recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony vw270 settings
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony vw270 settings

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hafn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2011
Sted: ÅRHUS
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hafn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony vw270 settings
    Sendt: 09-December-2018 kl. 23:37
Hej Guys (and girls)

Jeg har lige fået mig en ny projektor, JUBII.
Havde kigget på en Sony VW260 i et stykke tid, og bum så kom de med en nyere model.

Jeg synes dog ikke standard indstillinger er de bedste, så mit spørgsmål til jer.
Er der nogle her inde der har erfaringer med 270 eller 260'eren, der kan give nogle indspil hvordan den skal indstilles? for det bedste billede

Jeg kan mørklægge rummet næsten til perfektion.


Mvh 
Nick
Til top
eyvind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eyvind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2018 kl. 03:29
For en projektor i den prisklasse så er vel en isf kalibrering verdt alle pengene ?
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2018 kl. 09:57
Det ville være synd ikke at få så fin en projektor professionelt kalibreret. Tag evt en snak med Thomas fra tv-kalibrering.dk
Til top
hafn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2011
Sted: ÅRHUS
Status: Offline
Point: 235
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hafn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-December-2018 kl. 21:24
Igennem arbejdet har jeg faktisk adgang til Calman kalibreringsudstyr,  og har prøvet at kalibrere et enkelt TV selv (med hjælp).
Men ingen på arbejdet har kalibreret en projektor.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 07:23
Du har anskaffet dig en projektor til 40K, så ville jeg bruge 1500 på en professionel kalibrering.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 09:16
Jeg gav nu 2500 for at få min JVC kalibreret
1500 er vist kun for fladskærm
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af hafn hafn skrev:

Hej Guys (and girls)

Jeg har lige fået mig en ny projektor, JUBII.
Havde kigget på en Sony VW260 i et stykke tid, og bum så kom de med en nyere model.

Jeg synes dog ikke standard indstillinger er de bedste, så mit spørgsmål til jer.
Er der nogle her inde der har erfaringer med 270 eller 260'eren, der kan give nogle indspil hvordan den skal indstilles? for det bedste billede

Jeg kan mørklægge rummet næsten til perfektion.


Mvh 
Nick

Det kan ingen hjælpe dig med, da det er MEGET afhængigt af f.eks. dit lærred og dine forhold (lys, afstand, farve på vægge/loft, etc..).


Redigeret af Deschain - 11-December-2018 kl. 12:09
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 12:38
Start med at vælge Cinema-tilstanden
Slå dynamisk iris/kunstig skarphed fra
Så er man da i gang
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 08:27
Hvis du ikke vil ofre de penge en professionel kalibrering koster, så anskaf i det mindste en kalibreringsskive som Spears & Munsil.

Og så er jeg i øvrigt fuldstændig enig med Deschain, du kan ikke bruge andres indstillinger til noget som helst.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2019 kl. 23:19
Jeg har en VPL WV270 i min bio, den har nu kørt ca 60 timer og det er tid til endelig kalibrering, forventer at få det klaret i weekenden.
Har du set Sonys image director 3 software til at korigere grayscale / gamma.?

Du er velkommen til at komme og se en kalibreret 270.


Redigeret af stridsvognen - 06-Marts-2019 kl. 23:20
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu