recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strøm til Sony DCR-PC3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strøm til Sony DCR-PC3

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maria Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strøm til Sony DCR-PC3
    Sendt: 12-December-2018 kl. 11:54

jeg skal til at overspille nogle dv videobånd fra min tid med dette dejlige videokamera. Jeg har hvad jeg skal bruge af stik til overførsel fra kamera til computer. Desværre kan jeg ikke finde hverken batteri, lader eller andre former for kabler som giver mig mulighed for rent faktisk at tænde det.

Jeg kan vel "bare" finde et uorginalt batteri plus lader et sted og håber den holder strøm til bare et bånd ad gangen. Nogle bud? Gerne i en dansk butik. Eller endnu bedre - bud på strømkabler eller lignende.


Mvh Maria
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 13:34
 
 Hvis der kendes specifikationer for strømforsyningen og der haves kablet fra den til kameraet, så kan der bruges en anden med de samme specifikationer.
Kablet fra forsyning til kamera er specielt til kameraet.


Redigeret af Radiomanden - 12-December-2018 kl. 13:36
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maria Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 14:00
Takker. Og for link. Jeg har slet ikke noget kabel andet end det fra kamera til computer. Eller rettere, det har jeg, men det er blevet væk et sted i kælderen. Det ser ud til at jeg må batteri plus lader vejen.
Ser ud til at subtel har et set jeg kan bruge

?

Det er ganske vist ikke en DK butik, men ser ok ud.

Mvh Maria
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 14:26
Oprindeligt skrevet af Maria Maria skrev:

Takker. Og for link. Jeg har slet ikke noget kabel andet end det fra kamera til computer. Eller rettere, det har jeg, men det er blevet væk et sted i kælderen. Det ser ud til at jeg må batteri plus lader vejen.
Ser ud til at subtel har et set jeg kan bruge

?

Det er ganske vist ikke en DK butik, men ser ok ud.

Link fixed, for meget http Wink

Det var også der jeg endte i min søgning.

Det kan lade sig gøre uden batteri, med et specielt kabel hvor "stik" på kamera er en klump udformet som batteri.
Manual kan downloades:
se side 4 og 11-13

Med lidt fingersnilde kunne man måske selv lave adaptor og forsyne med 3,6-4,2V DC (som Li-Ion celle har)  Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maria Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 14:59
Tak for fix Embarrassed
Ja, som nævnt før har jeg det der specielle kabel et sted og umiddelbart kan jeg ikke se det kan købes nogen steder.
DIY adaptor er også udelukket pga. manglende fingersnilde og fordi det haster en smule.
Hvis jeg køber to batterier kan det ene oplade mens det andet er sat til, så man ikke lige løber tør. Ærgelige penge at bruge godt nok, da det nok kun er denne ene overspilning af bånd, men nok stadig billigere end alternativerne. Men måske jeg skulle prøve at lede lidt mere først. Så få man også ryddet lidt op samtidigt ;)

Mvh Maria
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 16:42
Hvor i landet bor du, måske der er andre der kan hjælpe?
Måske endda har tilsvarende udstyr. Smile

Jeg har selv et gammelt Sony CCD-TR330E liggende, som skal se om jeg kan fixe for venner. Det er så desværre ikke kompatibelt med dit kamera. Cry

Held og lykke med evt. oprydning, det giver måske resultat.  Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maria Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2018 kl. 17:11
Jo, det kunne også være en mulighed, men desværre ikke i øjeblikket pga. sygdom.

Jeg må lede ellers købe batteri. Tak ellers :)
Mvh Maria
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 16:22
Der er flere originale opladere og batterier til Sony her:
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maria Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 14:16
Tak for forslag. Så vidt jeg kan se, hvis man dykker ned i listen, er der flere af disse resultater på søgningen som ikke har relation til mit kamera, men til mobil mv. Hvis jeg f.eks. kun søger på PC3 så får et hit på et par batterier.

Jeg har iøvrigt fundet et par af mine batterier, så nu mangler jeg bare at finde laderen og/eller den der kabeldims.


Mvh Maria
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4200
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 15:47
Der er listet 8 Sony opladere til kamera og et større antal batterier.

Besynderligt du ik kan bruge noget af det


Redigeret af Munch - 17-December-2018 kl. 15:48
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maria Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 16:20
Det er fordi mit kamera ikke står listet som kompatibelt. Men det kan da muligt at de virker alligevel. Jeg må undersøge det lidt mere, når jeg er friskere Smile
Mvh Maria
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 18:02
Hej.

Dit Sony DCR-PC3 bruger NP-FS11 Batteri pakker i følge dette link:


Så du har ret i at du bare kan købe et uorginalt batteri plus lader.

Hvis du skulle løbe tør for strøm under overspilning kan du bare stoppe og skifte batteri før du fortsætter.

Men du behøves ikke at bruge dit eget MiniDV kamera for at ovespille. Du kan vel bruge hvilket som helst MiniDV kamera?

Og hvis det kun er for en gang, er det måske billigere at få det gjort professionelt, end at skal ud og købe lader og batteri?

Hilsen Carsten. 



Redigeret af csell - 17-December-2018 kl. 18:03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu