recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 18 Opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 18 Opsætning

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 22:11
-



Redigeret af SuperbrugereN - 15-December-2018 kl. 22:33
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 22:16
Oprindeligt skrevet af SuperbrugereN SuperbrugereN skrev:

i så fald, hvad kan du sælge en Beosound Core og Essence Remote til ? 

Beklager jeg kan ikke lave special priser her inde, det er ikke fordi at jeg ikke vil hjælpe. Me vi er ikke i familie eller kammis i verden ude fra recorder. Så den del kan jeg ikke hjælpe med
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 22:21
Helt ok
Til top
321416 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 321416 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 16:29
Jeg har selv et LG E7, der er tilsluttet med optisk kabel direkte til Transmitter 1, som sender lyden til Beolab 17/19.

For at kontrollere volumen har jeg købt en RC-V3000 IR-receiver hos B&O, som blot kobles til Transmitterens USB-stik. Herefter kan jeg kontrollere volumen med min LG-fjernbetjening.

Bemærk, at det kun virker med LG's almindelige IR-fjernbetjeninger. De nye fjernbetjeninger (Magic Remote), hvor du kan pege med en cursor, virker desværre ikke.

Husk at sætte din lydudgang på fjernsynet til den optiske udgang.

Mht. Airplay/Chromecast sætter jeg dette direkte til TV'et og spiller musik herigennem.

Beosound Core kræver en særlig volumekontrol fra B&O, og her kan du ikke bruge din LG-fjernbetjening. Hub'en burde virke, men jeg har ikke selv prøvet. Det virker fint med RCV3000, og den koster vist kun 200 kr. Spørg hos B&O.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 18:56
Det er lidt mystisk hvis hubben ikke vil "lære" fjernbetjeningen - det burde den kunne. Blinker lysdioderne på den rigtige måde, når du gøre det?

Jeg så også en anden ting i manualen (https://www.beoplay.com/~/media/manualspdf/s8/3511360_1507_multi_ug_beoplay-s8-mk-i-master-4_web_combine.pdf?la=en) - hvis man dobbeltklikker på knappen på hubben kan man slå volumenkontrol til og fra for den aktuelle indgang. Kan det være sket ved en smutter? Se side 17 (lås lydstyrkejustering).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 18:57

Er der så ingen lydforsinkelser på dit fjernsyn?

Min forhandler sagde jeg skulle bruge Hubben for at kunne bruge højtalerne med et IKKE b&o fjernsyn? Er det så et oversalg eller? 

Jeg kan jo ikke forstå at jeg skal ha alle de bokse! 

Jeg overvejer om jeg skal gøre det du skriver, og så købe en Beosound Core istedet for Connection Hub? 



Redigeret af SuperbrugereN - 16-December-2018 kl. 18:57
Til top
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 19:00

Hej Huntie

Tak for din besked

Jeg mener at have fulgt manualen til punkt og prikke, og connection hubben modtager også IR koderne - dioden blinker som der stør beskrevet i manualen når jeg følger denne -

Men er det ikke rigtigt at jeg er nød til at have HUB tilkoblet, for at kan bruge højtalerne med fjernsynet? 
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 19:14
Jo, hubben laver det optiske signal om og burde styre lydstyrken. Eller alternativt som jeg og 321416 skriver, kan man få et IR-øje, som fungerer sammen med Transmitter 1 direkte. Den fungerer direkte med de gængse TV-fjernbetjeninger (LG, Samsung, Sony).

Du har sat det optiske kabel i hubben og så et PL-kabel videre til transmitteren, ikke?
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 19:20

Så jeg behøver ikke hubben? Det er måske bare et oversalg for at tjene lidt ekstra de gør det?

Når jeg kunne nøjes med øjet?

Jo det synes jeg også jeg har prøvet
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 19:26
ærligt så tror jeg det er lige så meget for at komme af med et produkt de evt er brændt inde med.
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 19:28
Hubben er nok den, de er vant til at sælge - den fungerer jo også, når man kobler ledninger direkte til højttalerne dvs. ikke trådløst. Jeg ved heller ikke, om transmitter 1 hele tiden har kunnet styre volumen.

Jeg var inde over de samme overvejelser og endte med at købe RCV-3000-øjet og sætte i transmitteren. Så kan man sætte det optiske kabel direkte i transmitteren, og man kan skrue op og ned med TV'ets fjernbetjening (og den skal ikke kodes ind, men kun de gængse fjernbetjeninger virker). For mig gi'r det ihvertfald mening at undgå den ekstra boks.

Men stadig burde det samme kunne lade sig gøre med din hub hvis:
* Optisk kabel går til hub, og videre med PL til transmitter
* Fjernbetjeningen er indkodet korrekt
* Der ikke er lås på volumenkontrollen ved en fejl (det med at dobbelttrykke på knappen på hubben).
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2018 kl. 19:29
Men altså: for at bruge LGs Magic Remote, så kan man ikke bare tilslutte udstyr og lære det koderne til volumen, da der ikke er IR-signaler i den pr default. Det er lettere omstændigt at få det til at virke, men du kan bruge fremgangsmåden, som er forklaret her:
https://support.sonos.com/s/article/3479?language=da

Kort sagt, så er dit nuværende problem, at der intet signal kommer ud af din fjernbetjening, som din hub kan modtage.

Redigeret af Torben Rasmussen - 16-December-2018 kl. 19:30
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu