recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mesh netværk med trådet ap
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mesh netværk med trådet ap

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mesh netværk med trådet ap
    Sendt: 17-December-2018 kl. 20:47
hej

Jeg vil gerne opgradere mit wifi til et mesh netværk. 
Jeg har 6-7 kabler fra mit modem og ud i resten af huset. Så vil helst koble access punkter op via kabel.

Hvad kan anbefales, jeg har brug for både 2.4 GHz og 5 GHz
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2018 kl. 23:16
Mesh er trådløst, ikke kablet.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 07:48
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Mesh er trådløst, ikke kablet.

Klaus
vil det sige at mesh enhederne kun kan køre trådløs ?

Det må da være en fordel at benytte en kablet forbindelse til alle access punkter.




Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6971
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 07:55
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 08:11
Hvorfor vil du have MESH når du har mulighed for at kable de AP du måtte have brug for. Jeg bor i et 3 etagers rækkehus midt i kbh hvor der er massere af andet WIFI at slås med, jeg har 1 Unifi AP på hver etage og har klippestabilt WIFI
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

hej

Jeg vil gerne opgradere mit wifi til et mesh netværk. 
Jeg har 6-7 kabler fra mit modem og ud i resten af huset. Så vil helst koble access punkter op via kabel.

Hvad kan anbefales, jeg har brug for både 2.4 GHz og 5 GHz

F.eks. Google WiFi kan køre både trådet og trådløst, men hvis du kan kable alle AP'er, er der ikke rigtigt nogen grund til at lave et MESH netværk.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 09:25
Jeg ville gerne have mesh funktionaliteten da det skulle styre hvilken ap som er bedst. 

Fx hvis jeg kobler en telefon på i stue etagen, så vil den vælge nærmeste ap. Går jeg op på 1 sal, så er jeg stadig forbundet til ap i stue etagen selvom jeg ville få bedre signal ved at forbinde til et ap på 1 sal.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg ville gerne have mesh funktionaliteten da det skulle styre hvilken ap som er bedst.


Der er nogen der er godt til at sælge Mesh enheder.
De får overbevist kunder om at Mesh er det du søger, Mesh har bare ikke noget med brugerstyring at gøre, men ideen om at flere enheder kan nå hinanden via forskellige veje.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 09:44
Det kan et Unifi netværk også sagtens gøre
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af JakobSkaarup JakobSkaarup skrev:

Det kan et Unifi netværk også sagtens gøre
ok jeg må kigge på noget unifi.

Er der et basic Setup man kan starte med. Jeg vil tro 3 ap vil være en god start.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Jeg ville gerne have mesh funktionaliteten da det skulle styre hvilken ap som er bedst. 

Fx hvis jeg kobler en telefon på i stue etagen, så vil den vælge nærmeste ap. Går jeg op på 1 sal, så er jeg stadig forbundet til ap i stue etagen selvom jeg ville få bedre signal ved at forbinde til et ap på 1 sal.
Mesh betyder blot at AP'erne er forbundet trådløst, det har ingen betydning ift. håndtering af wifi klienterne.

Afhængig af dit behov, kan du starte med f.eks. 2 og så udvide, hvis det er nødvendigt.

Man får normalt ingen gevinst ud af at købe de dyrere modeller. Tværtimod kan overveje at skrue ned for signalstyrken, da det vil få klienterne til at skifte AP lettere.



Redigeret af quarkir - 18-December-2018 kl. 11:29
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2018 kl. 12:32
Overvej lige hvor meget du vil bikse med netværk.

ubiquiti bliver rost og anbefalet herinde. Med god grund. Det er bare bøvlet når man ikke ved en skid om netværk.

Jeg har google wifi. Det tog ingen tid at sætte op. Det sørger selv for opdateringer. Mit wifi er lynhurtigt.

Efter det er sat op kan det sagtens køre med kabel.

Resten klarer google wifi selv.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu