recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Audivector vs Dali
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Audivector vs Dali

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Audivector vs Dali
    Sendt: 07-December-2018 kl. 10:07
Når det kommer til lyd, vil du få meget delte meninger, så du vil nok ende med at blive mere forvirret, end du allerede er.
Mit råd er, at finde en mulighed at lytte til de højttalere, du er interesseret i, da det er dem, der har absolut mest indflydelse på den lyd, du ender op med.
Man kan som regel ret hurtigt finde ud af, om de pågældende højttalere, man lytter til, har den klang og spilleglæde, man leder efter.

Du burde måske udvide dit område til at omfatte mere end 2 - 3 højttalere; det kunne jo være, du endte med, ikke at bryde dig om dem, når du først har hørt dem.
Der findes mange andre spændende mærker og modeller derude...



Redigeret af Supergris - 07-December-2018 kl. 10:08
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
rotelman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-December-2010
Status: Offline
Point: 209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér rotelman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2018 kl. 09:21
Jeg har haft Mi3 Sig. SE og nu Dali Opticon 6 (skulle bare være en overgang Smile)
Hvis jeg skulle vælge så klart Audiovector Mi3 Sig. SE pga. deres levende spille stil fra især mellemtone men deres diskant var også meget afslørende så hvis du har "støj" i dit system så kan de godt være slemme dvs. hård i diskanten.

Dali Opticon 6 er mere "slank" og har jo en bånd diskant men for liv og nærvær så synes jeg bedst om Audiovector.... men alle er jo forskellige og har forskellige anlæg Wink
Til top
Kingse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2018
Sted: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2018 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af ASKF ASKF skrev:

Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på at springet mellem Super og Signature for Audiovector er ret stort, så vælg Signature hvis de er til salg. Skridtet videre til Avantgarde er langt mindre, selvom prisforskellen er større.

Jeg har M3 Signature Mk1 og Mk2 i mit 5.1 setup og kan kun anbefale dem.

Ja det sjove er netop at brugt er der meget lidt forskel i prisen fra Super til Signature.


Til top
Kingse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2018
Sted: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2018 kl. 08:31
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Jo da, men opfattelse af god lyd er jo individuel. Dertil skal lægges, at dit lytterum og setup i det hele taget, har altafgørende indflydelse på din lyd. 
Jeg kan sagtens komme med en lang beskrivelse på, hvorfor du skal købe Audiovector og ikke Dali. Og lige så snart jeg har gjort det, kommer der tifold med andre anbefalinger og mærker.
Jeg har i mit surround setup Dali højttalere, og har haft Ikon 7, og nu et Dali Mentor surround setup. Opdelingen af surround og stereosetup, har sit udspring i, at der her har været et sæt B&W 802 s3 i mit stereosetup, og ingen surroundreceiver til menneskepenge kan trække dem. Derfor kører jeg to setups, hvor mit stereosetup er med Audiovector højttalere.
Til surround brug, altså film, er mine Dali højttalere ganske udmærket til opgaven. Jeg har dog også prøvet dem af som fronter i mit stereosetup, men det er ikke en udsøgt fornøjelse (når man lige har hørt noget der er bedre).
Min påstand er, at krone for krone, er Audiovector en bedre formidler. Det er min opfattelse og påstand, men jeg har ikke dine ører eller lytterum.

Tak for det fine input. Kan godt se jeg nok lige skal opdatere min beskrivelse og ikke mindst hvilket rum højtalerne skal spille op
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 20:04
Du kunne jo også lave en afstemning.

Og så gå efter det sæt flest peger på.
Til top
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 239
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 17:59
Jeg vil gerne gøre dig opmærksom på at springet mellem Super og Signature for Audiovector er ret stort, så vælg Signature hvis de er til salg. Skridtet videre til Avantgarde er langt mindre, selvom prisforskellen er større.

Jeg har M3 Signature Mk1 og Mk2 i mit 5.1 setup og kan kun anbefale dem.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 15:41
Jo da, men opfattelse af god lyd er jo individuel. Dertil skal lægges, at dit lytterum og setup i det hele taget, har altafgørende indflydelse på din lyd. 
Jeg kan sagtens komme med en lang beskrivelse på, hvorfor du skal købe Audiovector og ikke Dali. Og lige så snart jeg har gjort det, kommer der tifold med andre anbefalinger og mærker.
Jeg har i mit surround setup Dali højttalere, og har haft Ikon 7, og nu et Dali Mentor surround setup. Opdelingen af surround og stereosetup, har sit udspring i, at der her har været et sæt B&W 802 s3 i mit stereosetup, og ingen surroundreceiver til menneskepenge kan trække dem. Derfor kører jeg to setups, hvor mit stereosetup er med Audiovector højttalere.
Til surround brug, altså film, er mine Dali højttalere ganske udmærket til opgaven. Jeg har dog også prøvet dem af som fronter i mit stereosetup, men det er ikke en udsøgt fornøjelse (når man lige har hørt noget der er bedre).
Min påstand er, at krone for krone, er Audiovector en bedre formidler. Det er min opfattelse og påstand, men jeg har ikke dine ører eller lytterum.


Redigeret af JeTex - 06-December-2018 kl. 15:57
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Kingse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2018
Sted: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 13:31
86 har nu set opslaget og slet ingen der har en mening? Smile
Til top
Kingse Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-September-2018
Sted: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 41
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kingse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2018 kl. 10:30
Hej 

Håber der er en masse der har lidt meninger om dette.

Står og skal have udskiftet mine gamle Dali Blue 6006 højtalere med tilhørende center og en Denon 1802 til at trække det.

Overvejer om vi skal over i Audiovector M3 signature/Mi3 Super eller noget Dali Ikon 6 II

De ligger på det samme ca i brugtpris. Men Audiovector er trods alt lidt ældre højtalere

Dertil også baghøjtalere og center der matcher

Satser på at finde noget der ligner en AVR-X3400/Marantz for at kunne levere nok power

Mit rum er ca 6,5 x 6,5 m, 3,5 m til loftet. Fjernsyn i midten og med sofa ca 4 m fra fjernsyn og lidt til venstre for midten.
Lydgips i hele loftet så ikke en masse reflektioner
I "bagenden af rummet direkte åbent over i køkken - åbning ca 2,3 x 4 m så ialt ca 50 m2 rum

Overvejer Audiovector M3som stereo og tilhørende center og så Dali On Wall som bag/side og evt lofthøjtalere. Dvs 4 stk i bag

Hvad tænker i kloge hoveder herinde?

Vh Jens Christian


Redigeret af Kingse - 07-December-2018 kl. 09:29
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu