recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Windows lommeregner virker ikke. Nu med løsning.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Windows lommeregner virker ikke. Nu med løsning.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Windows lommeregner virker ikke. Nu med løsning.
    Sendt: 23-December-2018 kl. 17:46
Hej.

Windows egen indbyggede lommeregner holdt pludseligt op med at virke. Hvis jeg skriver tal, der er større end 2-3 cifre, så kan jeg ikke skrive tallet færdigt. Nogen andre der har haft denne erfaring og som har fundet et fix?

Glædelig jul.


Redigeret af Thorvald - 07-Februar-2019 kl. 06:33
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 18:00
Har du prøvet at genstarte pc'en (ikke en sluk og så tænde igen, men en genstart)
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 18:48
Var ikke lige helt sikker på om computeren har været genstartet, så det prøvede jeg lige for en sikkerheds skyld. Jeg har også prøvet at skrive tallene, både med det eksterne tastatur, det indbyggede tastatur på den bærbare, såvel som med musen. Men resultatet er det samme i alle tilfælde. Jeg læste et sted at den nyeste udgave af lommeregneren er tilpasset touch funktionalitet - kan der være noget der er gået galt der? Men den burde vel virke lige så godt, selvom man ikke bruger touch skærm.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tbent Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2018 kl. 22:46
Der er flere indstillingsmuligheder på lommeregneren, står der Standard ud for der 3 linjer oppe i venstre hjørne, ellers så tryk på linjerne og vælg Standard.
Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 00:43
Ja, det ved jeg. Men ligemeget hvilken af indstillingerne jeg vælger er det, det samme. Tænkte på en ting jeg evt. kunne prøve. Afinstallere den (hvis man kan det) og prøve at installere den fra Windows support igen.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
eyvind Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér eyvind Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 07:51
Har du prøvet å resette lommeregner appen?

Instillinger->apper-> velg lommeregner og så avanceret.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-December-2018 kl. 10:40
Den mulighed havde jeg ikke selv fundet på. Har prøvet. Lavede en genstart. Men resultatet er det samme.  Unhappy
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2018 kl. 11:38
Der er flere metoder her, bl. a. sletning og geninstallation:
/Peter
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4416
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 08:30
Vis et par screenshots af hvad der går galt. Når du skriver et tal, to tal, tre tal osv osv. Så er det meget lettere at komme med inputs.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 08:40
Det er lidt svært at lave screenshots af. Hvis jeg f.eks. prøver at skrive 2500. Så taster jeg 2, 5 og nul og det går fint, der står 250. Når jeg så taster det næste 0, så sletter den 5-tallet og nullet i 250, så der blot står 2.

Jeg har prøvet nogle af de forskellige metoder i det forrige links (men ikke alle endnu), men indtil videre ikke med bedre resultat. Næsten kun med dårligere resultat, fra en windows opdatering, der gør at lommeregneren bliver meget stor og næsten fylder hele min 27" skærm. Jeg kan dog manuelt lave den mindre, så det er ok.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2019 kl. 06:33
Hej.

Har omsider fundet en løsning. Min gode gamle HP48GX lommeregner stod af (tror jeg) i går. Men den er også fra omkring 1992 eller 1993, hvilket gør den ca. 26 år gammel. Så den har holdt pænt godt.

Nå men - jeg fandt et lommeregner program, der genskaber Windows 7 lommeregneren - i Windows 10. Og til min overraskelse starter den faktisk også fra tastaturets lommeregner tast, uden at jeg behøvede at gøre noget. Se følgende links:


Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu