recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 4k bd afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 4k bd afspiller

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 18:11
Det unikke på de nye Panasonic spillere er HDR tonemapping, hvis man kigger nærmere på chroma er der forskellige parametre som feks upsampling, 420 op til 422 og 444, det er som regel ikke det store problem, OPPO og Pioneer har muligvis den mest korekte chroma behandling, dog uden multitap filter som Panasonic. Men kigger man på Xbox One S så har den hele chroma pakken og nok det bedste på markedet hvad det punkt angår.

Panasonic processoren brugt i både de ældre og nye UHD maskiner lider af den samme chroma båndbrede begrænsning, som Panasonic så har valgt at løse lidt utraditionelt ved at booste/ enhance kunstigt, lidt ala sharpness/ detalje enhancement på chroma signalet, det har så en uønsket effekt som er ringning, jeg mener så at Panasonic har over boostet chroma for at give billedet lidt mere pop, og at en -4 chroma sharpness gengiver et mere velafbalanceret chroma signal, mere på linie med referencer som feks OPPO og XBOX.

Så med det i tankerne vil jeg mene Panasonic har den værste chroma processor på markedt pt, om man kan se det eller ej, nogle kan andre kan ikke, men hvis man prøver at tweake chroma og luma sharpness er det tvivlsomt hvor mange der kan se en forskel, om man kan se forskel på chroma multitap processor eller ej er nok bedst at teste en OPPO vs XBOX, generelt mener jeg XBOX har den bedste scaler, hvor Panasonic og OPPO er lidt skuffende, og ældre model som OPPO 103D faktisk performer bedre.


Redigeret af stridsvognen - 17-December-2018 kl. 19:55
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 09:50
Jeg vækker lige denne tråd!
Har netop opsat en fin ny DP-UB820, og er ret glad for den. Et "step up" fra min Sony X700, som jeg ellers var glad for.

Grunden til at jeg købte ny afspiller var HDR Optimizer funktionen. Jeg oplever dog INGEN forskel i billedet, hverken godt eller dårligt når jeg aktiverer funktionen?

Nogen der har oplevet en forbedring i billedet/ HDR ved at anvende det? Mit TV rammer 760 nits efter kalibrering og jeg har naturligvis stillet paneltype til OLED i set up menuen.

På forhånd tak for input!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Online
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 09:55
HDR Optimizer er mest for projektorfolket, da filmprojektorer har lav lysstyrke
Bruger selv Pana UB9000 med min JVC X5000
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

HDR Optimizer er mest for projektorfolket, da filmprojektorer har lav lysstyrke
Bruger selv Pana UB9000 med min JVC X5000

Yes, det er jeg klar over, men Panasonic viser i en demo på Youtube, effekten på et OLED. Filmen er Life of Pi.
Der er en pænt stor effekt? Underligt, jeg oplever intet, ikke engang en lille smule.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Jeg vækker lige denne tråd!
Har netop opsat en fin ny DP-UB820, og er ret glad for den. Et "step up" fra min Sony X700, som jeg ellers var glad for.

Grunden til at jeg købte ny afspiller var HDR Optimizer funktionen. Jeg oplever dog INGEN forskel i billedet, hverken godt eller dårligt når jeg aktiverer funktionen?

Nogen der har oplevet en forbedring i billedet/ HDR ved at anvende det? Mit TV rammer 760 nits efter kalibrering og jeg har naturligvis stillet paneltype til OLED i set up menuen.

På forhånd tak for input!
Jeg kan ikke fortælle hvorfor at du ikke kan se en forskel på din nye spille. Jeg har jo først testet lidt på en DP-UB820 før købet af en DP-UB9000. Og når jeg er glad for de nye afspillere skyldes det jo at hos mig ændres det ind i mellem meget stærke "HDR lys". HDR lyset jævnes ligesom lidt ud, samtidig med at billedet for mig alligevel bevare sit "Formål" - svært at beskrive. Forskellen er dog ikke som nat og dag, men den er der.

Jeg har dog ikke testet funktionen på mit nye 65FZ950E endnu.   
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 10:53
Har lige testet på noget polar-halløj fra Planet Earth 2. Der er synlig forskel når man har meget lyse scener. Detaljegraden bliver mere synlig når optimizer er aktiveret. Det giver jo god mening at det er de meget lyse, f.eks sneklædte afsnit, optimizeren gør en forskel.

Ellers lækker afspiller! Var liiiiiiiige ved at købe en OPPO eller Pioneer, men styrede mig.Smile

John, har du bemærket nogen forskel, ud over byggekvalitet, på 820/ 9000 ?
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Har lige testet på noget polar-halløj fra Planet Earth 2. Der er synlig forskel når man har meget lyse scener. Detaljegraden bliver mere synlig når optimizer er aktiveret. Det giver jo god mening at det er de meget lyse, f.eks sneklædte afsnit, optimizeren gør en forskel.

Ellers lækker afspiller! Var liiiiiiiige ved at købe en OPPO eller Pioneer, men styrede mig.Smile

John, har du bemærket nogen forskel, ud over byggekvalitet, på 820/ 9000 ?

Jamen så oplever du det næsten som jeg beskrev.

Nope, der er ingen forskel i billedet mellem de afspillere - jo, UB9000 er bare utrolig lækker og lydløs.

Godt at du fandt ud af detBig smile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:20
UB820 er ikke ligefrem lydløs, men når "musikken" spiller gør det ikke noget.

Du har også en meget bedre remote. Den til 820 er lidt noget bras, jeg kommer hele tiden til at trykke på den der fjollede Netflix-knap. Angry Jeg savner også min undertekst-knap. Jeg er nødt til at gå i pop up menuen for at sætte undertekster.

Ellers er det rart at have noget Panasonic i huset igen. Overvejer 2019 Panasonic OLED, der skulle komme med både Dolby Vision og HDR10+. Spændende!

Jeg bemærker, som du, heller ingen chroma fejl i billedet, tror man skal ned på "pixel peeping" niveau for at bemærke det.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:27
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

UB820 er ikke ligefrem lydløs, men når "musikken" spiller gør det ikke noget.

Du har også en meget bedre remote. Den til 820 er lidt noget bras, jeg kommer hele tiden til at trykke på den der fjollede Netflix-knap. Angry Jeg savner også min undertekst-knap. Jeg er nødt til at gå i pop up menuen for at sætte undertekster.

Ellers er det rart at have noget Panasonic i huset igen. Overvejer 2019 Panasonic OLED, der skulle komme med både Dolby Vision og HDR10+. Spændende!

Jeg bemærker, som du, heller ingen chroma fejl i billedet, tror man skal ned på "pixel peeping" niveau for at bemærke det.

Jo det er rigtigt med fjernbetjeningen, men den kan du sikkert tilkøbe på et Panasonic Center.

Ja, de nye Pana OLED ser skam spændende ud, specielt er jeg spændt på hvad deres "OLED Panel Hardware" behandling er for noget. Jeg er jo ret ligeglad med HDR formaterne, så der bliver intet TV skift her.

Du kan høre mere om de nye Pana OLED TV her:

 https://www.avforums.com/news/ces-video-panasonic-gz2000-closer-look-and-stand-tour.15742


Redigeret af Hother - 12-Januar-2019 kl. 11:29
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:29
Jeg tror generelt det er svært at se forskel på 4K materiale da HDR indhold er så pumpet op, jeg føler det stikker mig i øjnene, detaljer skriger om kap for opmærksomhed.

Foretrækker oftest BD masteren some er mastered til SDR, virker mere naturligt, og giver mere indlevelse i filmen for mig.

Dog er HDR tonemapping på Panasonic spillerne ret god til at simulere SDR at det hjælper rigtigt meget, men når man nu får BD disken med i kassen så ved man hvad man har, kalibreret REC 709 6500K, hele møllen lige some det skal være uden gætværk og tweaken til hver enkelt film. 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg tror generelt det er svært at se forskel på 4K materiale da HDR indhold er så pumpet op, jeg føler det stikker mig i øjnene, detaljer skriger om kap for opmærksomhed.

Foretrækker oftest BD masteren some er mastered til SDR, virker mere naturligt, og giver mere indlevelse i filmen for mig.

Dog er HDR tonemapping på Panasonic spillerne ret god til at simulere SDR at det hjælper rigtigt meget, men når man nu får BD disken med i kassen så ved man hvad man har, kalibreret REC 709 6500K, hele møllen lige some det skal være uden gætværk og tweaken til hver enkelt film. 

Åh, Stridsvogn, det var jo bare et spørgsmål om tid før du kom med en kontroversiel udtalelse igen. 
Kan se at Steve Withers (anerkendt A/V anmelder) på avforums.com, ikke er imponeret over dine mange indlæg om/ imod Panasonic ´s afspillere behandling af  materialet.

Om man kan lide HDR eller ej, er vel ikke nogen reel debat?! Det er smag og behag, det kan man som bekendt ikke diskutere? (selv om nogen gerne vil)......
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 12:51
Der er ting man objektivt kan teste, og så er der subjektiv smag og behag, Hvad Steve Withers ikke er vild med er objektiv tests som ilustrere specifikke parametre, han er mest til subjektive anmeldelser som ingen kan diskutere da det er en mening, og ikke en videnskab, jeg ville gerne se noget mere objektiv indhold i reviews, så det er muligt at sammenligne afspillere på performance som fek luma chroma osv, hvilket der er specifikke test metoder, nemme at foretage på alle afspillere, og ilustrere forskellene.

At jeg foretrækker SDR er min subjective holdning, og især da formatet har faste rammer som er opnåelige, altså objektivt målbare parametre som man kan bruge til at kalibrere til, uden tung billedmanipulation som tonemapping hvor man foretager subjektiv indstilling i forhold til indhold.

Tror de fleste er klar over hvordan salgsaparatet fungere, og at hele TV industrien prøver at imponere om kap ved at pumpe ting op.. Den leg stopper ikke i butiks udstillingen, den har også ramt film producenterne, nogen kan lide det, andre ikke, og så er det jo heldigt at der er valgmuligheder, det er dog tydeligt at se hvordan nyere film lavet til UHD slet ikke måler sig med ældre film hvor der er kælet for lyssætningen, som påvirker stemningen i filmen.

Panasonic er ikke neutrale, de har deres eget touch/ filter for at give billedet lidt extra edge, mange er helt vilde med det, så det øger salget, at de fleste så er naive nok til at tro på alt hvad producenterne opfinder er bedre er lidt trist, det blir lidt som en chokolade kage uden kakao, men med kunstig erstatnings produkt istedet, hvilket selvfølgeligt også falder i manges smag disse dage.

Industrien har stor held med at påvirke forbrugernes smag, stille og roligt ændre den, adaptere den så man kan producere produkter billigere, og generere mere fortjeneste, og især sørge for de ikke er aktuelle eller har lang levetid så forbrugere skifter oftere, for at holde gang i buisness.
TV afspillere mobiltelefoner osv. same game.

Der er ingen fokus på miljø, kvalitet eller sund fornuft, det er penge penge penge...
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu