recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken brugt projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken brugt projektor?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af jbaun jbaun skrev:

<span style="font-family: ".SFUIText"; font-size: 17pt; color: rgb69, 69, 69;">Hej. Jeg er på kig efter en brugt projektor da jeg godt kunne tænke mig at se om det er noget for os. Den skal bruges til film og skal være i 1080p, det skal ikke være noget vildt bare en der er nogenlunde ok. Er der nogle specifikke modeller i vil anbefale og hvad må man give for den? Pris tænker jeg max 3.000 kr også gerne mindre.</span>


Hvis du har et mørkt rum og skærmstørrelsen ikke skal være over 100-120 tommer, så kommer der nok snart en baljefuld 1080p D-ILA (aka "Projektornes OLED") projektorer billigt til salg, når JVC's native 4K modeller lander her i starten af det nye år. Så får du high-end hjemmebiograf 1080p billede for pengene. Disse projektorer egner sig dog IKKE til rum med lysforening, så går deres store dynamik nemlig tabt plus at de ikke er helt så lysstærke som de billige "konference" projektorer som markedet flyder over med.

Redigeret af TBC1 - 05-December-2018 kl. 00:04
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 09:04
Men maskiner som de nævnte kommer vel ikke ned i det prisleje, eller hvad?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 16:25
Måske ikke lige under 3000 - havde nok forsømt at læse helt tilbage i tråden - my bad
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 19:34
Husk du skal også have lyd. Ekstremt vigtigt, hvis du spørg mig. De indbyggede højtalere i projektorer vil ødelægge biograf oplevelsen. Ikke at du skal have surround og alt muligt, men en god bas og godt lydbillede, skal der til.

Du kan godt købe et billigt rullegardin fra ikea som start. Et billigt rulleprojektor lærred på omkring 100" koster i omegnen af 11-1200 kr. Brugt sikkert endnu billigere. Gå efter 16:9 format, hvis du skal se serier og film og spille.

Det bedste og billigste er et fastramme lærred eller en glat hvid væg.
Til top
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 20:55
Jeg har en soundbar så lyd er ok til mit behov. Det bliver en eller anden for billig lærrede til at starte med. Hvad med sådan noget som det her: https://cdon.dk/hjem-have/vidaxl-elektrisk-projektorlaerred-med-fjernbetjening-200-x-113-cm-16-9-p44349270 vil det kunne bruges?
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2018 kl. 21:40
Tjaaa, det er svært. 
Første bemærkning det er "kun" 90". Nogen vil mene det er det rigtige. Det kommer an på placering af projektor, din siddeafstand til lærredet og ikke mindst din indstilling til størrelse. Jeg har selv 120" på 4 meters afstand. Det virker for vores familie.

Kvalitet. Eftersom det ikke er et tab tension lærred, så er der stor chance for der er buler i stoffet. Måske det kan ses når lærredet er i brug. Kanten kan også være bukket ind. Så du skal være opmærksom på returregler, for dem får du måske brug for. Vores er selv et billigt af slagsen, der er buler, men de ses ikke i brug og kanterne buer meget lidt.

Motor. Det betjeningspanel ligner det der er på vores. Jeg har selv sat en ande og længere ledning på fra lærred til betjeningsboks. Virker fint. En almindelig to ledet ledning er nok. Den tredie leder i kablet, jord, var ikke monteret i mit, og det virker fint.

Så det må være op til dig om du vil tage chancen. 
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 02:34
Hvis du har pladsen, så gå efter et fastramme-lærred.

Jeg bruger selv et lærred fra Grandview, som er rigtig god kvalitet til fornuftige penge. Lige nu er der nogle udvalgte modeller til en brøkdel af normalprisen:

F.eks:




De kan sammenlignes med Lissau med hensyn til kvalitet...

Som hunterSEG er inde på, så er 90" ikke særligt stort, når vi snakker projektorer.
120", er fint på 4 meter, som han skriver. Selv bruger jeg et lærred på 112" og sidder lige godt 3,50 meter fra, så gå efter 100 - 120", hvor de fleste projektorer kan følge med, uden at mangle lys...


Redigeret af Supergris - 06-December-2018 kl. 02:51
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af jbaun jbaun skrev:

Jeg har en soundbar så lyd er ok til mit behov. Det bliver en eller anden for billig lærrede til at starte med. Hvad med sådan noget som det her: https://cdon.dk/hjem-have/vidaxl-elektrisk-projektorlaerred-med-fjernbetjening-200-x-113-cm-16-9-p44349270 vil det kunne bruges?

Nu står der ikke beskrivelse, hvor langt det kan kører ned. Og så kommer det an på, hvordan du vil monterer lærred. Hvis du vil monterer det i loftet og det ikke kan køres længer ned end på billed så har du et problem, for så kan du ikke monterer din projektor i loftet.

Du bliver nødt til at finde ud af hvilken projektor du vil købe og så kan du finde ud af hvor stort et lærred du kan få op, ud fra de mål der er i stuen.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 08:46
Eller start med en hvid væg, så du kan få en fornemmelse af størrelsen
Og det er gratis Wink
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 11:09
ikea rullegardin. Evt de nye med motor. 
Til top
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 12:06
Det endte med at jeg købte Optoma HD143X.
Jeg synes ikke rullegardinerne er særlig bredde.

Er der nogen der kender det? / Tror i det er noget klyt?
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 12:15
Tillykke med projektoren.

Har ikke kendskab til mærket, ud over at det er det mest udbredte lærred i DK web butikker er min opfattelse.

Bemærk det du linker til har sort kasse. Skal det hænge i stuen, eller ved lyst loft, synes jeg du skal overveje hvid kasse.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu