recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Argon højtalere på Samsung tv brummer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Argon højtalere på Samsung tv brummer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKL-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Argon højtalere på Samsung tv brummer
    Sendt: 25-December-2018 kl. 16:14
Hej Alle.
Jeg har sat et par Argon 7460a på mit Samsung tv. Det er koblet på via mini jack (høretelefoner) men de brummer en del. Er der nogen der har en løsning på det? Der er en usb input bagpå højtaleren, men så vidt jeg ved kan usb ikke transporter lyd, eller er jeg forkert på den? 
Har testet højtalerne ved afspilning fra mobil og her er der ingen mislyd, så på en eller anden måde må det være tv'et der driller.
Pft.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2018 kl. 23:36
Nu ved jeg ikke hvilket kabel du bruger. Det skal være som dette og tilsluttes stereo indgang på højttaler.


Og så skal du tjekke i tv’ets menu at hovedtelefon udgangen er sat til Line out og ikke headset.


Redigeret af Mufti - 25-December-2018 kl. 23:37
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 00:11
Prøv at vende netstikket til højttalerne (no kidding!).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 13:44
Har du sat kablet ind i headphone stikket på fjernsynet..

Hvis ja til det, så bør du i stedet anvende Phone stikkene som formentlig er ovre bag på (sort og rød)..
Headphone udgangen bør kun anvendes som sidste udvej.. 


Redigeret af NikolajDS - 26-December-2018 kl. 13:44
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Har du sat kablet ind i headphone stikket på fjernsynet..

Hvis ja til det, så bør du i stedet anvende Phone stikkene som formentlig er ovre bag på (sort og rød)..
Headphone udgangen bør kun anvendes som sidste udvej.. 
Problemet med RCA udgangen er bare, at de ikke kan volumereguleres på langt de fleste TV. 
Så skal det gøres direkte på højttalerne. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 16:04
Næste problem er at phonoudgangen er fraværende på rigtigt mange nyere tv....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 16:42
Det er selvfølgelig rigtigt.. Og også derfor at det ikke er optimalt med aktive højtalere uden fjernbetjening som "soundbar" til et fjernsyn..

Men i det mindste så kan det afprøves, og så skrue godt op for højtalerne, og hør om mislyden er der.. 
Det vil ihvertfald fejlfinde, og jeg synes det er tit, at der kan være lidt overgangstøj ved anvendelse af Jack udgange beregnet til ikke-aktiv høretelefoner.. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 20:55
Oprindeligt skrevet af JKL-DK JKL-DK skrev:

Har testet højtalerne ved afspilning fra mobil og her er der ingen mislyd, så på en eller anden måde må det være tv'et der driller.
Er TV tilsluttet stikkontakt med jord?
Hvis ja, er TV netledning med DK 3-benet stik med jord, eller bare standard Schuko stik som kræver en "tysker" stikkontakt for at få jordforbindelse. Wink
Ellers kunne en adaptor
måske hjælpe.
Mvh. JørgenT
Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKL-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 21:15
Tak for alle jeres svar.
Er der nogle der ved om dette kan være en løsning?


Redigeret af JKL-DK - 26-December-2018 kl. 21:17
Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKL-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Prøv at vende netstikket til højttalerne (no kidding!).


Klaus

Tak for svar, men stikket kan desværre ikke vendes.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 21:21
Det er muligt du kan løse det med en Ground Loop Isolator. Det gjorde jeg i bilen med min BT- receiver. Den brummede frygteligt når man ikke spillede musik. Så snart der var lyd, så forsvandt det.

Da jeg satte denne lille dims på, forsvandt det helt.

https://www.amazon.co.uk/Ground-Isolator-Neoteck-Filter-Eliminator-Black/dp/B076J3GD74/ref=pd_lpo_vtph_267_tr_t_2?_encoding=UTF8&psc=1&refRID=XZ7CH4DDB7PGSADJ9MRW
Til top
JKL-DK Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 09-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 43
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JKL-DK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2018 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Har du sat kablet ind i headphone stikket på fjernsynet..

Hvis ja til det, så bør du i stedet anvende Phone stikkene som formentlig er ovre bag på (sort og rød)..
Headphone udgangen bør kun anvendes som sidste udvej.. 

Der er kun mulighed for headphone, Tv har ingen phono stik.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu