recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Filmakademiet - ny dansk filmpodcast
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filmakademiet - ny dansk filmpodcast

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Filmakademiet - ny dansk filmpodcast
    Sendt: 28-December-2018 kl. 12:31
Jeg og to andre har lavet en ny filmpodcast.  :D 

Filmakademiet er en ny dansk filmpodcast med filmuddannede folk bag. Maria, Kristoffer og Mikkel har alle en kandidat i film og tv. Til daglig er Maria og Kristoffer gymnasielærere i mediefag, mens Mikkel anmelder film – og er samtidig Marias tidligere elev. Kristoffer har været en del af ensemblet bag De Gnavne Filmnørder, men efter deres opbrud, står den nu på Filmakademiet. De tre podcastere har hver især deres spidskompetencer inden for film, men smagen er bred og kemien er god. 

Programmet henvender sig til alle, der har lyst til at vide noget om film, og der er både plads til filmhistoriske anekdoter, grundlæggende filmviden og decideret filmnørderi. Hver episode har fokus på et nyt emne, og det varierer mellem filmhistoriske perioder, genrer, instruktører og andre filmfænomener. Første podcast omhandler en favorit i Akademiet, nemlig 70ernes amerikanske nybølge, The New Hollywood Wave og har særligt fokus på John Boormans 1972-klassiker Deliverance med den rammende danske titel Udflugt med døden. Filmen er gennemsyret af 70er-ånd og indkapsler perfekt de mest essentielle temaer fra tiden. 

Teknikken og lyden kan generelt blive bedre, og der er helt sikkert håb forude, da nye mikrofoner, ny router og flamingokasser allerede er indkøbt. Jinglen er dog i top, og her skal Jacob Hvid Amstrup krediteres. Vi håber I vil tage godt imod os! 


Til top
neiiendam Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér neiiendam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 13:10
Hej Maria, Kristoffer og Mikkel
Skønt med nye initiativer om film, men navnet Filmakademiet er problematisk da det jo er vores i Danmarks Film Akademi (Filmakademiet.dk), skriv lige til mig så vi kan få styr på det uden unødvendig strid.
Mvh Jacob Neiiendam (formand)
Jacob@nndm.dk
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 14:45
Kunne være spændende at høre, men har desværre ikke en iPhone.


Til top
bleed_blue Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2005
Sted: Støvring
Status: Offline
Point: 389
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bleed_blue Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Kunne være spændende at høre, men har desværre ikke en iPhone.



Man plejer at kunne hente podcasts i iTunes til PC også (hvis du altså har PC).
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér D. Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2019 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af bleed_blue bleed_blue skrev:

Man plejer at kunne hente podcasts i iTunes til PC også (hvis du altså har PC).

Ja, hvis man installerer iTunes, laver en Apple konto og bruger en anden player til at høre den i bilen.

Android Auto kan styre player.fm og andre podcast apps, super nemt når man abonnerer på en podcast, så henter app automatisk nye episoder. Der er desværre/heldigvis så mange at vælge imellem, at jeg aldrig ville opdage at der lå noget nyt i iTunes.

God vind med Podcasten.

hilsen en utaknemmelig Pod lytter ;o)
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 00:21
kun gennem iTunes? Så typisk dansk. Altid Apple førstt og så må man se om android bliver fulgt op 😉
Jeg skal dælme ikke bruge tid på iTunes når jeg kører android. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 09:44
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8549
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2019 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

kun gennem iTunes? Så typisk dansk. Altid Apple førstt og så må man se om android bliver fulgt op 😉
Jeg skal dælme ikke bruge tid på iTunes når jeg kører android. 


Nu er podcastbiblioteket i iTunes jo kun links til podcast (Apple hoster dem ikke).

URL'en i første indlæg kan i øvrigt nemt tilføjes Player.fm og man kan foreslå den til Podtail.

Der linkes i øvrigt også til Soundcloud fra siden.

Redigeret af lunddal - 04-Januar-2019 kl. 10:09
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu