recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger TV som skal starte på Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger TV som skal starte på Boxer

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Skurre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skurre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger TV som skal starte på Boxer
    Sendt: 29-December-2018 kl. 07:37
Jeg skal have fat i et TV som skal være simpelt at gå til. Kravet er at når man tænder for det skal det altid starte i live/flow tv.
Nogen forslag?
//Skurre
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4898
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 07:46
Mener du tv uden smart tv?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 08:34
Hvis man slukker det fra live tv, tænder det vel også på live tv?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Skurre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skurre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 08:35
Det er ligegyligt om det har smart TV eller ej. Konen bruger flow tv, og jeg bruger Apple TV, men jeg kan sagtens finde ud af at skifte til HDMI. Eneste krav er at det kan starte på flow tv. Det kunne også være en løsning med en boks hvor tv’et altid starter på en bestemt HDMI indgang som boksen sidder på
//Skurre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 08:55
Køb en programmerbar fjernbetjening, så når tv skal tændes trykkes på knap for tuner.

Det virker fint her hos mig.




Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis man slukker det fra live tv, tænder det vel også på live tv?


Klaus

Det kommer an på, om du har ændret konfigurationen på nogle TV.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:30

 Problemet er jo ikke er problem, skal der ses f.eks DR 1, så trykkes der på 1 og TVet tænder på den kanal.
Når der så skal bruges en extern enhed, så tænder man den, så skifter den til f.eks HDMI 1 via CEC og tænder samtidig for TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:33
Jeg har haft mange TV igennem tiden, men jeg har aldrig haft et der ikke tænder på den kanal/indgang det stod på da jeg slukkede det. Dette gælder når jeg bruger tænd/sluk knappen. Mit Samsung TV kan også tændes med cifferknapperne, og så starter det på den kanal der har det anvendte ciffer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Problemet er jo ikke er problem, skal der ses f.eks DR 1, så trykkes der på 1 og TVet tænder på den kanal.



Det gælder ikke alle TV, f.eks. ikke mit Philips. Det tænder ganske vist med cifferknappen, men på den sidst sete kanal, uanset hvilket ciffer jeg anvender.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Skurre Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skurre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 15:09
Jeg har LG tv, og det tænder også på den indgang eller live tv som det stod på da det blev slukket, så den løsning kan desværre ikke bruges. 
//Skurre
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 15:14

 Det er jo ikke besværligt at skifte mellemm et HDMI input og en TV kanal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af Skurre Skurre skrev:

Jeg har LG tv, og det tænder også på den indgang eller live tv som det stod på da det blev slukket, så den løsning kan desværre ikke bruges. 

Jo, du skal bare huske at skifte over på flow tv inden du slukker (eller lære konen, hvordan man gør).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu