recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Android hotspot problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Android hotspot problem

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Tstage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-September-2018
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

1TB/måned lyder som et abonnement man ikke må bruge som hotspot.


Klaus
Jeg har fri data + op til 3 extra simkort som bla kan bruges i 4g router , så der er muligt Smile
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

1TB/måned lyder som et abonnement man ikke må bruge som hotspot.


Klaus

Den har teleselskaberne prøvet før. Den går ikke. Vi har netneutralitet i DK, så de må IKKE blokere for netværksdeling. Sidste gang jeg hørte om det, var da Oister indførte deres 1TB abonnement sidste år. Der satte de en grænse på mener det var 20GB over deling, men abonnementet nåede ikke engang at blive lanceret, før ombudsmanden gav dem en huskekage og dermed var der åbnet for alt data over deling fra dag 1.
Har det selv nu og bruger netværksdeling meget flittigt når jeg sidder med den bærbare på job.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Tstage Tstage skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

1TB/måned lyder som et abonnement man ikke må bruge som hotspot.


Klaus
Jeg har fri data + op til 3 extra simkort som bla kan bruges i 4g router , så der er muligt Smile

Hos hvem? Kan nenmlig desværre ikke få ekstra simkort hos Oister :(
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

1TB/måned lyder som et abonnement man ikke må bruge som hotspot.


Klaus


Så er abonnementet bare ikke lovligt ;)




Redigeret af Clemen - 19-December-2018 kl. 06:32
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 08:32
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg kunne ikke se hvor jeg skulle konfigurere hotspot i hans telefon. Jeg troede, jeg skulle vælge sikkerhed og lign., som  på min, men det skete ikke, selv om det er næsten samme telefon vi har. Han har dog Oreo. Jeg har ikke opdateret endnu. Hvad hotspot hedder, er ligegyldigt. Der kom intet frem på iPad. Da jeg aktiverede hotspot på min telefon, kom den frem på iPad med det samme.
Nej, det er jo ikke ligegyldigt hvad hotspot hedder, hvis du ikke har været inde og konfigurere det. Det er ikke nok bare at slå det til, der skal jo også sættes et SSID, en kode osv.

På nogle Android-telefoner er hotspot under Indstillinger -> Mere -> Internetdeling og hospot.
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg kunne ikke se hvor jeg skulle konfigurere hotspot i hans telefon. Jeg troede, jeg skulle vælge sikkerhed og lign., som  på min, men det skete ikke, selv om det er næsten samme telefon vi har. Han har dog Oreo. Jeg har ikke opdateret endnu. Hvad hotspot hedder, er ligegyldigt. Der kom intet frem på iPad. Da jeg aktiverede hotspot på min telefon, kom den frem på iPad med det samme.
Nej, det er jo ikke ligegyldigt hvad hotspot hedder, hvis du ikke har været inde og konfigurere det. Det er ikke nok bare at slå det til, der skal jo også sættes et SSID, en kode osv.

På nogle Android-telefoner er hotspot under Indstillinger -> Mere -> Internetdeling og hospot.

Og det er også der hotspot er at finde. Som jeg har skrevet fik jeg ingen mulighed for at konfigurere det. Kunne ikke definere sikkerhed, sætte kode osv.
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 09:03
Ok, lyder lidt underligt. Der må jo have været noget i menuen derinde?
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Ok, lyder lidt underligt. Der må jo have været noget i menuen derinde?

Muligvis. Jeg har ikke adgang til telefonen pt., og der går nok et par dage før det sker.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 10:05
Jeg har lige selv haft en g5 motorola og med alle de wifi problemer som er kendt ude på lenovos web forum så røg den retur til butikken igen.

hotspot virker ikke og wifi har problemer med at forbinde router, dette problem er kendt på hele g serien også de nye g6 modeller  fra motorola 

søg wifi problems i google, motorola er ikke en telefon og anbefale


Redigeret af jetdirect - 19-December-2018 kl. 10:06
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

Jeg har lige selv haft en g5 motorola og med alle de wifi problemer som er kendt ude på lenovos web forum så røg den retur til butikken igen.

hotspot virker ikke og wifi har problemer med at forbinde router, dette problem er kendt på hele g serien også de nye g6 modeller  fra motorola 

søg wifi problems i google, motorola er ikke en telefon og anbefale

Så må jeg have været heldig. Der er ingen problemer med min G5 plus. Ej heller var der problemer med en tidligere G-model.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 10:28
ja det må have noget med de serier der er ude for deres support beder om telefonens  emie nummer så de kan tjekke telefonen 

de modeller jeg har oplevet det på er g5 og g6+
Til top
Tstage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-September-2018
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2018 kl. 21:22

[/QUOTE]
Hos hvem? Kan nenmlig desværre ikke få ekstra simkort hos Oister :(
[/QUOTE]
Telmore , jeg gir 29- mdr. Pr stk. men abo med fri data kan ikke oprettes mere , det er fra da de overtog Plenti
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu