recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny router?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny router?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny router?
    Sendt: 22-December-2018 kl. 17:20
Så vidt jeg husker, har Ubiquity AP’er indbygget DHCP server. Men man skal ikke sætte routeren i bridge mode for at tilslutte et AP - bare slukke for wifi i routeren.
/Peter
Til top
Bjur Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Lejre, Sjælland
Status: Offline
Point: 2554
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2018 kl. 07:43
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Tak Klaus. Jeg har en PiHole, jeg han bruge til DHCP, men port forwarding vil være et problem formoder jeg
Ja i bridge mode mister du al router funktionalitet. 
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-December-2018 kl. 00:35
Tak Klaus. Jeg har en PiHole, jeg han bruge til DHCP, men port forwarding vil være et problem formoder jeg
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 23:59
Hvis du sætter den i bridge, har du ingen dhcp server. Det kræver en router at have dhcp server.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 23:29
Jeg overvejer, at sætte routeren i bridge mode og så købe en par Ubiquity UAP-AC_LR access points. Et til kælderen og et til stueetagen. Jeg kender intet til Bridge Mode, så jeg bliver nødt til at høre, om det vil virke? Hvor kommer DHCP fra i det scenarie? Jeg skal lave port forwarding til en Raspberry PI jeg har - kan man det?
Er der andet jeg skal være opmærksom på?
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 16:30
Kører Google Wifi (Mesh) og har en 8ports switch stående i skabet sluttet til Google Wifi der kun har etnetværksstik ud, og et ind.

Virker perfekt

NAS, TV, AppleTV 4 og Ikea Trådfri sidder i switch
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 14:23
De har byttet routeren en gang - det hjalp noget med ikke nok. Eller siger det "Lav en reset til fabriksindstillinger". Det hjælper lidt, men ikke så meget, at jeg kan bruge det.

Jeg er i gang med et SmartHome. Fruen vil hellere have gammeldags kontakter, når man ikke kan stole på, at lyset tændes, når man trykker på tabletten Big smile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 12:40
Hvad siger Telenor til din fejlbeskrivelse?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 12:35
Jeg havde nogenlunde samme problem med min yousee router.

Købte google wifi og satte router i brigde. Nu er problemer væk. Hastigheden er meget bedre. Dækningen er markant bedre.

Så jeg kan kun anbefale.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af torbenan torbenan skrev:

Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Sæt SAGEMCOM routeren i bridge mode og køb en kvalitetsrouter.


Mit spørgsmål var, om I kan anbefale en kvalietsrouter.

De bedre (dyre) modeller fra f.eks. Netgear og ASUS, går man sjældent fejl af.

Du kunne også gå MESH vejen, når nu du har flere etager. Det kunne f.eks. være Google WiFi.
Til top
torbenan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2014
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 124
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér torbenan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af Deschain Deschain skrev:

Sæt SAGEMCOM routeren i bridge mode og køb en kvalitetsrouter.


Mit spørgsmål var, om I kan anbefale en kvalietsrouter.
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2018 kl. 09:10
Sæt SAGEMCOM routeren i bridge mode og køb en kvalitetsrouter.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu