recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nvidia Shield tænder selv TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nvidia Shield tænder selv TV

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2018 kl. 22:53
Kan du ikke løse problemet, ved at vælge "Power off" i stedet for "Sleep now"?


Redigeret af Supergris - 06-December-2018 kl. 22:56
Til top
Flemming K. Jensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 25-April-2014
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming K. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2018 kl. 10:20
Du behøver ikke at hive stikket ud og sætte det i igen, når der er slukket helt for shielden. Du kan tænde den igen ved at trykke på knappen øverst på selve shielden. 

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Hvis man skal slukke helt for boksen (Power Off), så skal strømstikket tages ud og sættes tilbage i for at kunne tænde igen. Upraktisk og langsommeligt - både den fysiske handling og så ventetiden, mens den booter påny. 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2018 kl. 21:07
Oplevede det på mit Samsung tv. Har ikke oplevet det på min lg endnu.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 14:01
Argh, nu tænder min Shield også engang imellem. Har lagt mærke til det er efter jeg fik gooogle home, men samtig fik shield også en Update. Det er kun ved Sleep den vågner ikke ved power off
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 01:30
Det er fordi den lytter med...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 10:42
Det er fint den lytter med, men så skal den også høre efter hvad der bliver sagt :) "Sluk shield" virker også, men skal gøre det 2-3 gang før den "sover" hele natten.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 17:22
Oprindeligt skrevet af Flemming K. Jensen Flemming K. Jensen skrev:

Du behøver ikke at hive stikket ud og sætte det i igen, når der er slukket helt for shielden. Du kan tænde den igen ved at trykke på knappen øverst på selve shielden. 

Der er ingen tænd/sluk-knap på den nye version af Shield ...
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Kan du ikke løse problemet, ved at vælge "Power off" i stedet for "Sleep now"?

Jo, men så skal jeg som nævnt tage strømmen fra den for at kunne tænde igen. 


Redigeret af longjohn2 - 18-December-2018 kl. 17:26
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 21:43
Er begyndt at opleve det samme.

Har haft shield og samme tv de sidste 12 mdr. har intet ændret, men nu gør den det ret ofte. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af 0leDK 0leDK skrev:

Argh, nu tænder min Shield også engang imellem. Har lagt mærke til det er efter jeg fik gooogle home, men samtig fik shield også en Update. Det er kun ved Sleep den vågner ikke ved power off

Kan det ikke være en af Google Home-enhederne i hjemmet, der vækker Shield løbende?
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 20:57
Så fandt jeg løsningen på mit problem. På shield TV under indstillinger -> Display & Sound -> Power Control -> ændre Keep SHEILD awake on TV input switch. Nu sover min shield god hele natten og jeg skal bare klikke på shield remote for at starte dhield og TV, når jeg sætter shield til sleep igen slukke TV også. 
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2019 kl. 22:07
Virket stadig, fantastisk :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu