recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til setup.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til setup.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 23:43
Man sætter forstærkning på sub til cirka halvdelen. Så måler forstærkeren lydtrykket og justerer signalet ud fra det. Kan den ikke ramme den rigtige styrker, beder den om at skrue op eller ned.

Hvis man bruger en sub der tænder på (lyd)signal, kan man med fordel skrue en smule ned, så signalet ud af forstærkeren ender på +2 eller +3 dB ved kalibrering. Så slukker sub’en ikke så let.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 08:10
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Der er vel ingen grund til at skrue så meget ned for subwooferen før kalibrering, hvis der er mulighed for at styre crossover frekvensen?

Styrke og Crossover er 2 forskellige ting.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 17:42
Det siger du da ikke?
Så går jeg også ud fra subwoofer og receiver, er to forskellige ting...

KlausDM, det kommer vel an på, hvem "man" er?
Jeg har set forskellige anbefalinger fra forskellige fabrikanter...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2019 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Det siger du da ikke?
Så går jeg også ud fra subwoofer og receiver, er to forskellige ting...



????
Vi snakker om at skrue ned for styrken på subwooferen og så kommer du med denne udtagelse:

Der er vel ingen grund til at skrue så meget ned for subwooferen før kalibrering, hvis der er mulighed for at styre crossover frekvensen?

Så du blander 2 ting sammen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu