recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny 4k bd afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny 4k bd afspiller

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 12:53
Ups.

Redigeret af stridsvognen - 12-Januar-2019 kl. 12:54
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:06
[QUOTE=stridsvognen]

Panasonic er ikke neutrale, de har deres eget touch/ filter for at give billedet lidt extra edge, mange er helt vilde med det, så det øger salget, at de fleste så er naive nok til at tro på alt hvad producenterne opfinder er bedre er lidt trist, det blir lidt som en chokolade kage uden kakao, men med kunstig erstatnings produkt istedet, hvilket selvfølgeligt også falder i manges smag disse dage.


[/QUOTE
Ind i mellem er jeg enig med dig. Jeg er dog slet ikke enig med dig omkring Panasonic. Jeg vælger som regel altid Panasonic pga. deres netop deres billede filosofi. Jeg går ind for (som skrevet utallige gange før), et naturligt billede. Jeg kan såmænd godt se om et billede i mine øjne er naturligt, altså meget lig det, som mine øjne ser i virkeligheden. Desuden holder jeg meget af deres CMS system, som også bidrager til det som jeg opfatter som et naturligt billede. Nu er jeg jo ikke ekspert, så mine øjne kan nemt snyde mig både på TV og i virkeligheden. 

I øvrigt sælger Panasonic faktisk ikke ret mange TV og BD afspillere her i kongeriget. Her vælger folk næsten alt andet, måske pga. prisen.


Redigeret af Hother - 12-Januar-2019 kl. 13:07
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:16
Det vil sige at både Vincent (HDTVtest) og Steve (AVForums) falder for Panasonics oppumpede farve/ HDR svindel?

Tillykke med den nye sølvpapirshat! Wink

Jeg har gennem årene haft topafspillere fra Cambridge, Denon, OPPO med flere.Toshiba  XA2 var nok den bedste DVD spiller jeg nogensinde har ejet. Desværre døde formatet. (HD DVD)

Ved almindelig brug vil jeg mene at Panasonic´s nye UHD afspillere er blandt de bedste. Jeg er bestemt ikke alene om det synspunkt.

Det gælder også value for gysserne.
Jeg er især imponeret over den fine gengivelse af 1080p BD, har dog justeret +1 på edge correction.

Det kan sagtens være at man, hvis man går ned på knæ, og glor direkte ind i skærmen fra 1cm afstand kan se en fejl?!
Den fejl bør ikke nævnes i en anmeldelse, da den ikke har betydning for oplevelsen af produktet.


Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

[QUOTE=stridsvognen]

Panasonic er ikke neutrale, de har deres eget touch/ filter for at give billedet lidt extra edge, mange er helt vilde med det, så det øger salget, at de fleste så er naive nok til at tro på alt hvad producenterne opfinder er bedre er lidt trist, det blir lidt som en chokolade kage uden kakao, men med kunstig erstatnings produkt istedet, hvilket selvfølgeligt også falder i manges smag disse dage.


[/QUOTE
Ind i mellem er jeg enig med dig. Jeg er dog slet ikke enig med dig omkring Panasonic. Jeg vælger som regel altid Panasonic pga. deres netop deres billede filosofi. Jeg går ind for (som skrevet utallige gange før), et naturligt billede. Jeg kan såmænd godt se om et billede i mine øjne er naturligt, altså meget lig det, som mine øjne ser i virkeligheden. Desuden holder jeg meget af deres CMS system, som også bidrager til det som jeg opfatter som et naturligt billede. Nu er jeg jo ikke ekspert, så mine øjne kan nemt snyde mig både på TV og i virkeligheden. 

I øvrigt sælger Panasonic faktisk ikke ret mange TV og BD afspillere her i kongeriget. Her vælger folk næsten alt andet, måske pga. prisen.

Det er jo helt op til den enkelte hvad man er til, jeg har lidt af hvert, og der er feks ikke 1 afspiller der kan alt, og gør det perfekt, men det er ikke raketvidenskab at dokumentere Panasonics bidrag til billedet, om man vil det eller ej er det der, at du vurdere det som mere naturligt er din subjektive holdning, som ingen kan tage fra dig.

Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 13:30
@stridsvognen

Så er jeg subjektivt en meget tilfreds mand, og jeg har været det i årevis. Det kan jeg sagtens leve med.

God weekend.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Det vil sige at både Vincent (HDTVtest) og Steve (AVForums) falder for Panasonics oppumpede farve/ HDR svindel?

Tillykke med den nye sølvpapirshat! Wink

Jeg har gennem årene haft topafspillere fra Cambridge, Denon, OPPO med flere.Toshiba  XA2 var nok den bedste DVD spiller jeg nogensinde har ejet. Desværre døde formatet. (HD DVD)

Ved almindelig brug vil jeg mene at Panasonic´s nye UHD afspillere er blandt de bedste. Jeg er bestemt ikke alene om det synspunkt.

Det gælder også value for gysserne.
Jeg er især imponeret over den fine gengivelse af 1080p BD, har dog justeret +1 på edge correction.

Det kan sagtens være at man, hvis man går ned på knæ, og glor direkte ind i skærmen fra 1cm afstand kan se en fejl?!
Den fejl bør ikke nævnes i en anmeldelse, da den ikke har betydning for oplevelsen af produktet.



Jeg ved godt det kan være svært for nogle at forholde sig til teknikken.

Men jeg mener det eneste der giver en anmeldelse nogen mening er objektive tests, og dertil kan man så tilføje en feature liste til hvert produkt, så folk der onsker en afspiller der ikke manipulere kildematerialet nemt kan se hvem der kan levere.

Du har nok mistolket problemt, det har ikke noget at gøre med oppumpede farver eller HDR, det er et generelt chroma problem som gælder på alt materiale fra SD til UHD, det er en hardware begrænsning i deres HCX processor som gør at den filtrere højfrekvent chroma fra, dvs. Den kan ikke gengive chroma som de fleste andre afspillere kan idag, det var et helt almindeligt problem for år tilbage på BD afspillere, selv Denon DVD A1XVA havde ret ringe chroma båndbrede.

Dertil bør du nok lege lidt med din edge correction, og se vad det gør, da dem der har anbefalet at bruge det nok har kludret lidt.

Find en 1080P luma zone plate og leg med din edge correction, og prøv derefter at bruge din luma sharpness justeringer, og fortæl mig hvad du ser.

Mine Panasonic UHD afspillere er nok de ringeste til at opscalere SD og HD til UHD, især med standard setting og ikke mindst hvis du bruger edge correctin for at korigere for en sharpness introduceret ringning.

Bedre opscalere er feks XBOX ONE S, OPPO 103D. Lumagen. Eller feks LG TV. OPPO 203 er ok med HD til UHD, men SD opscalering er ring.

Hvis du gerne vil vide hvordan du tester for chroma båndbrede og ringning er du velkommen til at spørge, så du ikke ender med en lang næse når du placere sølvpapitshatten.


Redigeret af stridsvognen - 12-Januar-2019 kl. 18:18
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 19:23
Nej tak. Jeg er fint tilfreds. Jeg behøver ikke et foredrag om ubetydeligheder.

For øvrigt; dine ord fra tidligere i dag, ikke møntet på Panasonic, men såmænd hele branchen:

Jeg tror generelt det er svært at se forskel på 4K materiale da HDR indhold er så pumpet op, jeg føler det stikker mig i øjnene, detaljer skriger om kap for opmærksomhed.

Hvordan kunne du forestille dig at jeg skulle få noget godt ud af dine svar, med sådan en indstilling????

Her er hvad AVForums siger om UB820´s måde at håndtere BD og DVD:

As a result, the scaling on the player was excellent and produced sharp and detailed images. Even standard definition DVDs could look good, thanks to solid deinterlacing and scaling of low resolution images for a 4K screen.....

Ser du egentligt en film ind i mellem, eller kun test skiver???  LOL


Redigeret af Pede8000 - 12-Januar-2019 kl. 19:24
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Nej tak. Jeg er fint tilfreds. Jeg behøver ikke et foredrag om ubetydeligheder.

For øvrigt; dine ord fra tidligere i dag, ikke møntet på Panasonic, men såmænd hele branchen:

Jeg tror generelt det er svært at se forskel på 4K materiale da HDR indhold er så pumpet op, jeg føler det stikker mig i øjnene, detaljer skriger om kap for opmærksomhed.

Hvordan kunne du forestille dig at jeg skulle få noget godt ud af dine svar, med sådan en indstilling????

Her er hvad AVForums siger om UB820´s måde at håndtere BD og DVD:

As a result, the scaling on the player was excellent and produced sharp and detailed images. Even standard definition DVDs could look good, thanks to solid deinterlacing and scaling of low resolution images for a 4K screen.....

Ser du egentligt en film ind i mellem, eller kun test skiver???  LOL

jeg ser i gennemsnit 2 film om dagen hvad med dig?

Ved du hvordan man tester chroma opscalering osv, eller ser du bare film uden at vide hvad der er rigtigt eller forkert.?

Den test du henviser til, kan du påpege noget objektivt ved den, som viser hvordan den specifikke processor håndtere materialet i forhold til konkurenterne.?

Og del gerne hvordan du objektivt vurdere billedkvalitet og deler det på et forum.
Hvilken type materiale bruger du, og hvad er dine referencer.?


Redigeret af stridsvognen - 12-Januar-2019 kl. 19:39
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 20:00
Hvad er din mission? Du virker besat!
Jeg behøver ikke at vide hvordan motoren virker i en bil, for at have en holdning til at den kører godt!! (eller rettere sagt, hvordan man måler ydelser, der gør at den kører godt).........

Stop dig selv. Almindelige forbrugere som mig og de fleste her, forholder sig til anmeldelser og erfaringer uden måleudstyr. Helt ærligt.

Hvis du kan finde bare een dårlig anmeldelse fra en anerkendt side, på de nye Panasonic 820/9000 æder jeg mine ord.

Ikke bygge kvalitet og fjernbetjening, men hvordan de performer som afspillere.
Find bare een?!

Du er vist den eneste der har set lyset, eller hvad?

Edit: meningsforstyrrende formulering.


Redigeret af Pede8000 - 12-Januar-2019 kl. 20:35
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 20:43
stridsvognen, respekt til dig for at du kæmper videre for din sag

Redigeret af jake51 - 12-Januar-2019 kl. 20:44
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 20:59
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Hvad er din mission? Du virker besat!
Jeg behøver ikke at vide hvordan motoren virker i en bil, for at have en holdning til at den kører godt!! (eller rettere sagt, hvordan man måler ydelser, der gør at den kører godt).........

Stop dig selv. Almindelige forbrugere som mig og de fleste her, forholder sig til anmeldelser og erfaringer uden måleudstyr. Helt ærligt.

Hvis du kan finde bare een dårlig anmeldelse fra en anerkendt side, på de nye Panasonic 820/9000 æder jeg mine ord.

Ikke bygge kvalitet og fjernbetjening, men hvordan de performer som afspillere.
Find bare een?!

Du er vist den eneste der har set lyset, eller hvad?

Edit: meningsforstyrrende formulering.

Pointen er nettop at anmeldelser idag ikke er det plads værd de er skrevet på da de er mere vildledene end vejledene, det er markedskræfter der styre spillet, og det er svært at finde uvildige anmeldere som vil gå producenterne på klingen, hvis du kigger på de AV produkter der har været problematiske er det ofte brugere der har rejs sagen og ikke anmeldere.

Jeg har ikke noget problem med folk som ikke ved eller har lyst til at bekymre sig om rigtigt og forkert behandling af billedet, jeg syntes dog det er skammeligt at anmeldere ikke går i dybden og informere brugere om konkrete objektive tilstande.

Vi kan blot bruge dig som eksempel på hvor blindt folk stoler på anmeldere og tror de har styr på facts og detaljerne, selvom man med et enkelt testbillede og en gl mobil tlf kan objektivt dokumentere konkrete billedbehandlings fejl/ backdoor processing, forvrængning, eller hvad man måtte ønske at kalde det, det er så simpelt at teste at selv en tøs på 7 år vil kunne gøre det efter 5 min undervisning. 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2019 kl. 21:14
Meget tidligere i denne tråd skrev jeg om det ikke var en mulighed, at du havde set dig blind på et testbillede
Det kan jeg kun gentage
Hånden på hjertet: Ser du mange film for hen ad vejen at dokumentere din påstand?
Lidt groft, måske, men nyd nu bare dine film i stedet for at være på udkig efter mere eller mindre reelle fejl

Edit: Og sælg så din Panasonic og køb en anden afspiller, som ifølge dig ikke har lige netop den fejl
Men så har den sikkert en anden fejl... og så kører vi igen

Redigeret af jake51 - 12-Januar-2019 kl. 21:17
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu