recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - slet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

slet

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: slet
    Sendt: 10-December-2018 kl. 15:54
Slet


Redigeret af SuperBilleN - 17-December-2018 kl. 07:48
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 01:13
En soundbar med atmos..

Aaaarh, du kan godt høre det, ik? 


Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 10:27
Joo, det kan jeg godt med de nye modeller får rigtig gode anmeldelser.
OG så skal jeg hellere ikke knalde højtalere op i loftet.

Tænker der er lidt mere WAF over en Soundbar
Har kig på følgende soundbar:

Samsung HW-N960 Nordic model

Sony HT-ST5000

Lige Pt. kan man få Sony til 8500 hos Wupti, hvilket er en skarp pris når man tænker hvad ny surround reciever, Center, og 2-4 lofthaøtalere og 2 baghøjtalere koster.

Har i nogle erfaringer med disse, ellers kom gerne med Ris ros
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 10:56
Jeg har da ikke testlyttet sådanne soundbars, så jeg skal selvfølgelig passe på..

Men lige som helårsdæk til bilen, eller en kombineret vaskemaskine/tørretrumbler: Det lyder rigtig smart, men når noget lyder så smart, ja så er det som regel fordi det ikke rigtig kan det, som producenten lover.

Jeg kommer ikke til at få Atmos, ihvertfald ikke før at den første unge er smidt ud af reden, og efter som den ældste er 4 år, så er der lange udsigter :o)
Fordi ja, det er bare noget rod med højtalerne over hovedet, men jeg vil så hellere have et velfungerende 3.1 setup (5.1 setup er på vej), end at forsøge at lave noget gøgl med reflektioner eller lignende.

Men igen, jeg skal selvfølgelig passe på, det kan være, at jeg bare er en "gammel" konservativ nar ang. de nye muligheder.

Hustruen ville elske en soundbar med de egenskaber.. Men 8000 kroner for noget, som jeg efterfølgende ville sidde og ærgre mig over. Ja, det kommer ikke til at ske.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 11:13
Jeg har PT. et 2.1 system jeg har givet små 60K for, så soundbar skal fx ikke bruges til Musik.
Kun til Tv og film.
Vi bor i en 78kvm lejlighed men 2 drenge på 9år 6 år og en ny på vej.
Jeg har det derfor også lidt svært med at retfærdigør overfor ovenboen at der skal smides 4 højtalere i loftet.
Et dedikeret system bliver først om 5-6 år når vi flytter i hus.
Jeg vil gerne give 8-20000 for en nem og god (ikke mindst) WAF venlig løsning.
Den skal bare gerne give mig effekterne fra Atmos.
Jeg ved ikke om jeg mest pt hælder til den Samsung da den har 2 baghøjtalere der giver en mere overbevisende effekt.
Og jeg tænker kabler osv er nemmere at gemme væk bagved sofaen og at hun er nemmere at overtale med kun 2 baghøjtalere fremfor 4 mere i loftet
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 12:06
Hvis man har hørt Atoms på hhv en soundbar og et rigtigt setup (jeg har), så er man ikke i tvivl om hvad der lyder rigtigt.

En soundbar, kan på ingen måde erstatte et rigtigt setup. Det er og bliver en tam efterligning. Men, det er jo nemt... Wink


Redigeret af Deschain - 11-December-2018 kl. 12:06
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Kom endelig med bud, og tak for jeres tid.


Mit bedste bud er at købe en soundbar et sted du kan returnere den.

Jeg har lyttet lidt til soundbars i mange prisklaser, men beholder nu mit gamle 5.0 setup.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 20:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Kom endelig med bud, og tak for jeres tid.


Mit bedste bud er at købe en soundbar et sted du kan returnere den.

Jeg har lyttet lidt til soundbars i mange prisklaser, men beholder nu mit gamle 5.0 setup.



Klaus
Du får altså lige et "like" herfra Klaus, super kommentar 😂
Mvh Frank 
Til top
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 22:31
Læg mærke til, at Samsung HW-N960 kommer inklusiv fysiske baghøjttalere. Både soundbar og baghøjttalere har desuden opad-pegende enheder. Dvs der er tale om ægte surround. Spørgsmålet er så, hvor god Atmos delen er... De får gode anmeldelser....
Til top
jhansen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2018 kl. 22:57
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 08:18
Præcis, det er nemlig ikke kun en soundbar, den har sub og 2 fysiske baghøjtalere, der har front og opad fyrende enheder.
Anmeldelser på nettet er rigtige gode, og for 11000. er det næsten svært at finde forstærker, center, 2 baghøjtalere og 4stk i loftet. for at opnå et 7.1.4 setup

Elgiganten sælger den men det er svært at "låne" den der. Så skal man købe den først.
Er der nogle der har hørt modellen, eller kender nogle der kender nogle?
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Præcis, det er nemlig ikke kun en soundbar, den har sub og 2 fysiske baghøjtalere, der har front og opad fyrende enheder.
Anmeldelser på nettet er rigtige gode, og for 11000. er det næsten svært at finde forstærker, center, 2 baghøjtalere og 4stk i loftet. for at opnå et 7.1.4 setup

Elgiganten sælger den men det er svært at "låne" den der. Så skal man købe den først.
Er der nogle der har hørt modellen, eller kender nogle der kender nogle?

Elgiganten har 30 dages returret.

Jeg har aldrig oplevet problemer, hvis man ikke var tilfreds.

Derudover har Elgiganten 30 dages pris match, så finder du den billigerer hos en af de konkurrenter de har angivet indefor de næøste 30 dage, så får du differencen.

Jeg hentede igår 500 kr på en PS4, da de nu havde den 500 kr billigerer end da jeg købte den (skulle bruge den til gave, så jeg kunne ikke vente på at den kom på bud)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu