recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG 49UK6300...?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG 49UK6300...?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG 49UK6300...?
    Sendt: 29-December-2018 kl. 09:55
Hej

Vi skal have udskiftet vores TV. Det nuværende er et 40” Sony som er mindst 10 år gammelt. Jeg har intet behov for det nyeste nye og jeg vil ikke betale >8000kr for et TV som kun har 2 års reklamationsret (ale de historier om Samsung TV til 15.000kr som fejler efter 25 mdr osv...). 
Jeg skal kunne modtage DR’s kanaler via antenne og så kobler vi ellers et ATV til. Derudover vil vi gerne kunne optage/time shifte tv udsendelser. Og generelt være fremtidssikret. 

Hvad siger I til det her? Det virker rørende billigt i min optik, så tænker lidt at der må være nogle cons? Hvad er der af faldgrubber og ulemper ved dette? Jeg kan ikke finde nogle review af lige præcis denne model og bliver noget rundforvirret over de forskellige modelnavne. Ok det er UK 6300 serien, men hvad indikerer ”pblbaen”? Jeg har for så vidt ikke noget i mod sidste års model, men vil ikke tages ved næsen som fx alle dem der ikke havde set mpeg4 komme og ikke forstod forskellen på HD ready og rigtig HD ;-) 
Har bare slet ikke fulgt med i hvad der er sket af udvikling de sidste 10 år ;-)

https://www.power.dk/tv-og-billede/fladskaerms-tv/lg-49-4k-led-smart-tv-49uk6300plbaen/p-873408/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:12

 Umiddelbart er et stort minus, det har Edge light, og ikke Backlight, sådan et ville jeg ikke købe.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:24
Tak :-) Har du nogle forslag til alternativer? Samsung har jeg brændt nallerne på et par gange så dem skyr jeg som pesten, men ellers har jeg ikke så mange “fordomme” om mærker ;-)
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:36

 Har selv Samsung, kører på 8. år uden et eneste problem, når det skal skiftes bliver det enten Panasonic eller Sony.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
JesperB-64 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-December-2018
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperB-64 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:48
Der er kun et TV i din prisklasse LG B8 til 7777,- i Elgiganten og så får du 6 tommer mere. det er bare køb køb Smile
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af JesperB-64 JesperB-64 skrev:

Der er kun et TV i din prisklasse LG B8 til 7777,- i Elgiganten og så får du 6 tommer mere. det er bare køb køb Smile

Ha ha... skulle nok have sagt at 50” var max. Der er fysisk ikke plads på væggen til mere og så stor en del skal et TV heller ikke være i vores liv LOLLOL De 40” fylder faktisk pænt op på væggen i dag, men har en hel del spild plads pga rammen der er 5-10 cm hele vejen rundt. 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 11:53


 Når der ses på specifikationer, så står der Backlight: NEJ.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 12:19
Hmmm... hvad så med LG 49UJ6307? Der står "LED baglys" og "direkte belyst LED". De har godt nok gjort det til en jungle...

Søger jeg UK6300 frem på Pricerunner og sætter kryds i "Backlit (Full array, Direct backlit) så kommer begge ovenstående LG tv'er frem. Når man så tjekker det hos Power så står der "Baggrundsbelysning: Nej" og længere nede "Direct LED" under baggrundsbelysningstype. 

Du godeste. 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 12:30
Tag nu ud og se på det.

De er jo kun 3500 kroner, det er alle pengene værd.


At jeg så havde købt et 55” med meget bedre billede til lidt over det dobbelte er noget helt andet. Mål hvor meget plads der er på væggen, hvis du regner med 10 cm ramme, kan du nappe et tv der er 8” større end det du har i dag, uden problemer.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 13:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Tag nu ud og se på det.



Ikke en mulighed. Bor i Kalundborg og har ikke bil... 

Prøvede at lave en sammenligning af de to LG modeller på LG's egen hjemmeside. UJ har så ingen spec's under "skærm". Til gengæld er den et smart TV og det er UK til syneladende ikke LOLErmm
Til top
Nigo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nigo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 13:37
Men jeg kan muligvis se det an hos den lokale expert. De har det på lager og sælger det til 2000 kr mere Wacko

men nu er det jo også samme firma Wink 

Verden er godt nok blevet et kompliceret sted... 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2018 kl. 13:38
Men, er det vigtigste ved et tv ikke billedet?

Det er klart et kompromis på et tv til den pris, spørgsmålet er om du kan leve med de kompromiser det er i det tv du har kig på!

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu