se det morsomme i burnin / overophedning, på grund af en pejsevideo


Nej, hvorfor burde det være dét?
Jeg henvender mig til til alle de, der venter på en lejlighed til at svine et bestemt produkt til, da det ikke er første gang, det er forekommet.

Hvad får dig til at tro, jeg ikke kan se, når noget er morsomt?  :(
Mit indlæg var på ingen måde henvendt til ham, der omtalte pejsevideoen.

bphhm der er vist ikke sket så meget i udviklingen af OLED side B6, at det fortjener en udskiftning, så det er da enormt ærgerligt, hvis TVét må kasseres og garantien ikke dækker...

til OP. Nej, i princippet ikke, men nogle gange hjælper det, at henvende sig personligt, så der kommer lidt skred i det...


Redigeret af Supergris - 04-December-2018 kl. 19:28
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1070
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg henvender mig til til alle de, der venter på en lejlighed til at svine et bestemt produkt til, da det ikke er første gang, det er forekommet.



Jeg undrer mig bare over hvorfor du gør det i en tråd hvor alle dem du forventer kommer med sviner ikke deltager
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 20:52
Ikke forstået?
Til top
2ben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2ben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 22:13
Har du fået det byttet ? Hvad sagde elgiganten hvor du har købt det ?

Mvh. Torben

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af 2ben 2ben skrev:

Har du fået det byttet ? Hvad sagde elgiganten hvor du har købt det ?

Mvh. Torben


Tror du det går så stærkt? Han får da først hentet TV'et i morgen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu