recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 49UK6300...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 49UK6300...?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 49UK6300...?
    Sendt: 01-Februar-2019 kl. 20:47
Bare lige lidt opfølgning

Endte som beskrevet ovenfor med at købe LG Oled b8 55”. 

Nu er udgangspunktet jo et +10 år gammelt TV, men for Søren hvor er det lækkert! Tusind tak for at skubbe mig i den retning :-)
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2019 kl. 10:43
Skrev også og spurgte LG. Her er svar
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 19:59


 Lige over.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 19:55
Og godt nytår forresten... til 2019 mere mere streaming og mindre flow TV :-)
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Det er også skrevet ind i salgsbetingelser, at det sælges med den standard der er gældende, og der tages ikke højde for fremtidige ændringer, det er vist sådan der oplyses i betingelserne. Det kom jo på plads efter det hurlumhej der var da skiftet mellem MPEG-2 og 4 skete.

Nu havde jeg heller ikke tænkt mig at komme rendende om 5 år hvis standarden er skiftet der til et eller andet ukendt format. Men hvis der i dag er udsigt til en ændring om 15 mdr og TV’et trods el gigantens ord ikke kan bruges der, så har jeg tænkt mig at “komme efter dem”. Om det så bliver en DVB-T2 -> HDMI boks jeg får, so be it. Det er jo heller ikke en 4 år gammel model. Den er lanceret i 2018.  

Reelt set er der vel så ingen TV der i dag kan garanteres at virke om 15 mdr?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 16:35

 Det er også skrevet ind i salgsbetingelser, at det sælges med den standard der er gældende, og der tages ikke højde for fremtidige ændringer, det er vist sådan der oplyses i betingelserne. Det kom jo på plads efter det hurlumhej der var da skiftet mellem MPEG-2 og 4 skete.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

Når jeg specifikt spørger ind til HEVC og han skriver at jeg kan modtage DVB-T2 når DR skifter så må jeg jo tro på det. Om det så holder stik ved jeg ikke, men så må Elgiganten finde på en kompensation.  

1. Manden der har svaret ved sandsynligvis ikke, hvad HEVC er.

2. Så længe intet er bestemt angående HEVC, er der ingen garantier for noget som helst.

3. Der er lige nu kun taget beslutning om DVB-T2, derfor svarer Elgiganten på det og ikke andet.

4. Beslutter man sig for HEVC (eller noget helt andet) om 3-4-5 år, og det tv du køber i dag ikke er kompatibelt med det, så har du ikke ret til nogen form for kompensation.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

Når jeg specifikt spørger ind til HEVC og han skriver at jeg kan modtage DVB-T2 når DR skifter så må jeg jo tro på det. Om det så holder stik ved jeg ikke, men så må Elgiganten finde på en kompensation.  
måske en lille ekstern DVB-t2 boks til hdmi hvis du er heldig.
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 14:50
Når jeg specifikt spørger ind til HEVC og han skriver at jeg kan modtage DVB-T2 når DR skifter så må jeg jo tro på det. Om det så holder stik ved jeg ikke, men så må Elgiganten finde på en kompensation.  
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9321
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Understøttede videoformater gælder kun det der sendes ind via hdmi stikket og netforbindelsen. Så vi kan se frem til den helt store ballade når det går op for folk, at de har købt et TV i god tro.

Det tænker jeg også. Men nu har jeg Elgiganten skriftlige tilsagn. Så må de kompensere hvis det ikke holder stik 
hvad hvis de går efter AV1 standarden, så vil din DVB-t2 heller ikke virke.
Tror ikke din garanti er meget værd.
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 14:44
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

DVB-T2 har alle tv i dag. HEVC/H.265 komprimering via tuner er ikke vedtaget endnu, så det er der ingen der kan garantere for.

Måske når der at komme endnu en komprimeringsalgoritme inden de danske sendere når at skifte til HEVC/H.265 og inden det nyligt købte tv er blevet for gammelt til at man vil skifte det ud.


Klaus

Understreger også at de nok giver garantier trods uvidenhed. Nu må vi se. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 14:31
DVB-T2 har alle tv i dag. HEVC/H.265 komprimering via tuner er ikke vedtaget endnu, så det er der ingen der kan garantere for.

Måske når der at komme endnu en komprimeringsalgoritme inden de danske sendere når at skifte til HEVC/H.265 og inden det nyligt købte tv er blevet for gammelt til at man vil skifte det ud.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu