recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 65 C8 vs Samsung Q9.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 65 C8 vs Samsung Q9.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ksk11111 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2018
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ksk11111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 65 C8 vs Samsung Q9.
    Sendt: 28-December-2018 kl. 12:10
power har lige samme pris på c8 og q9. Hvad skal jeg vælge?
Tv’et skal sidde på hvid væg. Ca 5 meter overfor er der er mindre vindue 50 cm x 100cm. I ca 2 meters højde. Det giver lys men ikke overvældende. Jeg har en lg sj9 soundbar i forvejen. Jeg har egentlig betalt depositum for Q9, men er stadig ikke sikker... ting der også spiller ind er også fjernbetjenigen og muligheder for at skjule kabler...
Hvad med deres kalibrering? Er den 1500kr værd? Kunne godt bruge en second opinion fra eksperterne :-)  på forhånd tak /Klaus
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 12:24
Jeg ville ikke give 1500 for deres kalibrering, det tvivler jeg den er værd.

Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Jeg ville ikke give 1500 for deres kalibrering, det tvivler jeg den er værd.


Har er par bekendte som købte tidligere i år et par OLED, dog i Elgiganten hvor de købte en kalibrering med, der fulgte et skema med hver især som var identiske lol.

Som PerW skriver, kalibreringen er intet værd. Den skal udføres hjemme hos dig selv i dine egne lys omgivelser.
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 12:46
Når et oled tv koster det samme som et lcd tv, synes jeg valget er let, køb oled
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 14:40
Ja, hvordan kan man være i tvivl 😎
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2018 kl. 14:48
Jeg ville snuppe et helt tredje tv i power. Af8 fra Sony.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Når et oled tv koster det samme som et lcd tv, synes jeg valget er let, køb oled

 
Et standardsvar herinde....   men ikke rigtigt.

Hvis du overvejende ser film, og altid i mørkt rum, så køb oled.

Hvis du ser blandede ting, og også ser i dagslys, så køb q9.

Dine præferencer for design, beslag, smart-platform, fjerntbetjening mv. skal også med i overvejelserne. Hvor meget vægt du ligger på det ved kun du.

Måske du godt kan lide lidt mere spark i farverne end den kalibrede profil siger.

Tidshorisont for tv’et kan spille ind. Lysintensitet og farvepræssision ændrer sig over tid for oled. Herunder risiko for tintede farver og retension.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 16:00

Oprindeligt skrevet af JENC JENC skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Når et oled tv koster det samme som et lcd tv, synes jeg valget er let, køb oled

 
Et standardsvar herinde....   men ikke rigtigt.

Hvis du overvejende ser film, og altid i mørkt rum, så køb oled.

Hvis du ser blandede ting, og også ser i dagslys, så køb q9.

Dine præferencer for design, beslag, smart-platform, fjerntbetjening mv. skal også med i overvejelserne. Hvor meget vægt du ligger på det ved kun du.

Måske du godt kan lide lidt mere spark i farverne end den kalibrede profil siger.

Tidshorisont for tv’et kan spille ind. Lysintensitet og farvepræssision ændrer sig over tid for oled. Herunder risiko for tintede farver og retension.
Det er ikke meget anderledes end det svar man fik for 12 år siden. Køb plasma! Et panel med selvimmiterende pixels vil under alle omstændigheder vise det mest korrekte billede. Lcd tv har altid været en let mellemvare, som aldrig kommer til at gengive shadow detail korrekt, zonebelysning eller ej. Og kontrasten stinker. Det er muligt du kan se tv i solskin på lcd tv, men så vil jeg hellere undvære
Til top
Tstage Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-September-2018
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tstage Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 16:22
Jeg købte LG’en , men de ville nu helst ha solgt mig Samsung’en Big smileindtil videre er jeg godt tilfreds Big smile
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 16:27
Du har valgt rigtigt! Formentlig pga større bonus fra samsung
Til top
Ksk11111 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2018
Sted: Gentofte
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ksk11111 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 16:30
tak for alle svarene... købte LG...:-)
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 20:03
Oprindeligt skrevet af Ksk11111 Ksk11111 skrev:

tak for alle svarene... købte LG...:-)

Det HELT rigtige valg! Kanon skærm.

Tillykke. Smile
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu