recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 49UK6300...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 49UK6300...?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Understøttede videoformater gælder kun det der sendes ind via hdmi stikket og netforbindelsen. Så vi kan se frem til den helt store ballade når det går op for folk, at de har købt et TV i god tro.

Det tænker jeg også. Men nu har jeg Elgiganten skriftlige tilsagn. Så må de kompensere hvis det ikke holder stik 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 13:37
Understøttede videoformater gælder kun det der sendes ind via hdmi stikket og netforbindelsen. Så vi kan se frem til den helt store ballade når det går op for folk, at de har købt et TV i god tro.

Redigeret af Munch - 31-December-2018 kl. 13:38
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Proshop

Faneblad Specifikationer

Media Player

Understøttede Video FormaterHEVC, VP9
Så hvis det også gælder for tuner med HEVC er der chance for at det virker. Smile

Det var også min tanke. Om ikke andet er der en chance for at LG kan klare det med en opdatering - hvis deres kundeservice rækker til den slags.

Det var mangel på den slags service der fik mig væk fra Samsung. Bugs og lignende ignorerede de blot selv om det burde kunne fikses. 
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 10:25
Proshop

Faneblad Specifikationer

Media Player

Understøttede Video FormaterHEVC, VP9
Så hvis det også gælder for tuner med HEVC er der chance for at det virker. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2018 kl. 09:57
I følge el-giganten kan jeg godt. Men som I også antyder tror jeg heller ikke el-giganten har helt forstået hvad der kan ske. Men nu har jeg da en garanti fra dem og ansvaret ligger ikke længere hos mig ;-)
——-
Hej Nikolaj,

Mange tak for din henvendelse.

Jeg kan se, at det fjernsyn, som du har købt har DVB-T2 - det vil sige, at du sagtens kan bruge fjernsynet når DR skifter til DVB-T2.

Du ønskes en god dag.

Med venlig hilsen /  Best regards
Patrick
Elgigantens kundecenter

Telefon: (+45) 7080 7070

Kundeservice:
Mandag - Fredag08:30 - 20:00

Salgsafdelingen:
Mandag - Fredag09:00 - 20:00


www.elgiganten.dk




>> Original Message ...
>> From: ************
>> To: hello@elgiganten.dk
>> Subject: Fwd: Elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre
>> Sent: 29/12/2018 17:14
>>
>>

 

>> Hej

>>
Vedr nedenstående TV hvordan er jeg så sikret i forhold til modtagelse af DR over DVB-T når de skifter til DVB-T2 i år 2020?

>>
Hvad hvis komprimeringen laves om til fx hevc i stedet for mpeg4?

>>
Jeg vil gerne have en garanti for at TV’et rent faktisk kan bruges til at modtage DR via alm antenne mere end 15 mdr frem i tiden. 

>>
På forhånd tak,
Nikolaj


Redigeret af Nigo - 31-December-2018 kl. 09:58
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 17:36
Har skrevet og spurgt el-mutanten. Det bliver først leveret om 2 uger, så der er lidt tid at løbe på
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 17:14
Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

...
Jeg skal kunne modtage DR’s kanaler via antenne og så kobler vi ellers et ATV til. Derudover vil vi gerne kunne optage/time shifte tv udsendelser. Og generelt være fremtidssikret. 
Har du garanti for at det kan modtage DR's kanaler om 15 mdr. når der skiftes til DVB-T2 i april 2020?

Selvom det kan modtage Boxer DVB-T2 TV på nuværende tidspunkt, så har jeg forstået det som der skiftes til anden Codec type på den dato. Confused

Næh... aner det ikke. For pokker da. Der står DVB-T2, men mere garanti er der nok heller ikke. 
Ja, så ville jeg gå tilbage til forhandler og få garanti (gerne skriftligt) for at det stadigvæk virker med egen tuner til den tid. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 17:14

 Det er ikke givet at der endnu er nogen Nordic TVer med HEVC 265 da det ikke er en standard i Norden endnu, det er det i Tyskland hvor det bruges til HD kanaler som sendes i T2.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 17:03
Desværre den samme historie som skiftet fra mpeg2 til mpeg4. Jeg ville nok foreholde sælger problematikken. Jeg tror ikke de selv er klar over det, eller der er markedsført tv med dvb-t2 tuner med hevc codec
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 16:55


 Hvis der alligevel skulle skiftes til HEVC ved totalt skifte til T2, så kan TVet med rimelig sikkerhed ikke bruges længere uden en extern modtager.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Nigo Nigo skrev:

...
Jeg skal kunne modtage DR’s kanaler via antenne og så kobler vi ellers et ATV til. Derudover vil vi gerne kunne optage/time shifte tv udsendelser. Og generelt være fremtidssikret. 
Har du garanti for at det kan modtage DR's kanaler om 15 mdr. når der skiftes til DVB-T2 i april 2020?

Selvom det kan modtage Boxer DVB-T2 TV på nuværende tidspunkt, så har jeg forstået det som der skiftes til anden Codec type på den dato. Confused

Næh... aner det ikke. For pokker da. Der står DVB-T2, men mere garanti er der nok heller ikke. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 16:50

 Der gør der underligt nok ikke, hvilket jo ikke er så klogt, da det uden tvivl vil komme. Det vil være nødvendigt med en mere effektiv komprimering, grundet mindre plads i de enkelte MUX.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu