recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til setup.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til setup.

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
NotInLove Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: thorsø
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NotInLove Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til setup.
    Sendt: 27-December-2018 kl. 20:50
Hej Folkens .. 

Jeg sidder med et problem som - rent sagt lige ud - Pisser mig godt og grundigt af ! .. 
I stuen sidder har jeg Denon avr - ax1300 
Når skidtet ryger over på DTS lydspor fra div. film buldre og brager mine subs, så de helt forvrænger i lyden - Kontra smider jeg lydsporet på " direkte " eller " pcm " lyder det helt fornuftigt  :) men så, lyden helt død under snak :( 


mit Setup er lidt af det bedste ^^

Sub(s) - Dali Ikon 12" ( mk1 ) og CW 15"
center - Jamo ( et eller andet :O )
Front højtalere - Scandyna Bigpods
Bag højtalere - Scandyna micropods? 
Mediecenter - Nvidia Shield - med Kodi afspilning
Til top
Holderen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-Oktober-2018
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Holderen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2018 kl. 23:54
Hejsa,
Kan ikke lige svarer på dit spørgsmål, men har et andet til dig :-)
Jeg har samme forstærker som dig men kan ikke få automatisk lydkalibreing til at virke. Har du oplevet nogen problemer der?
Til top
NotInLove Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: thorsø
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NotInLove Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 07:38
Oprindeligt skrevet af Holderen Holderen skrev:

Hejsa,
Kan ikke lige svarer på dit spørgsmål, men har et andet til dig :-)
Jeg har samme forstærker som dig men kan ikke få automatisk lydkalibreing til at virke. Har du oplevet nogen problemer der?

Desværre har jeg ikke afprøvet det endnu da jeg har dårlig erfaring med det fra andre anlæg - desværre ..
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1472
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af NotInLove NotInLove skrev:

Oprindeligt skrevet af Holderen Holderen skrev:

Hejsa,
Kan ikke lige svarer på dit spørgsmål, men har et andet til dig :-)
Jeg har samme forstærker som dig men kan ikke få automatisk lydkalibreing til at virke. Har du oplevet nogen problemer der?

Desværre har jeg ikke afprøvet det endnu da jeg har dårlig erfaring med det fra andre anlæg - desværre ..
Det kan godt være at det vil løse dine problemer. Hvordan er din sub indstillet?
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 07:57
Jeg ville da starte med at kører en lydklaibrering med mikrofonen.

Det har jeg kun gode erfaringer med. Har kørt det på Onkyo og Marantz receiver og det har virker.
Til top
NotInLove Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: thorsø
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NotInLove Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af FLarsen FLarsen skrev:

Oprindeligt skrevet af NotInLove NotInLove skrev:

Oprindeligt skrevet af Holderen Holderen skrev:

Hejsa,
Kan ikke lige svarer på dit spørgsmål, men har et andet til dig :-)
Jeg har samme forstærker som dig men kan ikke få automatisk lydkalibreing til at virke. Har du oplevet nogen problemer der?

Desværre har jeg ikke afprøvet det endnu da jeg har dårlig erfaring med det fra andre anlæg - desværre ..
Det kan godt være at det vil løse dine problemer. Hvordan er din sub indstillet?

De 3 subs står på 75% Kunne godt være jeg skulle give det et forsøg - dog tror jeg ikke jeg har den Mic mere 🤔
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 09:49
Når jeg kalibrerer, så skal min sub skrues ned til 20%-25%
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 11:55
Marantz lydkalibrering ber ligefrem om at du skruer ned for subs inden den fortsætter med kalibreringen. Tror bestemt det kan hjælpe på lyden hvis du kører en autokalibrering
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 12:22
Nysgerrig, hvorfor skal der skrues ned for sub/subs når der skal kalibreres, det har jeg ski da aldrig oplevet med mindre man bevist ønsker eller har sat et højre niveau på sin sub/subs inden kalibreringen udføres. Sub skrues ned til 20-25% er trods alt en hel del i forhold til resten.

Har lige kaliberet på Denon X8500 her skulle der heller ikke skrues ned.


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 12:26
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 12:28
På Marantz skal din SUB ca. ramme 75 Db, når du laver en kalibrering/setup af højtalerne.

Her er hvad manualen skriver:

The optimal level of each subwoofer channel for Audyssey® Setup
measurement is 75 dB.
During subwoofer level measurement, an error message is displayed
when one level of subwoofers is outside the 72 – 78 dB range.
When using a subwoofer with built-in amplifier (active type), adjust the
subwoofer volume so that the subwoofer level is within the 72 to 78 dB
range.

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 12:39
Der skal jo kun skrues ned hvis vol står for højt. Og med to subs, hvor den ene er en cerwin vega 15”, så er der brug for at få dem tæmmet. Det er helt normalt at sub vol ligger i området 20-30%
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 12:57
Måske jeg så har misforstået det?

På mine Subs står volumen til ca. kl.11.00 på begge. køre en kalibrering f.eks. fra min Yamaha og YAPO har så sat levels på min ene sub til -0.5db. og den anden til +0.5db. samt mine fronter og center til 0db.

Skruer i så ++++ op igen på jeres sub/subs efter kalibreringen? enten via jeres receiver eller direkte på jeres sub?

Det er fordi Perw skriver: Når jeg kalibrerer, så skal min sub skrues ned til 20%-25%

Og det tolker jeg som om at der skrues op igen efterfølgende på subs


Redigeret af Potter - 28-December-2018 kl. 13:00
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu