recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV3+ problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV3+ problemer

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 09:56
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Er 15 min ikke lige præcis når reklamerne kommer?!

Der er normalt ca. 20 minutters program mellem reklamerne (der så varer ca. 10 min)...

Og det er ikke det, der er problemet. Prøv at PAUSE LIVE TV på kanalen og se en udsendelse forskudt...

Redigeret af HeartWare - 11-December-2018 kl. 09:57
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 18:08
Med disse glimrende indlæg tegner der sig nu et billede af problemet. Spørgsmålet er om det ligger hos Yousee eller TV3+, og hvad er det for en ændring der er sket for 3-4 uger siden.
Det er også et spørgsmål hvad det præcist er ved Panasonicmaskiner, der gør de bliver påvirket; er de mere fintfølende end andre eller har de en skavank?
Det ville være fint med TV3+ erfaringer fra ejere af andre harddiskoptager end Panasonic.




Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 18:14

 Der er ikke noget problem når der bruges You See Humax bokse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af MortenBby MortenBby skrev:


Det ville være fint med TV3+ erfaringer fra ejere af andre harddiskoptager end Panasonic.



Ingen problemer med min Quadbox (Linux) og Stofa.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 19:22
Jeg har som før nævnt også problemer når jeg bruger min Panasonic optager. Har ingen problemer med at optage til en ekstern usb disk tilsluttet til tv’et. 

Det skal iøvrigt oplyses at de 15 minutter der optages ikke er 15 minutter man kan se. Optagelsen hakker og sprutter og springer frem og tilbage i tid. Det samme sker hvis man pauser live signalet fra 3 plus og vil se det lidt forskudt via Panasonic recorderen. 

Det er stadig en gåde at det kun er 3 plus og kun Panasonic.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 22:45
Kan det tænkes at Panasonic tuner ind på den krypterede TV3+ i stedet for den u krypterede?

Hvis den krypterede TV3+ ligger i en anden frekvens men har samme service id (SID) kan det være Panasonic bytter rundt på noget?

Det er set før med Panasonic at de ikke følger Nordic standarden...

Det forklare også hvorfor den optagelsen på 15min pixelere.


Redigeret af Kand - 14-December-2018 kl. 22:46
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 22:48
 
 Det bør kunne aflæses, 666 MHz er den til fuldpakken..
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Kand Kand skrev:

Kan det tænkes at Panasonic tuner ind på den krypterede TV3+ i stedet for den u krypterede?

Hvis den krypterede TV3+ ligger i en anden frekvens men har samme service id (SID) kan det være Panasonic bytter rundt på noget?

Det er set før med Panasonic at de ikke følger Nordic standarden...

Det forklare også hvorfor den optagelsen på 15min pixelere.

Det er absolut en mulighed. Min Panasonic har jo ikke Danmark som mulighed når man starter op. Tyskland, Østrig eller Schweiz er mulighederne. Jeg har prøvet Tyskland og Østrig med samme resultat. 

Det skal dog siges at man sagtens kan se kanalen via recorderens tuner. 


Redigeret af OleA - 15-December-2018 kl. 08:13
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 08:16
Den er indlæst på 514,00 MHz. Og der står endvidere TV med bland selv yousee. Så det burde jo være ok. 

Såvidt jeg kan se har dem med fuldpakke uden bland selv også problemer.
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
Kand Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2014
Sted: Arhus
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 09:28
ligger TV3+ ikke også som en tilkøbskanal altså krypteret? Så den ligger dobbelt?

Min hypotese er at Panasonic optager den krypterede version.

Jeg har før set at Panasonic kan bytte rundt på kanaler med samme SID eller kanal navn.

Fejlen er nok kommet af at YouSee har ændret SID på den krypterede TV3+, eller en Panasonic software opdatering.
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af Kand Kand skrev:

ligger TV3+ ikke også som en tilkøbskanal altså krypteret? Så den ligger dobbelt?

Min hypotese er at Panasonic optager den krypterede version.

Jeg har før set at Panasonic kan bytte rundt på kanaler med samme SID eller kanal navn.

Fejlen er nok kommet af at YouSee har ændret SID på den krypterede TV3+, eller en Panasonic software opdatering.

Jeg har bland selv og i Panasonic menuen står der 514 MHz yousee bland selv. Samme som TV3 max og TV3 sport. Og de 2 kanaler optager jeg uden problemer. Men det er muligt at når den bytter rundt når optagelse går i gang. Men kan man se eller ændre dette?
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
MortenBby Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenBby Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 18:22
Hvad kunne gøre at YouSee skulle ønske at ændre SID. Og hvis de gjorde det ville man næppe kunne se kanalen gennem optagerens tuner. Og hvorfor kun TV3+ ? TV3 optages f.eks. udemærket.
Gad vide om det ville hjælpe at indlæse kanalerne igen; det er bare besværligt igen at skulle lave favoritliste.



Morten

LG 26LC2R - Sony RDR-HX710 - Sony DVP-NS718HB - Clint DC3 - Altec Lansing VS2221
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu