recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til setup.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til setup.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 13:04
Så har jeg ikke forklaret det godt nok. Jeg skruer ned på min sub til mellem 20-25% indtil jeg rammer de 75 DB og så lader jeg den stå der.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 13:23
Der skrues naturligvis ikke op for sub vol efterfølgende, da kalibreringen har tilpasset vol ud på sub udgang på reciever
Til top
NotInLove Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: thorsø
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NotInLove Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 13:39
Tak for de mange svar :) .. 

Jeg prøver med en kalibrering og håber på det bedste - evt nogle i Nordjylland der ligger inde med sådan en da jeg ikke kan finde min egen :(
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Så har jeg ikke forklaret det godt nok. Jeg skruer ned på min sub til mellem 20-25% indtil jeg rammer de 75 DB og så lader jeg den stå der.
Thumbs Up
Det er sgu nok julemaden der stadig trykker hos mig Smile

4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der skrues naturligvis ikke op for sub vol efterfølgende, da kalibreringen har tilpasset vol ud på sub udgang på reciever

Det var også det jeg forventetTongue
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

På Marantz skal din SUB ca. ramme 75 Db, når du laver en kalibrering/setup af højtalerne.

Her er hvad manualen skriver:

The optimal level of each subwoofer channel for Audyssey® Setup
measurement is 75 dB.
During subwoofer level measurement, an error message is displayed
when one level of subwoofers is outside the 72 – 78 dB range.
When using a subwoofer with built-in amplifier (active type), adjust the
subwoofer volume so that the subwoofer level is within the 72 to 78 dB
range.


Dette gælder også for min Denon X6200W, og der skal selvfølgelig ikke pilles på sublevel efter kalibrering.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af NotInLove NotInLove skrev:

Jeg prøver med en kalibrering og håber på det bedste - evt nogle i Nordjylland der ligger inde med sådan en da jeg ikke kan finde min egen :(


Definer "Nordjylland".....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NotInLove Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: thorsø
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NotInLove Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af NotInLove NotInLove skrev:

Jeg prøver med en kalibrering og håber på det bedste - evt nogle i Nordjylland der ligger inde med sådan en da jeg ikke kan finde min egen :(


Definer "Nordjylland".....


Klaus

Nibe/Vegger :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 14:06
Okay, i din profil står der Thorsø, hvilket er <10 km fra mig. Var det der du stadig residerede, kunne du komme forbi mig og låne min målemikrofon.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NotInLove Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: thorsø
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NotInLove Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Okay, i din profil står der Thorsø, hvilket er <10 km fra mig. Var det der du stadig residerede, kunne du komme forbi mig og låne min målemikrofon.


Klaus

Arrh .. Profilen er oprettet da jeg var sammen med ekskonen 
Nu flyttet til Nordjylland - men takker for muligheden :)
Til top
NotInLove Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Januar-2015
Sted: thorsø
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NotInLove Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 16:02
Damn Clap
Fandt en gammel Mic fra mit Yamaha anlæg :) 
Det fungerede fint sammen og nu er det hele kalibreret selvom bassen blev lidt flad - skulle skrue ned på 50% under kalibreringen - dog skruet en smule op igen men det har hjulpet rigtigt meget! Samt lyden generalt lyder bedre nu ClapBig smileLOL

Takker for folks respons Smile
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 23:19
Der er vel ingen grund til at skrue så meget ned for subwooferen før kalibrering, hvis der er mulighed for at styre crossover frekvensen?
De manualer jeg har set, anbefaler at sætte volumen til maks. eller tæt derpå, så sørger kalibreringen jo selv for at justere.
Hvis volumen står på 25 % fra en start, er det vel begrænset, hvor meget den kan skrue op, uden signalet bliver overstyret?



Redigeret af Supergris - 28-December-2018 kl. 23:21
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu