recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken brugt projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken brugt projektor?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken brugt projektor?
    Sendt: 03-December-2018 kl. 19:43
Hej. Jeg er på kig efter en brugt projektor da jeg godt kunne tænke mig at se om det er noget for os. Den skal bruges til film og skal være i 1080p, det skal ikke være noget vildt bare en der er nogenlunde ok. Er der nogle specifikke modeller i vil anbefale og hvad må man give for den? Pris tænker jeg max 3.000 kr også gerne mindre.

Redigeret af jbaun - 04-December-2018 kl. 20:24
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 10:34
Kiggede lidt på de første sider af DBA for dig. Der er en i princippet ny Optoma HD143X til netop 3000,- som virker som et godt køb. Der er også en Epson TW5200 til 2000,- men ikke til at vide hvor meget liv der er tilbage i pæren. Nævnes skal også en BenQ W1070+, som jeg selv har haft, som står til 2750,- men den har kørt 4000 timer og skal have ny pære.

Der var lidt at gå i gang med. Ellers er det bare at kigge rundt, og når du finder noget der ser int. ud, så Google dig frem til en anmeldelse. God jagt.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 11:46
Hej
Mange tak for dit feedback. Jeg bor ikke så langt fra den Epson og BenQ du nævner.
Er der noget special grund til at BenQ er dyrere, er det en bedre projektor eller er det en smag sag? Er der noget specks som er gode at kigge efter?

Mhv
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 11:50
Jeg vil mene at Benq er for dyr. De har vel kostede 6000-7000, hvis man købte på tilbud og når pæren er ved at være brugt, så er prisen i overkanten. En ny original pærer koster 2300 kr.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 12:16
Som nævnt, jeg kiggede kun på de første par sider. Der kan meget vel være en anden Benq hvor prisen er mere rimelig, det var mest for at starte et sted.

Hvad specs angår handler det først og fremmest om dine behov. Der er f.eks. ingen grund til at vælge en projektor med en helvedes masse lumen (2000 og op) hvis du kun skal/kan projektere et 80" billede op fra en afstand af to meter i et helt mørklagt rum. Omvendt, skal den bruges i en stue med hvide vægge kan du næsten ikke få nok.
Og så er der alt muligt andet at tænke på, såsom din følsomhed for regnbue-effekten (Google det ...), valg af rette lærred til dine forhold osv.

Det er ikke "bare lige" at købe en projektor.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 15:35
Det er DLP-projektorer, der har regnbuer pga. farvehjulet (det kører voldsomt hurtigt rundt, men måske ikke hurtigt nok til at snyde netop dine øjne)
Få en demonstration først for at se, om du er overfølsom

Redigeret af jake51 - 04-December-2018 kl. 15:35
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 17:25
Hvordan er rummet, er det lyst eller vil du mørklægge når de skal bruges?

Afstand fra der hvor projektor skal være til lærrede.

Støj niveau?

Native 1080p 24/50/60Hz
Til top
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 17:38
Længden på rummet er 5 m så 5 m eller mindre. 
Rummet er lyst, men tænker at det stort set kun vil være om aftenen og den skal bruges til film. 
Jeg forventer at den nok støjer lidt, hvis den skal være billig. Men mindst mulig støj er self bedst. 

Jeg har ikke så meget forstand på Native 1080p, men den skal bruges med en Apple Tv 1080p og Netflix. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 17:48
Du bør også kigge på denne side, der kan beregne afstand og hvor stort billede du får:

https://www.projectorcentral.com/projection-calculator-pro.cfm
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 18:06
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 20:03
Ud over projektoren er der lærred og mørklægningsgardiner
Det går vist ikke for 3K
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jbaun Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 17
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbaun Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 20:42
Tak for alle jeres indput. 
Jeg sidder og bliver lidt lun på den Optoma HD143X, man får en del for pengene og er ret ny. Evt kunne man også købe en helt ny Optoma HD144X til 3.600 kr.
Det er korrekt at jeg også har brug for et lærrede, det kommer oveni. Jeg behøver ikke gardiner, den skal bruges om aftenen. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu