recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - RAMs betydning for Android-enheder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

RAMs betydning for Android-enheder

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: RAMs betydning for Android-enheder
    Sendt: 22-December-2018 kl. 14:45
Hej med jer

Den kommende mobil Samsung Galaxy 10 menes at få hele 10 GBs RAM - akkurat ligesom den kommende OnePlus får 10 GB RAM.
Selv har jeg en OnePlus med 8 GB RAM samt en Samsung Tab S med kun 3 GB RAM

Min onePlus fungerer altid og meget hurtigt uanset hvor meget jeg har i gang eller har haft i gang, mens min ovennævnte Tablet Tabs hele tiden skal renses for at lukke Apps for at få optimal hastighed.

Hvorfor vælger fabrikanterne at lave de mange RAM? Er det ikke, som jeg har oplevet, for at kunne holde hastigheden i gang uanset hvor mange programmer/Apps der kører samtidig?
Eller hvad er formålet?




Redigeret af bentpetersson - 24-December-2018 kl. 23:33
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 16:06
Standard ræs - når man ikke kan udskille sig på andre måder, så er det det de gør. Lenovo er dog "langt" foran i det ræs nu med deres 12GB model. Mængden af ram er irrelevant hvis et os ikke understøtter multitasking, men det er jo så netop det Android reelt gør nu. - Og så begynder mængden af ram at blive afgørende for performance. Derudover laves der jo mere og mere onboard AI og flere og flere beregninger. og der er mængden også afgørende for performance.
Jo nyere OS jo bedre optimeret til at understøtte applikationer der kører samtidig. Jo ældre, jo værre.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 17:31
Ud fra hvad du siger, så tror jeg ikke at s10 får mere end 8 GB ram, kan ikke se hvorfor de skulle gå 4 GB op fra 9+ modellen eller 6 GB op fra 9 modellen.

Har selv 9+ og mangler ikke speed. 

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 17:38
Tak Jordan
Mit spørgmål går mere RAMs betydning . Kan du hjælpe med at forklare det?
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 18:11
Rigtigt Claus. Jeg føler også, at det er et fabrikræs, og jeg tilslutter mig også hvad du iøvrigt skriver.
Jeg har overvejet en ny tablet, men produktionen af tablets er nu mere gået på 2 i 1 og jeg har nødigt  erhvervet mig en Lenovo det kører på Microsoft og som er langsom. Hvilket nok er på grund af lav pris. Microsoft af hensyn til min forfattervirksomhed.
Jeg sværger til Android der altid virker og er ultralogisk og professionel.
Men jeg er nærig og købet ikke gerne en tilsvarende ny i Android. Jeg havde håbet på blot en tablet, der er ekstrem hurtig med mange RAM til ca 3500 kroner.



Redigeret af bentpetersson - 22-December-2018 kl. 18:13
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2018 kl. 18:46
Har Tablets fra alle 3 platforme (MS Surface4 pro i7 - lidt ældre Android samt Ipad ) . Og Ipad er helt klart min favorit, - men op til 18k for den nye topmodel skal da godt nok lige overvejes . . . Wink
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 967
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 12:21
Mængden af RAM er så godt som ligegylidgt. Det eneste det gør er at du kan have flere apps åbne i ram lageret før de ældste bliver lukket. Eller hvordan RAM manegement systemet du vælger at sortere. 
Dette er den primære forskel. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 18:20
Tak for svaret.
Men hvis det er korrekt, hvad du skriver, hvorfor øges mængden af RAM så hele tiden? Jeg tror ikke, at det kun er for at sælge nye mobiler



Redigeret af bentpetersson - 24-December-2018 kl. 18:21
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Tak for svaret.
Men hvis det er korrekt, hvad du skriver, hvorfor øges mængden af RAM så hele tiden? Jeg tror ikke, at det kun er for at sælge nye mobiler



Telefonen kan mere og mere, og det kræver mere og mere at den

Også er det jo også en måde at skille sig ud blandt alle de andre Android telefoner
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2013
Status: Offline
Point: 2400
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 22:48
Det er måske mere komplekst. Ikke så enkelt
Såkaldte eksperter mener, at den samlede ydeevne af enheden bestemmes af, hvor optimalt en CPU og RAM fungerer sammen. Dvs,  at jo mere RAM en CPU har adgang til, jo lettere bliver det ønskede  og forudbestemte arbejde, hvilket bevirker en hurtigere enhed. 
Har man derimod ikke en tilstrækkelig mængde RAM, skal  CPU en arbejde meget, hvorved det bliver sværere at overføre data, hvilket i væsentlig grad nedsætter enhedens ydeevne.
Denne forklaring svarer også til min beskrevne oplevelse på min Tablet.

i


Redigeret af bentpetersson - 25-December-2018 kl. 10:30
Med venlig hilsen
bentpetersson


Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu