recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af NVIDIA Shild (4K)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af NVIDIA Shild (4K)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
biteme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biteme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af NVIDIA Shild (4K)
    Sendt: 09-December-2018 kl. 12:18
Jeg har købt et LG OLED C8 og vil gerne kunne afspille mine 4K film fra min NAS.

Min opsætning er pt:
Nvidia Shield er tilsluttet med HDMI til Yamaha RX-V2067 receiver og derfra HDMI kabel til TV'et.

Men da receiver'en jo efterhånden er en aldrende sag, tror jeg ikke den understøtter 4K.

Vil det bedste så være at tilslutte NVIDIA Shield til TV'et? Men hvordan får jeg så lyden fra TV'et til receiver'en?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 13:15

 Hvis ikke der kan fås Multikanal lyd fra TVet, ordet kan der nok ikke, så er du nødsaget til at tage lyden fra Shield med en Audio extractor, og føre lyden til Reciver med Toslink eller Coax.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 15:15
LG OLED tv kan godt sende surround lyd ud.
Jeg tager selv lyd ud via optisk udgang, da min receiver ikke understøtter HDMI ARC.
Venlig hilsen
KB
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 15:17

 Hvis der også gælder for extern enheder, så er der ikke noget problem.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af biteme biteme skrev:

Jeg har købt et LG OLED C8 og vil gerne kunne afspille mine 4K film fra min NAS.

Min opsætning er pt:
Nvidia Shield er tilsluttet med HDMI til Yamaha RX-V2067 receiver og derfra HDMI kabel til TV'et.

Men da receiver'en jo efterhånden er en aldrende sag, tror jeg ikke den understøtter 4K.

Vil det bedste så være at tilslutte NVIDIA Shield til TV'et? Men hvordan får jeg så lyden fra TV'et til receiver'en?

Løsningen, hvis du skal have HD-lyd og det hele med:

https://digitalt.tv/test-xolorspace-23421-hdmi-2-0-4x2-hdmi-matrix-switcher/

https://www.amazon.de/gp/product/B07H25VVFV/ref=oh_aui_detailpage_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Til top
biteme Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér biteme Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 17:17
Den løsning ser spændende ud. Trods alt billigere end en ny surround receiver
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 20:27
Der står ellers i beskrivelsen på Amazon, at den kun kan klare 8-bit farver, men testen påstår den kan klare Dolby Vision. Hmmm.. 
Der nævnes ikke noget om Atmos og DTS X heller?

Ellers var det da en rigtig fin mulighed. Kunne da få mig til at overveje, at købe en tidligere 1080p topmodel receiver. Køber man dem brugt, kan man få ekstrem meget mere forstærker for pengene.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvis der også gælder for extern enheder, så er der ikke noget problem.

Det gælder også for Extreme enheder.
Jeg bruger Apple tv 4K, og får Dolby Digital ud af tv’ets optiske udgang.

Venlig hilsen
KB
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der står ellers i beskrivelsen på Amazon, at den kun kan klare 8-bit farver, men testen påstår den kan klare Dolby Vision. Hmmm.. 
Der nævnes ikke noget om Atmos og DTS X heller?

Ellers var det da en rigtig fin mulighed. Kunne da få mig til at overveje, at købe en tidligere 1080p topmodel receiver. Køber man dem brugt, kan man få ekstrem meget mere forstærker for pengene.


Det er en HDMI switch, den switcher blot signalerne, den signalbehandler dem som sådan ikke - Den er ligeglad med hvilken bitstream der i signalet, det handler mere om hvilke båndbreder den kan håndtere ind og ud. Den kan som alt andet HDMI 2.0b udstyr håndtere op til 4K@60 Hz som 8:8:8 bit RGB, skal man have flere bit eller flere fps (ifbm 4K opløsning), skal man gå ned i YUV farverum ...Som altid i forbindelse med alt andet HDMI 2.0b udstyr.

https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Refresh_frequency_limits_for_standard_video




Redigeret af TBC1 - 09-December-2018 kl. 21:18
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Hvis der også gælder for extern enheder, så er der ikke noget problem.

Det gælder også for Extreme enheder.
Jeg bruger Apple tv 4K, og får Dolby Digital ud af tv’ets optiske udgang.

Det dur bare ikke til lossless.. Det er jo desværre noget af en nedgradering :(
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Der står ellers i beskrivelsen på Amazon, at den kun kan klare 8-bit farver, men testen påstår den kan klare Dolby Vision. Hmmm.. 
Der nævnes ikke noget om Atmos og DTS X heller?

Ellers var det da en rigtig fin mulighed. Kunne da få mig til at overveje, at købe en tidligere 1080p topmodel receiver. Køber man dem brugt, kan man få ekstrem meget mere forstærker for pengene.


Det er en HDMI switch, den switcher blot signalerne, den signalbehandler dem som sådan ikke - Den er ligeglad med hvilken bitstream der i signalet, det handler mere om hvilke båndbreder den kan håndtere ind og ud. Den kan som alt andet HDMI 2.0b udstyr håndtere op til 4K@60 Hz som 8:8:8 bit, skal man have flere bit eller flere fps (ifbm 4K opløsning), skal man gå ned i YUV farverum ...Som altid i forbindelse med alt andet HDMI 2.0b udstyr.

https://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#Refresh_frequency_limits_for_standard_video




Lyder godt nok som et fedt produkt så. Troede kun det var HDFury der kunne sådan noget. Men den ligger jo i en hel anden prisklasse.
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2018 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Lyder godt nok som et fedt produkt så. Troede kun det var HDFury der kunne sådan noget. Men den ligger jo i en hel anden prisklasse.


HDFury's minder mig som sådan også mere om en DVDO edge, da de også kan signalbehandle, skallere og figurere costom EDID settings mv.

Smartoo'en er blot en switch der forbinder enhederne med hinanden uden at signalbehandle - Men til gengæld det den eneste det har lykkedes mig at finde mhp at udskille lyden i en særskilt HDMI udgang til non HDMI 2.0b recievere uden at man samtidig mister muligeden for HDMI 2.0B output til display'et. Produktet er da også ganske nyt og først landet på markedet for en lille måneds tid siden. Men det opfylder helt klart et relevant behov hos folk der får opgraderet deres displays, men ikke har nogen anden grund end HDMI 2.0b til at skulle bruge 5 cifrede beløb på opgradering af ganske udmærkede surround-recivere.

Redigeret af TBC1 - 09-December-2018 kl. 22:41
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu