recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beolab 18 Opsætning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beolab 18 Opsætning

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Beolab 18 Opsætning
    Sendt: 13-December-2018 kl. 21:53

Hej allesammen

Jeg er forholdsvis ny på dette forum

Har lige skiftet mine gamle Beolab 8000 ud med de ''trådløse'' Beolab 18

Da jeg ønsker at de skal være trådløse til mit LG fjernsyn har jeg derfor investeret i en Beolab transmitter 1. 

Spørgsmål 1:

Jeg blev så også opfordret til at købe Beoplay Connection Hub dertil - Kan det passe at man skal have denne for at få den optimale lyd fra et LG fjernsyn? Jeg troede og synes ellers at kunne læse mig frem til at Beolab transmitteren burde være rigeligt? Er jeg blevet snydt? Disapprove

Spørgsmål 2:

Er der nogen eller en som har en god vejledning til at sætte Beolab 18, Beolab transmitter 1 og Beoplay Connection Hub sammen til et TV?


Spørgsmål 3: 

Ønsker også at spille musik fra min telefon til højtalerne, skal jeg så investere I en Beosound Core eller hvad har I andre gjort? Synes det er lige i overkanten med alt dette dyre udstyr bare for at kunne få det til at spille sammen. Købte dem for at slippe for ledninger men nu ender jeg op med at have en masse bokse istedetfor. Hmmmmm Thumbs Down


Håber I kan hjælpe. 
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 10:59
Transmitteren kan ikke styre volumen og mig bekendt kan du ikke regulere volumen på SPDIF-udgangen på LG-TV'et (ret mig hvis jeg tager fejl). Så for at få mulighed for at regulere volumen, så skal den sættes til en hub. For at kunne streame til højttalerne, så skal der en Core til. Og ja, det er komplet tumpet, at man ikke har samlet nogle af alle disse funktioner i én boks!
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2018 kl. 12:38
Man kan godt styre volumen på Transmitter 1 med et RCV-3000 IR-øje (se fx illustrationen på https://www.luxussound.com/en/bang-olufsen/accessoires/beolab-transmitter-1.html ). Jeg kører med optisk kabel fra TV (sat op til PCM) til T1. IR-øjet forstår de gængse TV IR-koder for at skrue op/ned, og dette har indvirkning på linjeindgangen og den optiske indgang (men ikke powerlink-indgangene). Men det er selvfølgelig kun 2.0 el. 2.1 som er muligt på denne måde.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 13:52
Tusind tak for jeres råd og vejledning

Kan jeg bruge en Beosound Essence Remote til min transmitter og beohub?
Til top
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 15:19
Jeg har fået mine højtalere til at spille nu, men kan ikke skrue op og ned, selvom jeg har Beoplay Connection hub tilsluttet! Hvordan kan jeg få den til det? Har fulgt manualen, måske stikkene ikke sidder rigtigt fra hubben til transmitteren? 

Har sat det optiske kabel fra TV til Transmitter, PL fra transmitter til HUB PL ind ? Er det ikke rigtigt? 


Redigeret af SuperbrugereN - 15-December-2018 kl. 15:56
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 19:01
Lyden kommer jo aldrig over i Hub’en, så det dur ikke. Du skal have lyden ind i hub’en først og så videre til transmitter.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 19:48
Hej Torben

Det synes jeg også at have prøvet, 

Når jeg koder hubben til fjernbetjening, og jeg prøver at skrue ned for lyden, viser den bare at sort kryds i højre side af fjernsynet, hvor den normalt viser skruer ned for lyden. 

Men må indrømme, synes jeg har prøvet med optisk ind i hub og med PL fra hub til transmitteren også /: 

Det er godt nok svært for en nybegynder som mig


Redigeret af SuperbrugereN - 15-December-2018 kl. 21:35
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 19:49
Hvorfor ikke købe en beosound core, samme størrelse som hub. Men her kan du bruge beosound essencen Remote, så får du afgang til netradio samt streamingen til den også og så kan du tilsluttet dit lg tv til coren. 
Noget bedre løsning tænker jeg end det andet
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 19:50
Men du skal stadig bruge transmitteren hvis det skal være trådløs tilslutning til højttalerne
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
SuperbrugereN Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 19-September-2017
Status: Offline
Point: 44
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperbrugereN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 20:01
Min b&o forhandler sagde jeg bare kunne nøjes med transmitteren, connection hub og en bluetooth dungle / chromecast.

Men har brug for hjælp til at connecte min connection hub til fjernsynet
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 21:24
Jeg arbejder i en B&O butik, en hub er noget bøvlet end at købe en core som kan meget mere
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
Vilstrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2008
Status: Offline
Point: 1005
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilstrup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2018 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af SuperbrugereN SuperbrugereN skrev:

Min b&o forhandler sagde jeg bare kunne nøjes med transmitteren, connection hub og en bluetooth dungle / chromecast.

Men har brug for hjælp til at connecte min connection hub til fjernsynet

Det skal du evt gøre via optisk indgang 
Mvh.

Vilstrup
----------------
Min Hjemmebio - MK Sound S150 System
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu