recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til køb 5.1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til køb 5.1

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
MRRasmussen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2012
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MRRasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til køb 5.1
    Sendt: 13-December-2018 kl. 12:00
Hej Recordere

Jeg er tvivl om den skal være her eller i hjemmebio sursound emne


jeg har et rum kælder :D med troldtekt loft og filt på væggene
Rummet er 3,90 l 370 b og højde på 220

jeg har en sofa der står helt op af bagvægge og fylder hele bagvægen

Da jeg ikke ved "nået" og er ordblind, så det med side i flere timer og læse indlæg kommer ikke til at ske
ville jeg høre jer her inde hvordan jeg bruge mine 25k bedst

På forhånd tak for hjælpen
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 15:25
For nu at starte med surround sound forstærkeren, så har jeg en NAD T742 til salg på dba.dk for 900 kr. Det er billigt, og den er god.
Derudover kan jeg også tåle at komme af med 2 store B&W for-højttalere. Jeg skal lige checke, hvad de hedder, og hvad de kan koste. Måske er 900 stykket ikke så meget galt. De er med fødder og kabler. Hvad skal de sende ind i den NAD ? den er ikke med hdmi.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 16:06
Ja og det råd jeg kan give der er ikke at følge det råd #1 gav dig. Du kan ikke bruge den receiver da den ikke har HDMI
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 18:49
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
MRRasmussen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2012
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MRRasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 22:42
jake51 Se dropdown menu  Tæt på lolland hvorfor da
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2018 kl. 22:51
Nå, jeg ved bare ikke om de har HFK der... så kunne du høre det før køb
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 03:59
Hvad har du af skærm? Ønsker du at købe brugt? Hvordan forventer du at afspille dine film?

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
MRRasmussen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-Juni-2012
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MRRasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 10:06
Supergris Se dropdown menu  Jeg  har en samsung q9 65 og ps 4 pro  tænker på at indcode mine bluray film til en plex server på et tidpunkt

ps dali zensor nået vær kender ingen ting til højtaler


Redigeret af MRRasmussen - 14-December-2018 kl. 10:07
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 12:26
Så vil du være rigtigt godt for dig, at investere i en Nvidia Shield TV, som kan afspille alle dine rippede film i alle formater af lyd og billede. Jeg synes, den er betydeligt bedre i dagligdagen end en PS4.

Du svarede ikke på, om du er interesseret i at købe brugt, hvor der er masser penge at spare, så du kan få langt bedre grej for dine penge.

Der er mange andre end Hifiklubben, der sælger grej...

Har lige set, der er tilbud på denne Sony receiver, som nærmest er umulig at slå, når den bliver solgt til den pris:


, så den kan du roligt købe, så skal du bare finde højttalere...

Lige med hensyn til receivere, er det rart, at købe en ny, eller i hvert fald næsten ny model, så du er sikker på, den kan tage alle formater af lyd og billede, så du kan bruge den som kontrolcentral, hvor alle dine enheder bliver forbundet, så du kan nøjes med ét HDMI-kabel videre til din fine skærm...


Redigeret af Supergris - 14-December-2018 kl. 12:41
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 15:51
Jeg anbefaler, at du tager ind i den nærmeste HFK
De kan hjælpe dig med at vælge de rigtige højttalere, hvis du ikke ved så meget om det (som du selv siger)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 23:58
Jeg er absolut af den mening, at brugmarkedet for højttalere er den rigtige vej at gå, og Sony receiveren kan ikke slås til prisen...

Hvorfor er folk så vilde med Hifiklubben?

For 20 - 35 år siden synes jeg de var svære at komme udenom, men i dag skummer de selv den fløde, man i sin tid kunne spare, ved at gå udenom mellemleddet i forhandlerkæden, men den tid er forbi.
Deres produkter er fine, men priserne er ikke bedre end andre steder...


Redigeret af Supergris - 15-December-2018 kl. 03:02
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 11:56
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Jeg er absolut af den mening, at brugmarkedet for højttalere er den rigtige vej at gå, og Sony receiveren kan ikke slås til prisen...

Hvorfor er folk så vilde med Hifiklubben?

For 20 - 35 år siden synes jeg de var svære at komme udenom, men i dag skummer de selv den fløde, man i sin tid kunne spare, ved at gå udenom mellemleddet i forhandlerkæden, men den tid er forbi.
Deres produkter er fine, men priserne er ikke bedre end andre steder...

Der er vel i grunden kun en person der Anbefaler HFK(i hvert kun i denne tråd). Når det så er sagt så er det jo det oplagte at fortælle folk der “intet ved” at de skal spørge om hjælp der. 
Hvis priser på produkterne i HFK matcher andre priser, så får du da servicen i butikken, som du givetvis ikke ville opnå i Elgiganten og power. (Og ja jeg er klar der er mange andre butikker/shops)


Redigeret af Bravo - 16-December-2018 kl. 11:58
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu